Heb jij misschien tips voor mij Mijn zoontje van bijna 7 mnd heeft een schema dat voor mij als moeder lastig is. Ik heb nooit tijd voor mezelf en ben continu met hem bezig en ik wil dit toch wel anders Het is zo Hij word meestal rond 6.15/6.30 wakker, om 7.00 krijgt hij de fles om 8.45 gaat hij dan op bed omdat hij moe is hij slaapt dan een uurtje of wat. we gaan na het fruit altijd even wandelen (i.v.m hond) in de wagen valt hij vaak ook even in slaap. om 12.45 is hij vaak weer moe en breng ik hem op bed hij slaapt dan hooguit een uur daarna wil hij niet meer op bed, om een uur of 16.30 is vaak wel moe maar wil dus niet op bed slapen. De oplossing is dan meestal wandelen of draagzak (meestal wandelen, omdat we toch een hond hebben) Om 19.00/ 19.30 gaat hij weer op bed. Ik wil geen gekke dingen uithalen maar zou graag willen dat hij weer wat langer slaapt 2 weken terug sliep hij namelijk 2 x 1,5 uur en daarna nog een keer 30 a 45 min Ik heb ook al geprobeerd om het eerste slaapje te verschuiven naar later maar dat is lastig omdat hij dan al moe is. Hoe kan ik dit zonder gekke maatregelen wat aanpassen?
Hoi hoi, Het eerste waar ik aan denk is dat hij misschien wal last kan hebben van doorkomende tandjes. Dat kinderen zich in de avond vaak wat vervelender voelen is wel normaal. Misschien is er ook wat te veel energie. Hij wil continue bezig gehouden worden, niet meer liggen, maar zitten?? Je ziet wel vaak dat, als ze eenmaal gaan kruipen ze weer wat energie kwijt kunnen en wat langer achter elkaar gaan slapen. Ook moeten ze lern om zichzelf bezig te houden. Als je hem in de box legt wat gebeurt er dan? Gaat hij dan huilen? Groetjes Adrienne
Dat van die tandjes kan best zo zijn. Hij heeft ook wel veel energie. Hij is wil vanalles maar het lukt nog niet altijd. Momenteel is hij bezig om achteruit te buikschuiven ik kan dus beter alles gewoon zo laten zoals het is en het veranderd vanzelf wel? Het is ook niet zo dat het beslist anders moet, maar het zou soms wel makkelijk zijn voor mezelf
Hoi hoi, Mijn kleindochter is op dit moment net zo oud, en ik zie daar hetzelfde!! Je kunt wel proberen om de box wat meer te gebruiken, zodat je wat meer je handen vrij hebt. Ook als hij wat huilerig is, wil dat nog niet altijd zeggen dat je hem dan op moet pakken. Soms willen ze gewoon even huilen. Groetjes Adrienne