wanneer oefenen met lezen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door claudia2008, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hallo,

Ik zou graag willen weten wanneer jullie thuis oefenen met lezen met jullie kids? Na school of voor het slapen gaan? Ik wil graag 5-10 min oefenen voordat mijn dochter gaat slapen (ze vindt het lezen erg leuk) maar mijn man denkt dat het niet goed is..dat we beter s middags kunnen oefenen.

Hoor het graag van jullie!

Groetjes Claudia

2. tuc

tuc Niet meer actief

Echt boekjes lezen doet ze wanneer zij wil...soms s middags en soms voor het slapen.
    De veilig en vlot rijtjes doen we na het eten.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je kind graag leest ... waarom dan geen twee keer :)?

Voor "echt" oefenen na school, maar eventueel 's avonds voor ze gaat slapen ook nog wat? Bijvoorbeeld jij een stuk en dan zij een stuk.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoon leest op de wc helaas. verder nauwelijks.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zou het ook voor het slapen gaan doen. iets voorlezen en zij leest ook voor etc?

6. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Voor het slapen gaan hier

7. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt allemaal, toch veel kindjes die dus lezen voor het slapengaan..:)

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja een verhaaltje voor het slapen gaan..
    toen dl zelf een beetje lezen kon mocht ze zelf de laatste 2/3 zinnen doen.
    vond ze helemaal geweldig.
    overdag leest ze zelf en savonds dus samen

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier wilde/wil ze alleen in bed lezen. Wij lazen en lezen dus voor het slapen gaan.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier begon het voor het slapen gaan.

Daarna ook s ochtends vóór school, inmiddels ook na school als ontspan momentje. Zoon rijdt met de leesstoel naar de hoek van de kamer, draait zich naar de muur, gaat makkelijk hangen en verdwijnt in zijn boek. (Deed ik precies hetzelfde als kind haha)

Die woorden rijtjes liggen op de slaapkamer van mijn dochter, ze oefent s avonds of wanneer ze verder er zin in heeft.
    Oefenen met boekjes lezen doen we ook s avonds.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Sinds dit jaar geven ze van die rijtjes van veilig leren lezen ofzo aan iedereen mee in groep 3. Die lezen we in bed, dan leest hij zelf 2 blz voor van een boekje en vervolgens lezen wij hem voor uit een ander boek.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o het ging om wat zij meenemen van school? dat hebben we nooit gehad. dus gewoon lezen hier. geen rijtjes of zo.

13. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Zelf lezen voor of na het eten.

Voorlezen sowieso elke avond voor het slapen.

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier lezen we altijd voor het slapen. Zij doet de rijtjes of verhaaltjes van school.
    Dan lezen we vaak even een verhaaltje samen, om en om een zinnetje uit een leuk avi boekje.
    Daarna lees ik voor uit Mees Kees of Kolletje oid.
    Op een ander tijdstip lezen geeft drama's. Op bed vind ze heerlijk, gezellig even samen met mij.

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als het gewoon voor het leuke is zou ik voor het slapen gaan geen probleem vinden. Maar als ze extra moeten oefenen voor school dan zou ik kiezen om het direct voor of na het eten te doen.
    Uit school lekker spelen en na het avondeten even een huiswerk momentje.
    Zo doen wij het in ieder geval met de wat oudere kinderen hier.

Onze ene zoon is nu met een typecursus begonnen en dat doet hij 's morgens voor het ontbijt.
    Dus als je 's morgens tijd hebt kun je dat ook nog doen.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voorlezen/zelf lezen. heeft vele voordelen.

Vlak voor het naar bed gaan hier elke avond. Daarbij is het ook een moment dat ik de dag bespreek met mijn kind. Het is echt een half uurtje lezen kletsen zingen praten kietelen ect.

Dus zou het idd ook voor het slapen blijven doen. Vind zelf ook lekker ontspannend zo naast mijn kind echt even aandacht overdag zijn er vaak andere dingen die je aandacht op eisen.

17. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties! mijn dochter krijgt ook geen rijtjes woorden mee naar huis van Veilig Lezen..dus hier ook een Avi boekje...

18. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Doen wanneer het voor jouw dochter het prettigst is, zeker als zij er plezier in heeft kan je het lezen heel toegankelijk maken voor haar. Lekker laten lezen en zelf momenten erbij zitten en begeleiden tijdens het leesmoment.

19. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
  20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik lees altijd voor in bed. Sinds hij kan lezen leest hij 1 bladzijde voor uit een avi start boek in bed voor het slapen gaan. Hij leest echt sinds kort dus nog vaak hakken en plakken. 1 bladzijde is net goed. Daarna lees ik voor uit het boek waar we mee bezig zijn (jip en janneke, pluk vd petteflet etc).

Maar hij is zo met lezen bezig dat hij overdag vaak ook een paar zinnen of woorden leest en een aanrader: hij kijkt graag naar vosje en dasje die naar zuiderland willen (google op vosje dasje zuiderland). Daar heeft hij bijvoorbeeld de OE van geleerd.

Deel Deze Pagina