Ik denk dat je veel hebt aan een mehtai of mbereko. Bykay heeft mooie, maar er zijn er meer. Voordeel vind ik dat ze helemaal van stof zijn en daardoor minder zwaar zijn en minder plaats innemen als SSC (soft structure carriers) met riemen en gespen. Bijvoorbeeld bij Bereka hebben ze betaalbare dragers, je kunt er ook lenen, zodat je kunt proberen wat je ligt. Zelf draag ik het liefst met een Afrikaanse pagne, maar dat is helemaal knopen...
Hier een Marsupi (ergonomische drager) en die bevalt goed. werkt met klittenband dus je hoeft niet te knopen. De drager is klein en licht en past zo in je handtas. Te gebruiken vanaf de geboorte tot ongeveer 1 jaar. Heel goed te verkopen (in tegenstelling tot de niet ergonomische dragers zoals baby bjorn en stokke die je in de winkels ziet). Prijs rond de 70 nieuw. Misschien eerst een drager lenen om te bekijken? Of boek een draagconsult bij je thuis (Google op vereniging van draagconsulenten). Dan leggen ze je alles uit en kan je dingen proberen).
Ik heb in mijn zwangerschapscursus een avond gehad over het dragen van je baby. Ze raden een draagdoek aan ipv zo'n voorgevormd ding. Die voorgevormde dingen kun je pas kopen als je kindje er is want die gaat op lengte en grootte van je kind. Ze zijn best prijzig en na een paar maanden is je kindje eruit gegroeid en moet je weer een nieuwe kopen. Daarbij zitten ze voor jou niet altijd comfortabel en moet je heel wat passen voor je de juiste hebt. Een draagdoek kun je altijd dragen ongeacht gewicht en lengte van je kind, past dus altijd. Er zijn heel veel draagconsulenten die je er meer over kunnen vertellen.
Maagd wat jij zegt klopt niet helmaal. Een goede ergonomische drager kan je instellen op de afmetingen van je kindje. Ook zijn ze volledig af te stellen op de drager. Een aantal merken kan je gebruiken vanaf de geboorte (soms met een insert) tot ver in de peuterleeftijd. Ik heb een consult van een draagconsulent gehad. En een doek is net zo goed als een ergonomische drager! (dan bedoel ik dus geen baby bjorn, stokke of chicco die zijn niet goed). Goede dragers zijn gemaakt van zachte en natuurlijke materialen (katoen, linnen etc) en er zijn er ook die van draagdoekstof zijn gemaakt. De prijs is hetzelfde als een goede doek en beide zijn voor prima prijzen weer te verkopen (in tegenstelling tot een niet ergonomische drager waar marktplaats mee vol staat).
Bedankt Amberxx... Ik had nog niet aan de Marsupi gedacht... Maar dat is idd ideaal met dat klittenband. Ik wil toch niet meer dragen als ze ouder dan een jaar is. Bedankt voor de tip. Nu nog de maat bepalen... dat vind ik wel lastig aangezien ik nog zwanger ben.