Nierbekkenontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SharonR, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Beste dames,

Gisteren heb ik een onderzoek gehad bij de dokter vanwege plotseling opkomende rugklachten (anderhalve week begonnen ze) en door een eerdere val waar ik bezorgd om was.

In eerste instantie leek alles oké, maar hij kon de verklaring voor die rugpijn maar niet vinden. Toen hij mijn urine wilde controleren dacht ik: natuurlijk! Ik herken deze pijn! Vroeger heb ik een nierbekkenontsteking gehad die dezelfde ondraaglijke rugpijn geeft.

Mijn urine bleek inderdaad niet goed te zijn. Deze arts is beginnend arts, dus hij vroeg me om vandaag terug te komen bij de andere arts. Toen ik vanochtend bezorgd aankwam werd er vluchtig naar mijn urine gekeken en werd ik zonder de arts gezien te hebben weggestuurd met een kuur tegen blaasontsteking. Sorry hoor, maar ik heb geen blaasontsteking! Het zit in mijn nieren. Ik ga kapot aan de pijn in mijn rug en ik herken een stomme blaasontsteking wel.

Ik voel me totaal niet serieus genomen ben ik ben gewoon afgewimpeld omdat de arts op cursus moest. Ik kon niet eens terugkomen vandaag, want hij er de hele dag niet volgens zijn assistent. Ik moet het maar doen met de antibioticakuur die ik nu gekregen heb.

Nou, mooi niet! Ik ga geen pillen innemen waarvan ik weet dat ze niet werken. Een nierbekkenontsteking is veel heftiger dan een ongecompliceerde blaasontsteking. Morgenochtend ga ik terug, maar ik moet nu eerst nog een dag pijn uitzingen terwijl ik vind dat ik echt niet zo behandeld had moeten worden. Dit is toch belachelijk??

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hoi Sharon,
    Wat voor een klachten heb je precies? Heb je ook koorts? En koude rillingen?
    En welke antibioticakuur heb je gekregen?

3. Dana

Dana Niet meer actief

Op zich is een AB kuur normaal bij een nierbekkenontsteking, ik heb het ook gehad de vorige zwangerschap en toen is het ook behandeld met een AB kuur, als dat niet werkt of je bent doodziek met koorts etc. dan krijg je een AB kuur in het ziekenhuis met een infuus.

Dus dat je arts zegt eerst dit proberen begrijp ik wel alleen de manier waarop kan echt niet.

Het belangrijkste is dat jij er nu geen vertrouwen in hebt dus je kunt natuurlijk altijd een second opinion vragen bij een andere arts.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Juist bij een nierbekkenonsteking is het belangrijk om je kuur in te nemen! Een nierbekkenonsteking is namelijk een blaasonsteking die door is geschoten als het ware.
    Daarnaast kan een blaasonsteking bij een zwangerschap heel anders aanvoelen dan normaal.

Weet natuurlijk niet welke antibiotica je hebt gekregen, maar vaak worden voor zowel een blaas- als nierbekkenonsteking de zelfde gegeven.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ja, vaak is het dezelfde kuur. Ook tijdens de zwangerschap, alleen moet je hem dan 7 dagen nemen ipv 5 dagen.

6. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Ik heb ontzettende pijn in mijn rug, net onder mijn ribben aan de rechterkant. Ik herken de pijn omdat ik deze de vorige keer een dag of vier heb gehad, waarna ik vervolgens dus de hoge koorts en rillingen kreeg. Ik zeg heel eerlijk dat ik nu nog geen hoge koorts/rillingen heb, maar ik zit er wel op te wachten.

Normaal gesproken trek ik niet zo snel conclusies en zeker geen medische, maar ik heb hier een paar jaar geleden voor in het ziekenhuis geleden. Ik weet het nog als de dag van gisteren.

7. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    De reden waarom ik er geen vertrouwen in heb is omdat ik vandaag terug moest komen en er vervolgens niet eens naar gekeken wordt en ik gewoon weggestuurd ben.

De kuur die ik nu gekregen heb is puur voor blaasontsteking en gaat niet verder. Indien ik toch last had van mijn rug moest ik morgen maar terug komen en ik vind het belachelijk dat er niet eens geluisterd wordt nadat ik de hele nacht heb wakker gelegen van de pijn.

Ik heb al vanaf kinds af aan last van urineweginfecties en ik weet heel goed wanneer iets alleen in de blaas zit en ook wanneer het naar de nieren is gegaan en dat er gewoon niet geluisterd wordt en ik maar moet wachten ondanks dat ik een afspraak had staan vind ik gewoon absurd.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Assistente opbellen en daar precies zeggen wat je hier verteld!

Kan je wel, je weet het hier ook goed te verwoorden ;)

9. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Ik heb de vk gebeld en vervolgens nogmaals contact gehad met de assistente. Geloof me: dat heb ik ook echt wel gedaan.

De assistente heeft me gerust geprobeerd te stellen, maar dit is gewoon echt niet gelukt. Ik wist dat het niet goed zat en ik ben gewoon super bezorgd voor mijn kindje.

's nachts was het zover: ik werd zieker, kreeg koorts en nog meer pijn. Ik heb de huisartsenpost gebeld en ik ben daar naartoe gegaan. Daar heb ik nieuwe medicijnen gekregen, namelijk Amoxicilline/Clavulaanzuur. Volgens de arts bij de huisartsenpost hadden ze me nooit zomaar weg mogen sturen!

Gisterenavond heb ik een gesprek gehad met de verloskundige en zij heeft gecheckt of mijn kleintje in orde is. Gelukkig is met hem alles goed, maar ik moet in de gaten gehouden worden. Het schijnt zo te zijn dat je door een nierbekkenontsteking veel te vroeg kan gaan bevallen. Toch nog niet zo onterecht.. die assertiviteit en bezorgdheid.

Deel Deze Pagina