Hoi dames, Wie heeft dit ook gehad? Vandaag echo en alles zag er verder goed uit behalve dan dat het maagje niet gevuld was. We mogen morgen weer terug en dan gaan ze opnieuw kijken. Ze heeft wel al bijna alle opties aangegeven wat het zou kunnen zijn en dat de kans bestaat dat we een vruchtwaterpunctie kunnen doen. Wie heeft dit ook gehad?
Maak je niet meteen ongerust,het kan heel goed (in verre weg de meeste gevallen) een moment opname zijn geweest.Ik spreek uit (werk)ervaring Beetje voorbarig van de echoscopist om je meteen alle mogelijkheden voor te schotelen van wat het eventueel(lees:zeldzame gevallen) ook zou kunnen zijn.
Dank je wel Pipo, Ze was in mijn ogen vrij stellig dat er iets niet goed was. Ze heeft bijna een uur over de echo gedaan (academisch ziekenhuiszorg icsi) en had 3x naar het maagje gekeken. Nu kon ik nog niet echt van zwangerschap genieten maar denk dat ik me nu sowieso zorgen blijf maken tot aan de bevalling want tja als het maagje morgen wel gevuld is kon het volgens haar ook door een soort bypass komen waardoor er wel iets in maagje kwam maar niet via de normale manier zeg maar
Ik had het ook moest een kwartier-30min wachten en toen was het maatje wel gevuld. Het blijven moment opnames
Ja dat heb ik ook gelezen echter heeft ze in begin van de echo en na een uur dus weer gekeken en was er nog geen inhoud. We wachten morgen wel even af.
In dat geval zou ik een guo eisen.Je zou denken dat ze dan meer heeft gezien dan alleen een leeg maagje.Heel veel succes vandaag,en probeer goed duidelijk te krijgen waarop zij haar bevindingen op baseert,en vraag door om vervolgonderzoek als je je er niet gerust bij voelt.
Is er bij de termijnecho of echo van de combinatietest niet gekeken naar het maagje? Volgens mij keken ze bij ons toen ook al of het maagje en blaasje gevuld was?
Thanx Pipo, We hadden gisteren al een guo dacht ik daar we via icsi zwanger zijn geworden en begreep vandaag weer. Ze gaan sowieso alles opnieuw bekijken en een andere arts doet het vandaag dus ben benieuwd. De zenuwen zijn enorm momenteel
Ik denk aan je vandaag en zal voor je duimen op een goede guo.Laat je het even weten als je eraan toe bent?
Update van vandaag: het maagje was nu wel gevuld gelukkig. Echter zagen ze nu een kalk vlekje op het hartje en een lekkend hartklepje. Op zich goed mee te leven en kan verder niet kwaad echter omdat de kans dat er toch iets mis is door bv een syndroom groter is dan de kans dat het misgaat bij een vruchtwaterpunctie hebben we nu die optie gekregen. Ze hebben deze al wel vast as maandag ingepland aangezien je in nl een zwangerschap tot 24 weken zou mogen afbreken en we hebben nu dan t weekend om er over na te denken wat te doen. De kans op syndroom is zeg maar 1 op 200 en de kans dat t misgaat bij vruchtwaterpunctie is 1 op 1000 echter weet je dan wel voor 99% zeker of het gezond is of niet. Lastige beslissing dus even...
Och meis,wat vervelend allemaal.Je wilt liever horen dat alles gewoon goed is. Ik ga je niet zeggen wat ik zou doen,mijn ervaringen(privé) zijn daarvoor te gekleurd. Mocht je het toch willen weten dan hoor ik het wel. Heel veel sterkte en succes bij het nemen van deze belangrijke beslissing.
wat naar, sterkte. Wat is de reden dat ze nu een vruchtwaterpunctie willen doen? Omdat ik nu lees dat het maagje gevuld was en dat er met een lekkend hartklepje goed te leven is? nogmaals veel sterkte
Pipo, ik hoor graag alle ervaringen zowel positief al negatief Wendy: ze moeten het aanbieden zeg maar omdat de kans op een afwijking nu ongeveer 1 op 200 is en de kans dat het misgaat bij een punctie 1 a 2 op 1000 waardoor die kans in verhouding kleiner is.
Tjee wat vervelend. Denk dat je voor jezelf de keuze moet maken om in onzekerheid te blijven deze zwangerschap wat of de risico's van aanvullend onderzoek en daarmee wel een antwoord of er evt een syndroom speelt. Succes in iedergeval met de keuze!