wanneer zelf aan het eten zetten?(warm eten)

Discussie in 'Voeding' gestart door patrien, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

ik merk steeds meer dat onze stijn het niet meer zo prettig vind om geholpen te worden met het eten (en dan bedoel ik warm eten en de pap s'morgens).
    alleen heb ik wel eens geprobeert om hem zelf te laten eten maar hij snapt nog niet wat hij moet doen met de lepel.
    hoe oud waren jullie kindjes toen ze zelf konden eten (brood niet meegerekend want dat lukt hem al)?

en hoe pak je zoiets aan, kun ik hem hierin helpen?

stijn is overigens net 1 jaar geworden

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik schep op en geef dan de lepel aan mn dochter. Op de juiste manier in haar hand. Af en toe laat ik haar gewoon een beetje knoeien. Pap geef ik haar, dat valt veel te snel van haar lepel.

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars is best een luilak wat dat betreft, hij vind t wel leuk om zelf te eten, maar vind t ook niet erg als wij hem voeren. ik geef m een vorkje en laat m lekker proberen. hij pakt ook vaak stukjes vlees of groente met zijn vingers, maar het gaat steeds beter. met fijne of vloeibare dingen en vla enzo houd ik zijn handje vast en laat hem de lepel voldoen en naar zijn mond brengen. na een paar scheppen heeft hij dan wel door hoe het moet en dan lukt t m aardig om het zelf te doen. en heel eerlijk, de pap smorgens krijgt hij nogsteeds uit een fles.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier deed ik dat vanaf dat hij 11 maanden was ongeveer, toen was hier de fase al aangebroken met het zelf doen! Wij mochten toen ook echt niet meer helpen. Wel mochten we met een aparte vork/lepel hem eten geven terwijl hij zelf ook maar kon prikken of met de lepel kon eten.

In het begin een gigantische knoeiboel. Maar hij had het al snel door hoe een vork en lepel werkte! Vooral als hij net zijn eten had en echt honger had! Maar je moet tegen het geknoei kennen! Het is echt een grote knoeiboel in het begin (nu nog af en toe hoor als hij er geen zin in heeft!)

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame eet pas echt goed zelf vanaf anderhalf

6. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
  7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd ... Mirre eet al zelf ... gewoon met de handjes. Was een tijdje terug bij zo'n populairwetenschappelijk programma dat kindjes pas de motorische vaardigheden hebben om te kunnen leren eten met een vork/lepel vanaf een maand of 14 ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekkere kromme zin :rolleyes:

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748