Handen wassen na wc-bezoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik was mijn handen

1. Na zowel de kleine als de grote boodschap

2. Alleen na de grote boodschap

3. Na geen van beide boodschappen

4. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ik ook.... Ik eet ook nooit een broodje buiten de deur met blote handen.... Best lastig soms....

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Thuis sla ik het soms over als ik alleen maar geplast heb. Maar het is hier ook allemaal super schoon en hygiënisch in huis, dus ook de toiletten. :p Maar bij grote boodschap doe ik het wel altijd en zodra ik buiten de deur kom ook altijd. Ik was ook altijd mijn handen zodra ik weer thuiskom.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dan moet je je handen minimaal 20 seconden met warm water EN zeep wassen anders is het sowieso niet effectief. Die gel is prima, de alcohol die erin zit helpt de bacteriën om zeep. ;) Artsen gebruiken het ook, ik heb altijd zo'n klein flesje in mijn tas zitten.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar het doet het vuil niet verdwijnen en dan zijn de bacterien na een paar sec weer terug omdat je er met die gel nooit tegenop kan.. Artsen moeten officieel eerst hun handen wassen anders heeft die gel amper effect.

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Maar als de bacterien dood zijn dan kunnen ze toch niet weer naar een paar seconden levend worden?

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik was thuis niet altijd mijn handen, bij openbare toiletten en bij anderen altijd,

bij grote boodschap altijd, bij verschonen zoontje altijd.
    maar na een kleine boodschap thuis nee niet altijd.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    90% van de tijd wel.
    Na grote en klein toilet bezoek en als ik er ben geweest voor opoe tussendoor ook.
    Ook nadat ik er geweest ben voor Wendy.

die 10% is als ik weg moet met haast en alleen even een snel plasje gedaan heb omdat ik anders onderweg moet (wat totaal geen nut heeft want moet toch wel onderweg ;))

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    En hoe lang wassen jullie je handen dan? En altijd met desinfecterende zeep? Want meestal zie ik mensen even snel een seconde of 3 de handen onder de kraan houden en thats it. Vaak vegen ze dan de handen af aan de broek, nadat ze de kraan hebben dichtgedraaid. Enig idee hoeveel smerigheid er op zo'n kraan zit?
    Ik las namelijk laatst ergens (ik geloof in de Quest) dat je je handen tocht echt minimaal 15 seconden grondig moet wassen, wil je er een paar bacteriën afspoelen.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh... ik ben een klein beetje mosterd na de maaltijd zie ik.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je wrijft het even over je handen, je pakt alleen wat van de oppervlakte maar je handen zijn nog steeds vuil, je dood niet alle bacterien.

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik niet. Geen uitleg voor. Ik doe het gewoon niet :D.

12. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik heb ooit eens op een of andere buitenlandse zender een docu gezien waar ze testen deden in keukens, toiletten etc. Bij mensen die aangaven dat ze 'heel erg hygienisch waren' en mensen die aangaven dat ze niet continue de handen wasten en zo.

Mogen jullie raden waar de meeste bacterien gevonden werden :D

13. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    altijd na elke bezoek vind het echt zoo vies als mensen het niet doen.ik bedenk me ook weleens als ik mensen een hand geef,of ze hun handen wel wassen hahaha

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Eingenlijk nooit ;) meestal alleen voor ik ga eten en als ik eten ga maken...ik doe het dan weer wel als er andere mensen bij zijn ;)

15. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    handenwas protocol in het ziekenhuis zoals ik het toendertijd heb geleerd ivm handeczeem:

Bij zichtbare verontreiniging: handen wassen met water en zeep om het vuil weg te halen, daarna met gel om te desinfecteren (desinfectie = bacterien dood, vuil is kiemen e.d. van bacteriën, hier kan je ziek van worden mits je ene lage weerstand hebt en je voldoende vuil binnenkrijgt)

bij geen zichtbare verontreiniging alleen desinfectie. Je handen zijn dan niet vies, er zitten alleen mogelijk bacteriën op die dood moeten en zolang je geen rouwrandjes of vlekken van het een of ander hebt is desinfectie genoeg.

Goede desinfectie gel heeft een beetje glycerine en andere verzorgende stoffen waardoor je minder snel eczeem krijgt.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Omg. 9 mensen die nooit hun handen wassen na de wc. BAH! ;)

17. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik was altijd mijn handen na een toiletbezoek.

Wat ik ook wel eens zie is dat ouders dan een luier verschonen en daarna niet hun handen wassen maar vervolgens wel weer lekker met hun handen in de chipsbak graaien. Sorry maar dan ben ik er meteen klaar mee, voor mij dan geen chips meer, vind dat zo smerig, brrrr.

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Altijd,ook omdat hier meer mensen in huis wonen dus volgens mij zitten de deurklinken sowieso vol met bactieren.
    Gebruik ook handgel de hele dag door.
    Gelukkig ga ik binnenkort naar mn eigen woning.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    altijd!
    maar ik was mn handen veeel te vaak
    en daarnaast ook nog veel van dat hand alcohol

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik was ze altijd! ben er een keer heel ziek van geweest, ook na jayden zn luier was ik mn handen

Deel Deze Pagina