Kan mijn man niet uitstaan.....Ontzwangeren?!?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MomMandy, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomMandy

MomMandy Lid

25 jun 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 MomMandy, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
    Na mijn bevalling ben ik veranderd.
    Ik ben veel assertiever en emotioneler geworden.
    Dat is opzich niet zo'n groot probleem,
    het echte probleem is dat ik mijn man niet meer kan uitstaan! Ik kan al flippen als hij een vies mes op het aanrechtblad laat liggen waar ik voorheen echt geen probleem om maakte...

Hij is niet veranderd. Hij is super lief met onze dochter en doet het nog beter dan mijn verwachtingen! Maar ik erger mij nu aan bijna alles wat hij wel en niet doet. Voor de zwangerschap had ik nooit ergens problemen mee maar nu vraag ik me soms af of het nog wel goed gaat komen!

Hij blijft echter geduldig en lief. Probeert mij mijn ding te laten doen, gunt mij rust en helpt waar het maar kan.
    Hij zegt alleen maar, je bent veranderd. Voorheen was je leuker.

Gaat dit over? Heeft dit met ontzwangeren te maken?
    Hebben meer vrouwen hier last van gehad en hoelang duurt het???

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Dit heb ik ook gehad tot een maand of 7 na de bevalling. Ik kon me verschrikkelijk ergeren aan de meest kleine dingetjes die hij dan fout deed of niet helemaal zoals ik ze graag wilde hebben.

Wat bij mij erg geholpen heeft is even twee keer nadenken voordat ik me eraan ging ergeren. Even bedenken of het voor de bevalling ook zo ging en zo ja dan hoe moeilijk het ook is het loslaten. Verder heb ik alle dingetjes die niet helemaal gingen zoals ik ze graag had ook losgelaten. Met de gedachte erbij als ik commentaar ging leveren dan moest ik het maar zelf gaan doen. Het klinkt makkelijker dan het is hoor het is hier regelmatig tot een woordenwisseling gekomen maar uiteindelijk gaat het nu beter.

Wat bij mij uiteindelijk het meest geholpen heeft is weer naar school gaan na 7 maanden. Toen was het meteen weg omdat ik thuis de controle nu toch al niet meer had want ik was er niet de hele tijd.

Heel veel succes. Het is zeker niet makkelijk maar geef het wat tijd.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Herkenbaar. Het werd beter na een maand of zes!

4. MomMandy

MomMandy Lid

25 jun 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!

Ik ga mijn best doen.
    Het is inderdaad denk ik de beste oplossing.
    Als het zolang duurt moet ik er zelf hard aan werken.
    Zal niet makkelijk worden maar dit is ook niet leuk zo!

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb het zelf ook gehad, ben ook een beetje een control freak en kon alles heel goed op hem afreageren/afschuiven. Maar ook mijn man is gelukkig geduldig van aard :) En na ongeveer 9 maanden werd ik meer mezelf en weer de oude gezellige ik. Wat ik wel heel bewust deed was me inhouden als ik weer wilde gaan 'zeuren om niets'.. dan ging ik even naar de wc of even een blokje om. Dat hielp wel.

6. MomMandy

MomMandy Lid

25 jun 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga me ook maar inhouden.
    Op deze manier word niemand er beter op.
    Al is dat heel moeilijk heb ik vandaag gemerkt,
    vooral omdat ik ook inderdaad een controlfreak ben!

7. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ja hier ook,
    Gelukkig ook een lieve geduldige man.
    Achteraf bleek het nog erger te worden door de prikpil heb hem 9 maanden gehad.
    Ik begin me nu eindelijk meer als mezelf te voelen en manlief wordt ook minder lastig gevallen door mij😊

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Heel herkenbaar! Ook hier werd het na een maand 5 beter.
    Lastige fase vond ik het hoor!

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier ook hoor, kan hem wel wat aan doen bij de meest onnozele dingen!
    Ik geef de gebroken nachten en de hormonen maar de schuld. Tel zelf rustig tot 10 en door...

Deel Deze Pagina