Handen wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Wat zonde van al die keukenrol! Is echt de eerste keer dat ik ooit zoiets hoor (lees) trouwens :oops: Kan je anders niet zo'n droogapparaat gebruiken of bestaat dat niet voor particulieren?

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Om die reden draag ik bijna nooit ringen :oops: Vind ik echt heel vies! Wij dragen ook geen trouwring dus dat scheelt natuurlijk wel.

Jes88 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Eens in de paar maanden doe ik het met een sopje van heet water drupje dreft en drupje glansspoel middel voor de vaatwasser op de ouderwetse manier met spons en trekker.
    En tussendoor hou ik het bij met de microvezel doeken van cleaning academy die hoef je alleen maar vochtig te maken over je raam heen en dan drogen ze streeploos op.

citroenrasp en paula1984 vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat schijnt juist echt heel vies te zijn.

Fuddey vindt dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dank je!! Super fijne tips :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Na toiletbezoek
    Voor en tijdens het koken ( als ik met vlees heb gewerkt vooral)
    Als ze vies zijn.
    Was met water en zeep en sinds corona wel iets grondiger zoals ik in mijn opleiding geleerd heb.

Maar na boodschappen doen e.d. is niet eens in me opgekomen.

Ik maak trouwens wel af en toe mijn telefoon schoon. Dat is een megabacteriebron begrijp ik.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    En dan nog oppassen met in je ogen wrijven! Au, kan nog steeds branden

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Maar voor degene die na het boodschappen doen de handen wassen... wassen jullie ze dan ook wanneer je een glas cola hebt ingeschud? Of wanneer je een zak snoep hebt aangeraakt? Want sat is dan hetzelfde...

9. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik doe tijdens koken altijd mijn ring af en als ik op andere momenten mijn handen was schuif ik hem altijd heen en weer en draai ik hem rond. Ook met droogmaken daarna maak ik het goed droog daaronder.

Ik heb regelmatig dat ik mensen zie die uit het toiletkomen en niet eens hun handen wassen. Of alleen afspoelen met water. Ik vind dat echt gewoon ranzig.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje, 5 minuten in dit topic lezen en je loopt smetvrees op.

Athina en YaelStone vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Cola drinken we nooit, maar wat we in verpakking kopen wordt bij mij allemaal schoongemaakt.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Afwasmiddel werkt echt goed voor ramen he! Ik heb zo'n spray met glasreniger die maar staat te staan omdat dat zo'n raar laagje achterlaat, en ik uiteindelijk toch altijd maar weer gewoon afwasmiddel gebruik.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Was net van plan de ramen te zemen, ga het eens proberen.
    Moet wat doen hier. Ziek kind op de bank en kan dus niet werken vandaag. Ga ik maar wat huishouden doen.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.735
    113
    Vrouw

Wij hebben in onze garage zo een handdoekdispenser (stop je van die gevouwen papiertjes in).
    Mss iets voor u?

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.735
    113
    Vrouw
    Idd drupje dreft en deftig materiaal en je hebt streeploze ramen.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Nadeel is dat ik ivm eczeem en daardoor enorm droge handen mijn handen zo min mogelijk nat mag maken en zo min mogelijk zeep moet gebruiken... Nu ben ik wat dat betreft wel een beetje eigenwijs, want met water wassen vind ik wel het allerminste...ik wissel dus af (met enkel water en met water en zeep). Desinfecterende goedjes zijn echt funest voor mijn handen, dus dat laat ik wel zo veel mogelijk.

Met zeep sowieso:
    - na toiletbezoek
    - voor het bereiden van eten
    - als ze vies zijn (en dat kan ook na bv. het schoonmaken in huis zijn - van die handschoenen vind ik trouwens vreselijk irritant, die dingen irriteren bij mij misschien nog wel meer dan wat water en zeep)
    - en nu ook als ik bv. boodschappen heb gedaan of met het OV heb gereisd

Met water:
    - na het bereiden van eten

Ik zal vast situaties vergeten zijn...

17. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ga morgen ook eens ramen zemen met dreft en glansspoel! Nu met de zon er op durf ik amper naar mijn ramen te kijken.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Nou eigenlijk niet, want wanneer je 1 product aanraakt, zeker wanneer het al langer bij je thuis staat, is de kans veel kleiner dan wanneer je veel producten en winkelwagens aanraakt. En omdat er dan toch nog een kans is, was je tussendoor ook wat vaker, zoals ook aangeraden wordt.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Doe ik altijd. Of in plaats van glansspoelmiddel, een drupje wasverzachter. Werkt ook heel goed (en heb ik standaard in huis).

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Nou denk dat je er zelf ook best wat van kunt toch? Weet in elk geval zeker dat jij vaker dweilt en de wc poetst dan ik dat doe.

Deel Deze Pagina