Handen wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik dweil gelukkig niet meerdere keren per dag:roflmao:.
    Dat doe in principe wel dagelijks, en de toilet sowieso dagelijks helemaal en halverwege de dag even een doekje erover. Dat is wel meerdere keren dus. Maar dat is puur om mijn werk. De wctjes op een kdv worden ook vaak schoongemaakt. Voor ik gastouder was dweilde ik ook niet elke dag en poetste ik het toilet niet halverwege de dag nog een keer.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Tja en zo poets ik het toilet eerder om de dag en dweil ik misschien 1x per week. Maar was ik wel mijn handen na het boodschappen doen.

tuc vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En dan blijken we ineens allemaal maar mensen te zijn :)

Sylva, Fantykoekie en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Voor mij valt dit in de categorie mijn opa rookte 2 pakjes sigaretten per dag en is gewoon 97 geworden.

zara1983, citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik vermoed dat als je de verpakkingen hier zou zien je het niet raar zou vinden. Zit vaak vol stof en soms ook zand. Als ik het dan toch afspoel dan doe ik er net zo makkelijk wat zeep bij.

Diazz, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Niet alles meer gelezen maar iemand vroeg waarom we ‘s ochtends na hebt opstaan handen wassen. Omdat kleuter graag wormen mee naar huis brengt :confused: en naast deurklinken en de wc poetsen dit enorm helpt om niet steeds besmet te raken. Sinds ik dat verplicht ben gaan invoeren heeft ze zelf nog maar 1x wormpjes gehad en de rest van het gezin niet meer.

Ysabella, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Na toiletbezoek (bij alleen plasje niet altijd)
    Na verschonen poepluiers
    Als ze vies zijn
    Als ik kipfilet of uien heb gesneden
    Na verschonen kattenbak
    Na verschonen prullenbak
    Na schoonmaken wc

Altijd met heet water, maar zelden met zeep. Alleen met zeep als ik de kattenbak of de wc heb gedaan.

Ik heb er nog nooit over nagedacht om mijn handen te wassen na het boodschappen doen, als ik een roltrap of winkelwagentje heb gebruikt of in een speeltiin ben geweest. Ik vind daar ook totaal niks vies aan. Bacterien zijn goed voor de weerstand.

8. GossipGirlxoxo

Dat hoor ik zo vaak maar er is geen enkel onderzoek die dit aantoont. Wel onderzoeken dat goede hygiëne bepaalde ziektes kunnen voorkomen.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/weerstand-moet-je-toch-opbouwen-schoonmaken-hygiene.aspx

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Niet alle bacteriën.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Wat bedoel je?

11. linkiepinkie

Ja ben het met je eens. Want wat is nou vies? Ik vind zand niet vies. Prut niet vies. Haren zijn maar haren. Iemand aanraken vind ik niet vies. etc. We douchen allemaal regelmatig. Wassen allemaal meerdere keren per dag onze handen. Volgens mij zijn we met zn allen schoon genoeg. Een natuurarts zei mij eens dat bepaalde allergieën bij kinderen in de huidige tijd juist ontstaan omdat we te schoon leven en een te hoge hygiënestandaard hebben.

Zwierezwaai en tuc vinden dit leuk.
  12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik heb een handwas tic dus ik was mijn handen heel vaak. Altijd al gedaan, vind namelijk heel veel dingen vies dus ik blijf handen wassen. Beetje richting smetvrees zeg maar en daarom is het ook niet zo gek dat ik snel droge handen heb.

13. GossipGirlxoxo

De link leggen tussen minder vaak handen wassen / minder schoonmaken? En een kind dat maar 2x ziek is geweest. Tenminste zo komt je bericht over. En dat valt voor mij onder de cat. Mijn opa heeft 80 jaar lang 2 pakjes sigatetten per dag gerookt en is 97 geworden dus zo erg is roken niet. Een link die nergens op gebaseerd is dus.

14. linkiepinkie

Dit is toch heel wat anders dan @Jessi79 aangeeft? Dit stuk gaat over handen wassen na het aanraken van rauw vlees of vis. Zij heeft het over het aanraken van een roltrap of winkelwagentje.

Jessi79 en tuc vinden dit leuk.
  15. linkiepinkie

Prima toch dat dat mijn mening is! Ik heb het idee dat mijn dochter een heel goed immuumsysteem heeft. Net als wij. En laat mij dan gewoon lekker in die waan dat dat kan komen omdat wij niet bij alles ons handen wassen omdat veel dingen helemaal niet vies zijn maar alleen misschien wat bacteriëen hebben.

Jessi79 vindt dit leuk.
  16. linkiepinkie

We kunnen het gewoon vriendelijk houden hier toch?

17. GossipGirlxoxo

In het eerste stuk nog niet en daar staat heel letterlijk dat geen enkel onderzoek heeft bewezen dat bacteriën goed zijn voor de weerstand. En dat er wel bewezen is dat goede hygiëne ziektes kunnen voorkomen.

18. GossipGirlxoxo

Prima ik laat je in die waan, wat jij wilt :thumup:

19. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook zo. Ook wel na boodschappen doen, of als ik naar de stad ben geweest. Handen voelen dan vies.
    Te vaak mijn handen wassen worden ze enorm droog van.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik denk dat je een balans moet vinden tussen hygiëne en in contact komen met "viezigheid" - in een totaal steriele omgeving wonen lijkt mij ook niet erg gezond. Er zijn mensen die hun schoenen dagelijks stomen en mensen die 1x per week hun vaatdoekje op 30 graden wassen. Beide lijkt mij erg ongezond.

Zwierezwaai, Haver11, Diazz en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina