handeneczeem

Discussie in 'Gezondheid' gestart door liesski, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesski

liesski Actief lid

14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Hoihoi,

Sinds ik zwanger ben heb ik onwijs last van eczeem aan mijn handen. Ik heb mijn hele leven al eczeem dus dat is niet nieuws. Maar het is nu zo erg dat mijn handen jeuken en pijn doen en helemaal open liggen. Ik ben al bij de dermatoloog geweest en heb elocon zalf gekregen. Volgens de dermatoloog mocht ik dit 2 weken achtereen gebruiken en dan 3 dagen wel 4 dagen niet. Toch nog even nagevraagt aan de Apotheker en hij vond het toch wel een heftig middel tijdens zwangerschap. Hij adviseerde me om het maar 1 week te gebruiken. Het hielp een beetje maar na die week kwam het nog heviger terug. Ik vind het rotspul. Het zal wel werken, maar het is gewoon een slecht medicijn voor de baby.

Heeft iemand ook extreem eczeem gekregen tijdens de zwangerschap, en daar een beter huis, tuin en keuken middeltje voor?

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ik heb ook last van eczeem en dat had ik ook al voor mijn zwangerschap. Ik durf nu eigenlijk de creme die ik van de huisarts heb gehad (vorig jaar al) niet goed te gebruiken. Het is bij mij in lichte mate aanwezig nu, maar het moet ook qua temperatuur buiten niet warmer worden, want dan staan normaal gesproken mijn hele handen onder! Sorry heb dus ook geen huismiddeltje wat ik je kan aanbevelen! Veel succes ermee!

X Esther

3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook altijd al last van eczeem en in het begin van mijn zwangerschap was het heftiger dan normaal.
    Omdat ik van de dermatoloog alleen maar huidverdunnende cremes kreeg die niet werkte ben ik ermee naar mijn allergoloog gegaan. Die vertelde mij dat ik niet in aanraking mocht komen met schoonmaakmiddelen (wist ik al) en ook niet met fruitsappen, dat wist ik niet! Nu maak ik fruit dus ook met handschoenen schoon en dit maakte het bij mij minder. Ik smeer mijn buik in met weleda zwangerschapsolie en daar hebben mijn handen wel profijt van. Als ik een erge jeukaanval krijg stop ik mijn handenonder heel heet water (mensen die d jeuk niet kennen denken dan dat je gek bent mar alla...) en daarn oder hl koud water.
    Helaas een oplossing is er nit echt maar hopelijk heb je er iets aan.
    succes!

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik heb dus ook al mijn hele leven erge last van eczeem en nu dus ook. Het is inderdaad lastig omdat je niets kan gebruiken tenminste ik gebruik nu wel hormoonzalf maar dan de lichtste. Die creme die jij gebruikt hebt ik normaal ook en is inderdaad best sterk dus die zou ik niet gebruiken. Je hebt ze in verschillende niveau`s ik gebruik nu dus van niveau een die wat jij hebt is van niveau drie als ik het goed heb. Inderdaad erg lekker om je handen onder keiheet water te houden! Eigenlijk juist alleen maar slecht maar ja ik doe dit dus ook geregeld. Ik heb ook s`nachts katoenen handschoentjes aan omdat ik dan het meeste krab. Tevens heb ik vaseline creme van de huisarts die houdt je huid vettig, alleen niet zo fijn met dit warme weer. Je kunt er dus eigenlijk niet zoveel tegen doen helaas, zo min mogelijk je huid in aanraking laten komen met poetsmiddelen, verschillende creme`s met parfum dus ook geen zwitsal straks raad ik je aan, tevens heb ik een cavia en als ik de kooi verschoon en in aanraking kom het die houtvezels...ai ai!
    Je moet gewoon voor jezelf uitvinden waar je niet zo goed tegen kan ook als je niet zwanger zou zijn dat is volgens mij het enige wat je kunt doen...
    Niet veel maar hoop je te hebben geholpen....

Groetjes Cindy

5. liesski

liesski Actief lid

14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    het is gewoon heel lastig. Ik werk ook nog eens als verpleegkundige in een ziekenhuis..... Dan draag ik katoenen handschoenen met daarover de gewone handschoenen. Dat werkt wel.
    Ik zal aan de dermatoloog vragen of ik die andere zalf mag gebruiken, want hier stop ik dan echt mee. Ze zal het waarschijnlijk hebben gegeven omdat mijn handen echt ontstoken zijn.

Maar geen zwitsal? Vroeger mocht ik alleen zwitsal gebruiken als kind, dus ging ik er eigenlijk vanuit dat dat wel kon. Nou ja het is ook een kwestie van uitproberen.... .zwitsal ruikt wel lekker................

Nou ik hoop dat het na de eerste 3 maanden minder is, anders gebeurd dat wel na de bevalling...... :oops: Het gaat vanzelf over... :D

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja geen zwitsal.. ik kan deze zelf echt nioet verdragen, maar dit kun je nu al voor jezelf uitproberen niet dat je kindje er dan ook niet tegen kan maar jij kunt er dan ook niet mee verzorgen als je er zelf last van zou hebben, snap je...
    Ik ga neutral gebruiken want bij deze heb ik via hun site een proefmonstertje aangevraagd en kan deze wel verdragen.
    Gewoon even uittesten is zonde als je dalijk alles van zwitsal hebt gekocht en je kunt er zelf niet tegen..

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    /ik kan idd ook echt niet tegen zwitsal. Ik kon zelf overigens ook niet tegen weggooiluiers, nou ik hoop dat dat even een generatie overslaat.....
    Ik heb voor de baby alles van weleda en idd wat spullen van neutral.

8. claudia82

claudia82 Lid

10 dec 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Ik heb ook al van kinds af aan eczeem aan mijn handen...
    Vroeger had ik het heel erg, toen ben ik er jaren vanaf geweest en op de middelbare school is het weer terug gekomen toen ik vis aan het snijden was. Bleek een dodelijke visallergie te hebben.. Toen ben ik er voor in het ziekenhuis geweest enz.. en ben er na een poosje weer vanaf gekomen. Na die tijd is het heel af en toe nog terug gekomen.
    Alleen nu ik zwanger ben heb ik het dus ook weer terug gekregen. Mn handen jeuken zo erg! Had al voor nood de eczeem zalf van vsm gekocht, maar daar gaat de boel nog meer van jeuken..
    Ben bang dat ik er toch echt een keer mee naar de huisarts moet voor andere zalf ofzo.. :(

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Bespreek het ook eens met je vk of ha, zij kunnen ook informatie inwinnen bij een gynaecoloog. Samen kunnen ze goed bepalen welk middel geschikt is voor jou en voor hoe lang. Soms is het goed om een klein risico voor het kind af te wegen tegen een groot risico voor de mama in spƩ.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het gekke van eczeem op je handen is, is dat dit vaak komt door voetschimmel (zwemmerseczeem). Maar soms voelen mensen de jeuk dan niet op hun voeten, maar wel op hun handen. Vond het zo raar toen de huisarts me dat vertelde, maar ik ging dus mijn voeten behandelen en had geen jeuk meer op mijn handen. Dus misschien kun je daar nog even naar laten kijken? En verder voor eczeem heb ik geen tips, we proberen hier ook van alles. Mijn zusje zit al vanaf haar geboorte onder de eczeem. We kieperen haar af en toe in het zeewater en dat helpt wel even... Maar verder heeft ze een hekel aan al die hormooncremes, die helpen toch niet. Dus heel veel sterkte ermee!

Deel Deze Pagina