Nieuw en een vraagje over spelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roos83, Apr 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos83

Roos83 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Heb me net aangemeld voor dit forum. Ben vrij actief op het borstvoedingsforum, maar vind het ook leuk om hier te komen kletsen!

Ik ben soms wat onzeker over mijn speelactiviteiten... In de tijd dat Noa wakker is (meestal zo'n 1 a 2 uur) voed ik haar, verschoon ik de luier, knuffelen we, spelen we met knuffeltjes, rammelaartjes enz. en laat ik haar zelf spelen in haar wippertje, in de box of op het speelkleed. Nu ik het zo opschrijf, klinkt het best gevarieerd maar ik heb soms het gevoel dat ik niet meer weet wat ik kan doen en dat ik haar heel de tijd hetzelfde laat doen. Vaak is ze ook na zo'n tien minuten wel uitgekeken.

Iemand dezelfde ervaring en/of tips? Hoor het graag!

Groetjes Roos

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    vaak vinden ze ron die leeftijd het ook wel leuk om in de box naar buiten te kijken voor het raam

3. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik herken het ook wel, soms laat ik haar even miepen, ze moet ook nog leren zichzelf te kunnen vermaken...
    Maar ik werk net zo als jij.. scces

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Roos: Herhaling is niet erg voor kleintjes.. dan leren ze juist eerder dingen herkennen.
    Jij bent overigens veeeel meer met jou kindje bezig dat dat ik doe... als ik 2 uur in totaal per dag met Tim knuffel/speel dan is dat veel voor mij.. maargoed ik heb dan ook een al een peuter van 2 jaar en 4 maanden rondlopen!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    De Teletubbies hebben niet voor niets de gevleugelde uitspraak "nog een keer". Baby's en peuters gedeien inderdaad heel goed bij herhaling. Ik vind jouw programma afwisselend genoeg klinken. Ik doe zelf heel veel minder met Jarissa. Ze kan heerlijk tevreden op mijn arm of in de box om zich heen liggen kijken.

6. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Ik loop met Sven wel eens door het huis en ga dan dingen benoemen, boeken, de keuken, de poes, dat soort dingen. Of ik loop wat rond en vertel waar we zijn en wat we aan het doen zijn... Hij is bijvoorbeeld enorm gefascineerd door de rij National Geographic tijdschriften die we in de kast hebben staan :) Of ik ga de tuin in en laat hem daar wat rondkijken op mijn arm en doen de vogeltjes na of zo...

Share This Page