Help? Ervaring/tips vliegen Joolz?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Liza28, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hallo allemaal!
    Het volgende is het geval.. Rond 22 juni verwachten wij onze eerste spruit.. Mijn vader heeft een vakantiehuis in Griekenland en is daar de hele maand september.. In september hoeven we enkel een vliegticket te boeken en kunnen we die kant op!
    Dan is onze kleine dus ruim 2 maanden (als het goed is)..
    We boeken wel pas als de kleine er is, want moeten even kijken of het met mij en onze uk allemaal goed gaat!
    Maar als het even kan willen we er dan wel 1,5 tot 2 weken naar toe.. Echter zit ik wel te twijfelen, wat te doen qua kinderwagen..
    We hebben de Joolz Day Earth.. Eigenlijk wil ik die meenemen met maxi cosi, omdat we daar ook een auto huren en dan kunnen we die op het onderstel zetten en als kinderwagen gebruiken.. Die heb ik daar wel nodig als we uit eten gaan ofzo.. Zodat die kleine gewoon kan liggen slapen? Misschien zelfs nog beter met reiswieg? Iemand tips/ervaring?
    Er is echter is er geen transporttas beschikbaar voor de Joolz en ik wil 'm niet volledig beschadigd terug en daar lees ik wel veel over..
    Hebben jullie ervaringen/tips?

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Joolz meegenomen naar Amerika. We hebben de transporttas van Stokke gebruikt (prampack). Daar past hij prima in. Dat kost wel wat maar je kunt ze ook huren op Marktplaats.
    Met zo'n tas is je mooie dure kinderwagen goed beschermd. Als er toch wat stuk gaat ben je verzekerd omdat je goede voorzorgsmaatregelen hebt gebruikt. De luchtvaartmaatschappij moet het dan volgens mij vergoeden.

Wij hadden het onderstel en de wieg mee. In de wieg konden we alle losse onderdelen stoppen om mee te nemen (parasol, regenhoes, boodschappen netje etc.)

Ik was echt heel erg blij dat we de reiswieg mee hadden genomen. Onze zoon (toen net 5 maanden) sliep overal waar wij heen gingen.

Als je graag de maxi cosi wil meenemen dan kun je die misschien ook apart inchecken? Je kunt die eventueel ook in het vliegtuig meenemen, maar dan moet je een stoel voor je kindje boeken. Misschien past de maxi cosi ook in de transporttas, dat zou je even kunnen testen.

3. Esfa

Esfa Lid

Dec 1, 2010
    32
    0
    6
    Rotterdam
    Ik heb hem vorige zomer meegenomen naar Turkije zonder transporttas. Mocht mee tot de gate omdat hij in een stuk inklapbaar was. Op de terugvlucht was enkel de veiligheidsbeugel vervormd. Die kon ik weer makkelijk rechtzetten.

4. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wij namen de quinny buzz mee naar turkije. we hebben hem thuis in vuilniszakken gewikkeld en dicht getaped zodat er geen beschadigingen op kwamen. We hebben dat op de heen en terug reis gedaan. We kregen hem netjes zonder beschadiging terug. Zelfs toen we moesten overstappen van bodrum naar istanbul, de wandelwagen was toen zonder iets erom heen zelfs de reiswieg. Maar hij was gewoon nog netjes en heel :)

Maxicosi en reiswieg mee lijkt me erg onhandig, Al dat getil. Maxicosi is zowiezo niet handig als hij/zij daarin moet slapen. Het Is erg slecht voor zijn/haar ruggetje. Je kan je kindje ook gewoon goed vasthouden achterin de auto of kijken of ze baby stoeltjes te huur hebben?

5. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een complete kinderwagen met Turkish Airlines meegenomen nog geen maand terug. Er zat ook een overstap bij maar alles is prima gegaan. Je moet alleen wel aangeven dat het breekbaar is dus dat ze er voorzichtig mee om moeten gaan. En dat je een soort van handvat overlaat bij het inpakken dat vragen ze wel heb ik me laten vertellen.

Maar een kinderwagen met de maxi cosi er op moet toch het vliegtuig in kunnen dus tot aan de ingang. Tenslotte heb je een baby mee. Wat je het beste kunt doen is bellen met de luchtvaartmaatschappij. Zij kunnen je het beste informeren. Wanneer het als ruimbagage mee gaat en zo een ding weegt zeker wel 20-25 kg dan gaat het af van wat je nog kunt meenemen. Dus gewoon even bellen. Succes!

6. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    Gewoon goed vasthouden achterin de auto? dat zou ik nooit niet doen. Als je een ongeval krijgt dan hou je je kindje niet hoor.

7. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zijn ook buggy's op de markt waar je de maxi-cosi op kunt klikken.. zou het toch zonde vinden als je mooie (en dure :p) joolz beschadigd raakt tijdens zo'n vlucht!

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja zeker zonde! Dank voor alle reacties.. Uiteindelijk bood mijn nichtje vanmiddag aan hun oude kinderwagen mee te nemen! Goed plan en mag beschadigen.. Liever niet natuurlijk maar als het gebeurd geen ramp, hun gebruiken m namelijk niet meer.. Problem solved ;)

9. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL

Share This Page