Ik ben op zoek naar een handig speelkleed voor mijn baby van 5 maand. Het boxkleed is hij met 1 keer rollen al vanaf. Een dekbed of gewoon kleed op de grond gaat schuiven en kan hij nog niet op leren kruipen enzo. gewoon op de grond bij ons is echt te koud en te glad. Ik heb ook weleens eentje gezien met van die autoweggetjes erop. Maar dat vind ik al teveel voor een groter kind. Gewoon een kleed wat ook nog een beetje handig is en leuk ook in de kamer.
Ikea heeft een speelkleed van 118 x 118, Leka Circus. Ik heb een oudere versie, daar zit antislip aan de onderkant. Ik ga er vanuit dat deze dat ook heeft. Ook handig is een foam-mat, dat zijn losse stukken die je als puzzelstukjes in elkaar kan zetten. Volgens mij bij elke speelgoedwinkel te koop.
Ik heb een 'gewoon' kleed van de kwamtum! Ze hebben ze in allerlei maten en kleuren (ook met leuke print of gewoon effen...) Ik vind die speciaal voor kinderen vaak zo druk en minder mooi gekleurd
Ohja een gewoon kleed kan ook natuurlijk. En die schuift niet. Maar toch oprollen en niet constant het kleed hebben liggen lijkt me nu nog prettiger. Zal ook eens bij Ikea kijken.
Ik heb die van de Ikea, zit geen antislip onder maar slijtvaste onderkant. Ideaal! Ook handig zijn de picknikkleden van de Hema, lekker dik en straks als het beter weer wordt ook handig als speelkleed voor buiten.
Bedenk je wel dat dit maar voor heel kort is he. Als je kindje dalijk echt goed gaat rollen of tijgeren zal hij/zij absoluut niet meer braaf op het kleed blijven
Ik heb deze toen gekocht. Speelkleed en Matras Kees 4 Fold - Winkelvoorkinderen.nl Ik vond hem niet zo duur, je kindje kan er makkelijk op leren kruipen, niet te groot en niet te klein en je kan hem makkelijk opvouwen en opbergen ik vond hem ideaal jammer dat mijn dochter het leuker vond om ernaast te gaan liggen en het kaartje met de wasvoorschriften te aandachtig te bestuderen!