Wie o wie heeft er ervaring met Omneo. Wij zijn dit gaan geven omdat ons meisje niet kon poepen en heel erg krampen had. Nu gaat het poepen goed maar het is nog steeds vies groen door de Omneo. Wanneer zijn jullie dit gaan afbouwen naar normale voeding?
hey! Wij zijn vorige week toevallig weer overgegaan op de standaard. Ons meisje is nu 4,5e maand. Ze wilde 2 weken geleden opeens niets meer drinken en we zijn toen naar t cb gegaan. die zei dat de periode van krampjes nu wel over was en vroeg of ze nog veel last had. Nee eigenlijk niet. Dus nu weer aan de standaard, en dat gaat prima.
Ja ik had zelf ook bedacht om na 10 - 12 weken langzaam over te gaan. Wordt knettergek van die voeding.
Wij hebben het gegeven tot dat ze 1 jaar was en aan de peutermelk begon. Heb toen niks afgebouwd maar gewoon in 1 keer andere melk gegeven. Dat ging prima.
ja wij ook niets afgebouwd. Deden we ook niet toen we begonnen, hup gelijk in een keer en ging prima.
Wij zijn na een paar weekjes overgegaan op omneo. Dat ging prima! We zijn pas naar standaard gegaan, toen hij over moest naar voeding nummer 2. Ik zou dus helemaal niet overstappen nu: het gaat toch goed nu?
Nou waarom wij willen overstappen is omdat ze vieze groene stinkpoep blijft houden en de voeding dikkig is en elke 10 sec de speen verstopt zit. daarbij ook aardig wat mondjes terug geeft. Maar aan de andere kant kan ze nu eindelijk poepen en lijken de krampen minder.. Vind het zo lastig.
Dan zou ik persoonlijk nog even doorgaan. Misschien na een paar weekjes langzaam overgaan op standaard? Mijn oudste kreeg ook Omneo tegen de krampjes en werkte ontzettend goed. Toen hij aan de opvolgmelk ging, hebben we langzaam de omneo afgebouwd, door steeds een schepje omneo te vervangen voor opvolgmelk standaard (elke dag een schepje meer). Volgens mij is die groene poep normaal bij deze voeding (had mijn zoon ook) en die mondjes terug geven, kan heel goed komen, doordat ze misschien iets te veel krijgt. Vrijwel elke baby geeft mondjes voeding terug, omdat het maagklepje nog niet zo goed sluit.
Dank je wel. Ik had zelf met 12 weken in mijn hoofd en dan idd per dag 1 schepje vervangen per fles..
Heel herkenbaar die verstopte spenen... Erg vervelend ja! Hier hielp het om de m-speen van difrax te gebruiken en nutriton aan de voeding toe te voegen. Bijna geen verstoppingen meer van de speen en veel minder gespuug. Misschien ook een idee voor jullie?
Ik heb nu de 123 speen omdat juffie wisselende zuigkracht heeft. Soms klokt ze het naar binnen en andere dagen moet hij op stand III omdat ze er niks uit kan krijgen.
Grappig, ik zit er juist weer aan te denken om weer te beginnen met Omneo! Wij hadden altijd mix: Forte + Omneo. Forte voor de honger en Omneo om beter te kunnen poepen. Sins wij opvolgmelk hebben ben ik dus gestopt met de Omneo.... Met als resultaat; ontlasting die stukken harder is dan dat ik gewend was! Geen pretje lijkt me.... We kijken het nog even aan en anders, gewoon weer Omneo met Forte! Voor ons ventje schijnbaar een goede combinatie! Je zou dus ook standaart / Omneo kunnen mixen. De voeding wordt dan minder dik maar je houd nog de voordelen van de Omneo.
Die groene poep is normaal hoor! Omneo is licht hypoallergeen, en bij hypoallergene melk heb je meestal groene poep. Ik zou eerst eens wachten tot ze helemaal tot rust gekomen is en echt geen kramp meer heeft, en dan eens rustig gaan mengen met andere voeding (kan ook van een ander merk). Als ze melk teruggeeft, is er al naar reflux gekeken?
Hier ook Omneo en ik ga over proberen te stappen naar standaard als mannetje aan de opvolgmelk mag. Eens kijken hoe dat gaat. Werkt het niet, dan gaan we over op Omneo 2.
Wij hebben voor de zekerheid toch overleg gehad omdat haar ontlasting groen en waterdun is.. (spuit er steeds uit) en mogen voorzichtig over op standaard en daardoor Pepti mengen totdat ze helemaal geen krampen meer heeft.
Wij gebruiken ook omneo. Ze is 10,5 maand en ze doet het er nog steeds goed op. We hebben weleens geprobeerd over te stappen rond de 6 maanden, maar de krampen kwamen terug. Nu al een tijd niet meer geprobeerd, maar we laten het gewoon even zo. Straks kan ze over op gewone melk en we willen niet eerst van omneo naar standaard naar gewone melk gaan. lijkt me ook een beetje overdreven..
Snowtje dan heeft ze hele gevoelige darmen of niet? Hopelijk valt het bij ons mee want ik zie die vieze spuitluiers niet zitten totdat ze 1 jaar is. Hoe is de ontlasting dan van jullie kindjes? Want hier is het waterachtig mosgroen en stinkt verschrikkelijk en spuit eruit.
Standaard met pepti mengen lijkt me vrij onzinnig. Met standaard in een fles doe je hele werking van pepti teniet. Werd er nieT bedoeld pepti met omneo mengen tot je helemaal over bent op pepti? Het kan heel verhelderend zijn om met je vraag eens te bellen met de infolijn van Nutricia (nummer staat op het pak, 24 uur bereikbaar). Ik vermoed dat ze je daar een slimmer advies kunnen geven als dat wat je nu hebt gehad.
Ja ze heeft inderdaad heel gevoelige darmen. Gisteravond had ze toevallig voor het eerst lasagna gegeten, was niet zo een slimme actie. heel de nacht weer buikpijn en ook gepoept vannacht opeens. Beetje vies praatje maar ontlasting is heel wisselend qua kleur, ligt eraan wat ze de dag ervoor gegeten heeft. dat komt gewoon door de bijvoeding. van worteltjes wordt het oranje en van spinazie groen enz.. je ziet het bij haar echt terug. Het is inmiddels altijd zacht (vroeger kon ze niet zo goed poepen en kwamen er weleens keuteltjes uit), en ja het stinkt..
@Snowtje: wat sneu dat ze zo'n last heeft van haar darmen. Lijkt me echt lastig! Maar dat de ontlasting met de voeding mee kleurt, dat hebben eigenlijk alle kindjes wel hoor!