hoe menthol gaasje verwijderen?

Discussion in 'De lounge' started by Mamzie, Jun 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Onze zoon is woensdag besneden.
    Nu hebben ze na de operatie een mentholgaasje om zn piemel gedaan. Tegen het bloeden zei de zuster.

Binnen 3 dagen na de operatie zou dit er vanzelf afgaan. Als dat niet zo was dan moest ie ff in bad zitten weken en dan zou het gaasje er vanzelf afgaan.

Nou, niet dus he :(
    Gisteravond geweekt in bad met bio-tex. Vanmorgen met badolie en bio -tex. Toen is er wel een gedeelte losgegaan. Maar de rest krijgen we er maar niet af he.
    Helpt ook niet echt mee dat onze zoon moord en brand schreeuwt als we er aan komen :( :(

Maar goed, hoe krijgen we nou dat gaasje eraf? Ziekenhuis zei gisteren dus dat we hem meerdere keren in bad moesten doen. En als het er dan niet af was dat we dan maandag weer moesten bellen.

Dus ben bang dat we dan langs moeten komen. Maar wil het graag eerst zelf proberen op te lossen.

Iemand een tip??

2. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Weken in soda misschien ??

Of eerst flink wat olie er op proberen te smeren, even laten intrekken en dan in bad ??

Ik noem zo maar iets op hoopr, namelijk geen ervaring mee.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik denk toch echt dat het los moet weken...
    lekker lang in bad denk ik ...
    of misschien voor het slapen goed vaseline erop doen en dan 's ochtends weer lekker lang in bad.

vervelend! succes met je kleine manneke

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ach jee arme vent :(
    Hem idd goed insmeren met olie en ik weet niet of hij nog luiers draagt? Anders een natte washand of doekje er tegen aan leggen en een paar uurtjes laten zitten misschien dat het dan beter losweekt.
    Vind het zo en zo raar van die menthol ik moest gaasjes met vaseline erop leggen dat liet veel beter los.
    Sterkte!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Weken...volhouden. Wat los is, afknippen. Niet aan gaan trekken. Zou er olie overheen kieperen zodat het glad wordt voor hij gaat slapen en dan smorgens goed in de badschuim zetten of badolie en maar badderen. OP een gegeven moment moet jet loslaten.

Zou even advies vragen aan de dokter die hem besneden heeft.

6. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het niet lukt zelf, gewoon terug gaan naar het ziekenhuis.
    Daar kunnen ze met lidocainedruppels de huid verdoven en dan pijnloos verwijderen.

Je kunt ook vragen, als je te indrukwekkend vind voor je kind om lidocainedruppels (meestal 10ml) mee naar huis te krijgen dat je zelf met druppels verdoofd en dan er aan kunt komen.

7. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    ik zou terug gaan en er zelf niet aan gaan zitten maar dat ze dat erop doen zeg toch logisch dat het vast gaat zitten. mijn zoontje is ook besneden alleen had hij een smartklamp erover dus verder geen ervaring mee.

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Soda? prikt dat niet ontzettend?

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt allemaal voor de tips.

We gaan morgen weer met het ziekenhuis bellen en dan zal ik eens vragen of ze het kunnen losmaken en dan eerst lidocainedruppels erop.

Ja vond het ook al zo raar zo'n gaasje. Hebben ze er ook echt omheen gedraaid zeg maar, om de wond. Daaronder zitten hechtingen.
    Dus ben ook wel wat bang met olie enzo eroverheen doen en het weken, dat ik de hechtingen dan ook los week.

Balen is het wel. Het ging allemaal zo ontzettend goed, operatie ed. En dan nu met de naverzorging gaat het mis.

Onze zoon is autistisch dus dit soort dingen hakt enorm in bij hem. Hij schiet zo in paniek elke keer als we maar wat proberen met dat gaasje. Hij durft ook amper nog te gaan plassen :(
    Vanmiddag toen we een gedeelte van het gaasje eraf hadden deed het wat zeer toen ie weer in bad wilde zitten. Grote paniek!!!!
    En we hebben meer dan een uur op hem in moeten praten om hem weer rustig te krijgen en dat ie weer durfde te zitten.
    Maar plassen durft ie sindsdien niet meer..........
    Na uren niet plassen maar dat we wel zien dat ie echt nodig moest hebben we hem onder dwang op de wc moeten zetten.

10. Aviya

Aviya Niet meer actief

Arme kleine vent:(
    Zijn het hechtingen die zelf verdwijnen of moet je daarvoor naar het zh? als het het laatste is, dan zal de huid en gaasje met elkaar vermengd zijn met de hechtingen, even aan de huisarts advies vragen hoe of wat, die komen soms met andere methodes die en werken en misschien minder ingrijpend zijn voor je ventje, is er niks gezwollen of iets? dat er onverhoeds een ontsteking kan zitten?

en ik weet niet of jullie begeleiding krijgen? even vragen hoe je dit aan hem moet gaan uitleggen, en weer uit gaan voeren zonder dat hij er trauma's aan overhoud, zoals niet willen plassen (begrijpelijk overigens)

Hopelijk is jullie kleine vent snel verlost van dit pijnlijke gaasje, veel succes!

11. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    en hoe was het in het ziekenhuis?

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    lief dat je het vraagt ;)

We zijn maandag naar het ziekenhuis geweest.
    Jemig wat zat dat gaasje vast zeg. Zuster zei ook dat we dat nooit zelf eraf hadden kunnen krijgen. Zat totaal vast aan de hechtingen maar ook gewoon aan het eikeltje zelf.
    Ze zijn een half uur bezig geweest met vloeibare vaseline om het stukje voor stukje eraf te krijgen. Bloedde ook best wel.

Deed helaas behoorlijk veel pijn :(
    Naderhand veel lidocaine zalf erop. kreeg de tube ook mee naar huis.
    En van de zuster kreeg ie een ijsje en hij mocht een knuffel uitzoeken.
    Echt zo tof die zusters! Waren ook hetzelfde als op de dag van de operatie. dus het was wel vertrouwd.

Nu is ie helaas nog steeds bang om te plassen. Hij is bang dat het pijn gaat doen. Dat doet het elke keer niet. Maar het ziet er zo pijnlijk uit nu zonder dat gaasje.
    Maandagochtend had ie om half 9 geplast en toen naar het ziekenhuis en pas om half 5 heb ik 'm zover gekregen dat ie weer ging plassen. Zo sneu.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Jeetje, dat dat gaasje zo vastgezeten heeft zeg, maar t is er in ieder geval af nu, zal wel een opluchting zijn. Waarschijnlijk als je zoontje in de gate heeft dat plassen wel gaat, zal t wel weer beter gaan, maar kan me voorstellen dat die er nu angstig voor is. Nog beterschap met je zoontje.

14. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oeh jee geen soda hoor! Dan gaat hij nog meer moord en brand gillen! Maak maar een lauwwarm badje met kamille erin en laat hem lekker spelen. Weet je zeker dat er een menthol gaasje omheen zat (menthol op een open wond?).

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ah kijk, het is er al af... wat sneu zeg, maar gelukkig is het nu weg. Dat badderen met kamille kun je trouwens nog steeds doen, dat heelt, zuivert en verzacht, dus dat kan geen kwaad. Veel beterschap voor je kleine ventje.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja zo noemden ze dat. Het was groen en het rook ook naar menthol.
    dat was speciaal tegen het nabloeden zeiden ze, zo'n gaasje.

Kamille is een goed idee van je! Als ie over een paar dagen weer in bad mag zal ik een lekker kamille badje voor hem maken :)

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ach klein ventje toch... de besnijdenis zelf is al een ervaring voor hem en dan dit er nog bij... mijn kinderen zijn ook besneden en dat was een ramp soms met de verzorging... en jouw zoontje is nog eens autistisch.. heel veel beterschap...

wat ik deed was in het begin bij elke verschoning even de wond spoelen onder de douche want urine kan best prikken...

wat misschien ook helpt als hij niet wilt plassen om hem te belonen met bijvoorbeeld stickers of speelgoed... sterkte

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ahh wat sneu voor je zoontje!
    hoop dat het er snel beter uit komt te zien zodat hij gewoon naar de wc durft!

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja we nemen nu een grote stap terug met zn ontwikkeling en dat allemaal vanwege een mentholgaasje dat niet eraf wilde :(

De operatie ed heb ik hem allemaal vantevoren duidelijk kunnen maken met picto's ed. Dus hij snapte helemaal wat er ging gebeuren en was er bekend mee.

Nu sinds het weekend verloopt het allemaal anders. In bad en proberen het gaasje te verwijderen wat niet lukte. En dan naar het ziekenhuis, veel pijn.

Dus hij is behoorlijk in de war. Merk het meteen met het eten. Weigerd veel eten, zelfs patat ed.
    En dat ging juist zo goed sinds ie op het mkd zat.
    Nu zijn we weer terug op de drinkvoeding.

Als het over een paar dagen nog niet beter gaat met hem dan ga ik het bespreken met zn psychologe en met zn begeleidster van het mkd.
    Want ik weet dat ie hierin kan blijven hangen en dat dit een eigen leven kan gaan leiden.

@Karagoz : Spoelen wilt ie niet. Probeerde het al met een kopje water na het plassen. Maar dan schiet ie in paniek. Onder de douche is helemaal not done. Heeft ie nooit gewild, hij kan de stralen op zn hoofd en lichaam niet verdragen. Ook niet hele zachte stralen.

Stickers kan ik wel gaan proberen :)

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ach jeetje... lijkt me zo moeilijk hoor misschien helpt het voor het plassen en voor het spoelen van de wond alles uit te leggen, beloning geven dan plassen of spoelen en dan weer een beloning geven... ook al wilt hij het niet als nog positief zijn... zijn gedrag niet corrigeren... ik heb geen ervaring met autisme maar ik denk dat hij het niet eeuwig kan vol houden... en hoe sneller de wond geneest hoe minder pijn en hoe beter hij kan plassen...

Share This Page