Hai dames, Even een vraagje. Ik heb vorige week de intake gehad met de kraamzorg. Ze raadde me toch aan om het kindje de eerste nachten op onze kamer te laten slapen en ik denk dat we dit dan ook gaan doen (in eerste instantie wilden we haar gewoon direct op eigen kamer leggen). We hebben alleen geen wieg, alleen een ledikantje en die past niet bij ons erbij op de slaapkamer, dus zei de kraamzorg dat we de kinderwagen kunnen gebruiken die paar nachtjes. Maar nu zit ik eens te denken. Het matrasje in de kinderwagen is best hard, dat ligt toch helemaal niet lekker? Heeft iemand haar kindje ook in de kinderwagen laten slapen? En hoe hebben jullie dit opgelost? Sowieso vind ik het matrasje ook hard voor wandelen buiten... (Natuurlijk kan de kraamzorg hier straks bij helpen, maar ben er gewoon al benieuwd naar! )
Jaa hoor ons kindje heeft er 2 weken in geslapen dag en nacht want die wou niet in N bedje(inmiddels al wel een week! ) Ik weet eigenlijk niet precies hoe hard ons mattasje is.. Heb er nl nog een aerosleepmatrasje in en daarovereen een hoeslakentje(of hoe noem je het haha) Onze kleine ligt er heeeeerlijk in hoor!
Je kunt er ook een ander (extra) matrasje in leggen als dat past. Hier was het matrasje niet zo hard dat het oncomfortabel leek, maar ook niet superzacht. Vrij dun. Maar toch heeft mn zoontje er heerlijk in geslapen, een paar maanden zelfs.
dochter lag ook enige tijd in de reiswieg (quinny speedi)...de reiswieg lag in de ledikant whaha. Maar dat is gewoon veeeeeeel knusser voor zo een baby! Ledikant wilde ze echt niet!
Hier hebben de beide jongens ook de eerste weken in de bak van de kinderwagen op onze kamer geslapen. Dat ging echt prima. Overdag legde we ze trouwens wel in hun eigen kamertje in het ledikantje om ze zodoende wel te laten wennen aan hun eigen bedje/kamertje.
Onze dochter sliep ook in de kinderwagen..... 's Nachts slaapt ze wel in haar eigen bed, overdag beneden in de kinderwagen.
Mijn meisje heeft 2 of 3 weken in een quinny bak geslapen.. echt geen probleem.. Een tip: leg een lekkere dikke handdoek onder het matrasje ligt je kindje straks lekker zacht.. En het is warmer, als je met je kindje naar buiten gaat!! Tip van Onze kraamhulp
Toen onze dochter kleiner was, legde we haar op 't matrasje van de wagen tussen ons in in het bed. Dekentje en lakentje er omheen, zodat ze er niet af rolde, ging prima.
Deden wij ook, maar dan met het matrasje van de wieg. Ik vind een kinderwagenbak prima om je kind in te vervoeren, maar een volwaardig bed? Neuh... Kun je niet een tweedehands wiegje op de kop tikken voor de eerste maanden? Of lenen van iemand?
Dank jullie voor de reacties! Ik zal een deken/handdoek nog onder het matrasje leggen. Dat helpt vast. Ik ga geen wieg aanschaffen. We zullen haar zo snel mogelijk in bedje proberen te laten slapen overdag bijvoorbeeld. Desnoods in de kinderwagenbak.
Ik had juist gehoord dat een kinderwagenbak niet goed is omdat die afgesloten is omdat het winddicht moet zijn. vergroot weer de kans op wiegendood.
Hier heeft ze de 1e anderhalve week in de kinderwagen geslapen, ik lag beneden in een kraambed en mocht vanwege problemen met mn hechtingen niet teveel traplopen dus lag ze in dr kinderwagen, na mn kraamweek ben ik weer naar boven gegaan en heb ik haar steeds een klein beetje meer naar haar kamer gereden, 1e nacht bij ons op de kamer, 2e in de gang met de deur open, 3e nacht op haar eigen kamer en 4e nacht is ze in haar eigen bedje gegaan.. Ging prima hier! Edit: was hier trouwens wel een noodoplossing hoor, ik wist van te voren natuurlijk niet dat ik maar 1x per dag trappen mocht lopen.. anders had ik het niet gedaan..
onze dochter hadden we snachts naast ons in de kinderwagenbak. zon kleintje leg je nog niet direct weg in een andere kamer die wil je bij je hebben (anders kan je er ook 100x uit) in zo'n bak geeft het ze ook een veilig gevoel, die kleine ruimte.
Het is ook niet aan te raden. Ik leg mijn baby ook liever op een aerosleepmatrasje (die ik wel heb in het ledikantje). Het is ook maar voor 2 nachtjes ofzo. Maar goed, tegenwoordig is niets goed voor je kind. Het wordt allemaal lichtelijk overdreven, vind ik. Maar goed, alles moet met de tijd mee he? En ze moeten ook dure spullen verkopen
Hier heeft onze zoon ook een behoorlijke tijd in de kinderwagenbak geslapen, naast ons bed. Ging prima, zou het zo weer doen bij een 2de. Hoefde s' nachts dan mijn bed niet uit en dat was erg makkelijk wat betreft bekkeninstabiliteit.
bij ons heeft de kleine ook in de kinderwagenbak gelegen, ik had een molton en een hoeslaken erin en dan een dun en een dik dekentje, dat dikke dekentje was best groot daar lag hij onder en die stak een heel stuk uit aan de onderkant, die hebben we dus onder het matrasje doorgehaald. zodat hij en op het matrasje lag en daaronder een stuk deken.
Onze dochter heeft de eerste paar weken ook in kinderwagenbak bij ons op de kamer geslapen. Hadden hier wel een speciaal areosleepmatrasje voor in de kinderwagen bak voor aangeschaft (die bestaan dus). Ging goed hoor!
Hallo!! Onze kraamhulp gaf ons dus als tip om de kinderwagenbak te gebruiken in ieder geval de kraamweek. Maar omdat ze echt niet in haar eigen bedje wilde hebben we dat iets langer gedaan. Steeds vaker overdag in haar ledikantje!! Ging prima, en op een gegeven moment 's nachts ook onder haar protest. Maar even laten huilen, troosten en slapen. Belangrijk is wel dat je de kap van de kinderwagen omlaag laat!! Ons meisje lag er in met een lakentje en dekentje dubbel!! Wat je eventueel ook kunt doen als je kindje zelfs niet in de kinderwagenbak wil, het aankleedkussen tussen jullie kussens in leggen. En daar dan gewoon eigen laken en dekentje gebruiken. Hebben we hier ook gedaan als ze echt heel onrustig was, en dan legde ik gewoon mijn hand bij haar op. En dan hoorde en voelde ze ons wel en was het goed!! Hoop dat je er wat aan hebt!!
Ik heb zeker wat aan jullie tips, en goed om te horen dat zoveel kindjes toch de eerste nachten in de kinderwagen hebben doorgebracht. Ik wil het kindje liever niet bij ons in bed (natuurlijk wíl ik het wel, maar ik heb altijd het idee dat dit niet helemaal juist is omdat ik zo graag een eigen plekje voor haar wil creëren).. Waarschijnlijk kom ik hier wel op terug ofzo hoor.. Maar dat is hoe we er nu even instaan.