Beste vriendin en ik zitten beiden met het "probleem" dat we, op 2 tot 3 weken in de bouwvak na, nooit even met onze partners weg kunnen (vakantie oid) door de (top)sport van onze partners. Nu hebben we bedacht dat het ons eigenlijk wel erg leuk lijkt om gewoon in Nederland te gaan kamperen met elkaar en de kids. Zodra het mooi weer is of de vooruitzichten zijn goed dus inpakken en gaan. We willen een tent omdat stacaravans vaak redelijk prijzig zijn en de leukste campings vaak al volgeboekt zijn qua stacaravans en huisjes. Omdat we zonder onze partners gaan moet de tent redelijk eenvoudig op te zetten zijn. Een uurtje opzetten vind ik niet erg, maar vier uur wordt teveel We zullen echt alleen met redelijk weer gaan en in Nederland blijven. Qua ruimte moeten er 2 volwassenen en 3 kids in kunnen slapen. Heeft er iemand tips welke tenten voldoen aan onze eisen? We willen in ieder geval een tweedehands tent aanschaffen.. Alvast bedankt!
Wij hebben 2 tenten: een grote bardani tent en 1 eureka.De bardani moet je alles los in ritsen (binnenzeil, binnententen) en hij weegt 47 kg. Geen tent om even snel op te zetten, kan het ook niet alleen. De eureka tent heet het binnenzeil en de binnentent er vast in zitten en opzetten doe je heel snel. Weegt ook nog geen 10 kg dus ook een stuk beter te behappen. Zou wel gaan voor eentje met een vast grondzeil, want we hebben heel even een tent gehad zonder grondzeil in het voortentdeel en daar werden wij niet vrolijk van. Heel snel verkocht weer. Willen jullie samen slapen of iedereen een eigen slaapgedeelte? Want dan heb je een tent nodig met 2x binnentent. Heerlijk hoor kamperen!
Ik zou es kijken naar de tenten van Quechua. Die zijn over 't algemeen redelijk simpel op te stellen en je hebt er met verschillende "compartimenten". Hier in België zijn ze te krijgen bij Decathlon. Maar wie weet vind je er dus ook wel één tweedehands.
wat een leuk en gezellig idee!! idd wel even in de gaten houden of je samen een slaapcabine wilt of apart en de kindjes ook samen of niet? anders heb je veel cabines nodig!
Bedankt voor jullie reacties! We hebben gisteren bij De Vrijbuiter een zespersoons tent gekocht. Erg leuk! Het is een tent met drie slaapcabines en hij is ruim 7 bij 4 meter. Genoeg ruimte dacht ik zo haha. Vriend is 2 meter en zelfs hij kan rechtop staan in de tent. Vanavond na het werk de tent even opgezet en hij stond binnen 35 minuten. Zonder haringen (het was immers om te proberen) dat wel, maar het viel ons reuze mee. We hebben ook een dakkoffer voor de auto gekocht en gaan nu kijken voor de rest van de kampeeruitzet. Super leuk!