Hallo mensen, Ik ben hier nieuw en ik dacht dat er misschien mensen zijn die een antwoord op mijn vraag hebben of mij misschien kunnen helpen met waar ik mee zit. Het zit zo. Mijn man en ik willen graag een kind. Ik heb een hele korte cyclus steeds want ik ben om de 2 weken ongesteld. Op 8 nov. zijn we gestopt met de condooms (ik slik overigens al bijna 2 jaar geen pil meer). Vanaf 8 nov tot aan nu hebben we 4 keer gemeenschap gehad. mijn laatste menstruatie begon op 15 nov. en duurde 4 dagen. Op 26 nov. had ik nog wat bruinachtig bloedverlies (heb zelf het idee dat het oud bloed was) verder geen gekke symptomen maar na die dag heb ik tot aan nu elke dag wel rare verschijnseltjes. Hele week misselijk geweest vorige week, geen eetlust (brood heb ik al helemaal geen zin in al een week niet), duizelig en alles met vlagen. Ook heb ik het idee dat ik een beetje verstrooid ben soms (wilde de pindakaaspot in de koelkast zetten ). Het rare is dat ik volgens mijn berekening 1 dec ongesteld had moeten worden en sinds gisteren (na zaterdagavond nog gemeenschap te hebben gehad) bloed verlies. Maar wel een andere kleur als normaal. Heel licht rood, bijna licht roze. En lang niet zoveel als normaal gesproken! Ik heb nooit zoveel menstruatieppijn als nu, het voelt gewoon zo anders of ik verbeeld het me. Die menstruatiepijn is in mijn onderrug en laag bij mijn bekken. Zou ik zwanger kunnen zijn? Wat denken jullie als je het zo leest? Ik heb al een zwangerschapstest in huis maar ik denk dat het nu nog te vroeg is om te testen of zou het al kunnen? Ik hoor graag wat van jullie!
Zal wel een dooddoener zijn maar wij kunnen niet door het beeldscherm zien of ij zwanger bent! De enige manier om daar achter te komen is: een test! Succes.
Alleen een test kan dat aantonen. Ik zou trouwens wel contact opnemen met je huisarts wat betreft je korte cyclus, want volgens mij is het dan onmogelijk om een eisprong te hebben en de tijd dat het eitje kan innestelen.
Bedankt voor de reactie dames! Net getest maar de uitslag was negatief had echt het gevoel dat het goed zat...spannend was het zeker! Zafira, mijn cyclus is altijd heel kort of heel onregelmatig... Komt denk ik omdat ik een auto-imuun ziekte heb. Vorig jaar is mijn dikke darm verwijderd en heb nu een stoma dus het is extra spannend voor me of het gaat lukken! Mijn chirurg heeft me vorige week gerust gesteld en me een recept voorgeschreven (2 x per dag vrijen ). Volgens hem moet ik gewoon proberen en als het niet lukt is het vroeg genoeg om eens een gesprek bij de gynecoloog te maken. Ik maak me er niet druk om, heb al vanaf mijn 15 e onregelmatige cyclus gehad, daarom ben ik toendetijd aan de pil gegaan maar daar wilde ik 2 jaar geleden van af vanwege mijn gezondheid en medische achtergrond. Deze week nog naar de dokter voor wat anders dus dan kaart ik het nog wel even aan,kijken wat hij zegt. Maar helaas dat de test negatief was! Zag wel een hel vaag streepje horizontaal i.p.v verticaal opkomen wat later weer verdween...
Ik denk dat 2 weken ook erg kort is om een eisprong te hebben. Toch maar eens een gyn of ha bellen als ik jou was.
Als jij om de 2 weken ongesteld wordt, zou ik even naar de huisarts gaan want zo is de kans op een zwangerschap heel erg klein.
Ja dat ik zo'n korte cyclus heb kan komen doordat mijn bijnieren niet helemaal optimaal werken, ik heb jaren lang prednison gebruikt en ben er inmiddels al een jaar mee gestopt maar bij bijnieren liggen overhoop. Je bijnieren zorgen ook voor allerlei processen,zo maakt het ook hormonen aan...dus dat verklaart een hoop. Mijn menstruatie heeft deze keer maar een kleine 3 dagen geduurd en ook nog eens zeer weinig bloedverlies dan anders... Mijn test was negatief maar kan het zijn dat ik te vroeg heb getest !!! Zit steeds te bedenken dat het misschien een innestelingsbloeding kan zijn geweest... Wat denken jullie?
wat men bedoelt is dat een cyclus van 14 dgn bijna te kort is om een eitje te laten rijoen, laat staan te bevruchten. Ik denk alleen dat je een iets langere cclus hebt. 14 dgn na je ongi? dat zal een cyclus van rond de 19 dagen zijn. Een zwtest kun je gaan doen vanaf 14 dagen na de bevruchting denk ik. Dus dan ben je aan de vroege kant. Ik zou even wachten en pas in het weekeind gaan testen (of nog later). En mocht het niet zo zijn, dan zou ik echt een verw. voor de gyn halen met je korte cyclus, want hoewel jij de reden/oorzaak vermoed, moet hij misschien echt wel langer om een reeële kans te hebben op zo'n prachtig wondertje