Handen vervellen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 26 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste ochter heeft een paar keer in het jaar, meestal 2-3 -keer, dat haar handen helemaal vervellen. Begint met een soort van pukkels/ verrukkingen van de huid en daarna gaat het helemaal vervellen.
    Valt me nu weer op omdat het weer begint. Hou het gewoon vet, maar vind et zo vreemd. Nu is ze toevallig verkouden dus kan het aan de weerstand liggen, maar dat is ook iet elke keer zo.
    Klinkt dit bekend bij jullie, zelf nog niemand gekend die hier ook last van had.
    Voor mij geen reden tot ha of iets dergelijks maar ben wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn....

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Is het geen eczeem?

3. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    https://www.simpto.nl/diagnose/blaasjeseczeem/

Vervelend voor je dochter! Hopelijk trekt het bij haar nog weg.
    Hier een familiecadeautje. Vanaf een jaar of 6 enkele keren per jaar last van. Je kunt overleggen met de HA, veel middelen zullen tijdelijk helpen. Hier helpt het om de handen vet te houden in de blaasjesweken en NIET pulken/krabben/open maken.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @broccante, zo ziet het er idd uit, nu erg veel losse vellen ook. Smeer het altijd in met een vette zalf. Corticosteroide vind ik iet zo prettig om te smeren op handen bij een meid van 6......

@blossom, ze is idd bekend met eczeem, gelukkig al een hele tijd meer geen plekken opgemerkt behalve dit dus.

Zoals in het stukje van brocante staat, ze is ook bekend met hooikoorts, en wat lichte allergieën, maar had hier nog nooit van gehoord.

Bedankt, ben in ieder geval een stukje wijzer geworden weer!

Deel Deze Pagina