klaarmaken flesjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Wen, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Ik lees wel eens dat sommige de flesvoeding voor de hele dag klaarmaken. Kan je gewoon al het water en de voeding mengen en dit bewaren en telkens daar iets van opwarmen? :(:

Ik hoor het graag van jullie?

groetjes, wendy

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe dit niet hoor, t is net zo gemakkelijk om t klaar te maken wanneer nodig is, vind ik. Binnen n minuut is t klaar in de magne..

3. Wen

Wen Actief lid

Is ook zo :) Maakte jij het 's nachts ook gewoon klaar of zette je het 's nachts wel klaar?

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zet dan altijd de voeding klaar in van die doosjes van nutrilon en de rest doe ik per flesje

5. Wen

Wen Actief lid

hoe bedoel je? bedoel je in van die verdeeldoosjes?

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als t al s nachts voorkwam ja dan maakte ik t gewoon ff klaar, is zo klaar dus..

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik maak het ook gewoon klaar op het moment dat ik het wil geven, net zo makkelijk. Het wordt overigens ook afgeraden om het langer dan een uur te bewaren en om het opnieuw op te warmen.

8. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Als je het per dag klaar wilt maken gebruik je afgekoeld gekookt water. Ik mocht het op die manier 24 uur bewaren.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo doen wij het ook, vind ik veel makkelijker. Een maatkan met voeding in de koelkast en als ik een flesje ga geven meet ik het af en gaat het in de magnetron.

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik maak per voeding klaar,
    ook in de tijd dat ze snachts nog kwam..
    het is toch ze gedaan.

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik maak ook per voeding klaar,ik kook water en doe dat in een thermofles zo blijft het een aardig tijdje goed warm,hoef je alleen je poeder nog in je flesje te doen.

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij koken water en doen hier de benodigde Friso 1 poeder bij en als het afgekoeld is gaat het in de koelkast. Wat we nodig hebben wordt verwarmd in de flesverwarmer.
    Ook wij hebben gehoord dat je het binnen 24 uur moet gebruiken.

We hebben het geprobeerd in de magnetron op te warmen, maar toen moest onze meid overgeven. Dit heeft dan zeker niet aan de magnetron gelegen...of wel? Evenzeer gebruiken we nu dus de verwarmer...

Als je geen gekookt water gebruikt en het water met de poeder in de magnetron klaarmaakt... breng je het dan wel aan de kook?
    Voor mijn gevoel lost de poeder niet goed op als je het op de 'snelle' manier doet...

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik dacht overigens dat je altijd gekookt (afgekoeld) water of bronwater moet gebruiken om een flesje te maken.

14. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    dat moet ook!

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je het flesje gelijk geeft aan je kleine is kraanwater net zo goed hoor! (doe ik al jaaaaaaaaaaren zo ;) )

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe t als volgt.. Ik gooi 150 cc koúd water uit de kraan in de fles. 35 sec opwarmen op 600 w. 5 schepjes poeder erbij.. ff 'schuddelen' en klaar.. Is toch net zo makkelijk? :rolleyes:

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik doe het per flesje het is zo klaar. ik gebruik gewoon kraanwater nooit gekookt water ik doe de peoder erbij en dan doe ik het de magnetron in.

18. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    o ik dacht dat het water altijd gekookt moest worden....is mij ook verteld door de kraamhulp

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tot een jaar of 4 geleden 'mocht' dat, maar toen hebben de fabrikanten hun adviezen veranderd.
    Aanleiding was het overlijden van een belgisch jongetje aan een infectie met de enterobacter sakazakii. Dat is een bacterie waarvan de sporen in poedermelk kunnen voorkomen. Een infectie verloopt voor een zuigeling vaak heftig. Als je voeding per keer klaarmaakt dan is er niets aan de hand. De bacteriesporen krijgen dan geen kans zich te ontwikkelen en tot gevaarlijke hoeveelheden te groeien. Maak je voeding voor 24 uur klaar dan heb je dat risico wel. Want ook in de koelkast kunnen ze zich vermenigvuldigen. Je eigen hygiene heeft hier totaal geen invloed op. De bacterie zit namelijk al in het pak als je het koopt. En omdat poeder niet steriel gemaakt kan worden kunnen de fabrikanten ook niet garanderen dat hun poeder sporenvrij is.

Het advies dat de fabrikanten nu geven is dan ook om tot 6 maanden de voeding per keer te maken en een aangemaakte fles niet langer dan een uur te bewaren.

20. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik vul 3 flesjes met afgekookt water. Zet die in de koelkast. Als ik een flesje nodig heb, warm ik het in de magnetron en doe dan de poeder erbij.
    Schudden doe ik zelden (veel schuim) ik roer gewoon even met een lepeltje.
    Als die 3 flesjes op zijn, dan de magnetronsterilisator in en dan weer opnieuw vullen
    Dit vinden wij het makkelijkste.

Deel Deze Pagina