handige (keuken)tips

Discussie in 'De lounge' gestart door nienke70, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36

ik heb deze eerder geplaatst bij de topic "wat eten we vandaag" maar het leek me wel aardig om hier een apart topic over te starten, want zoals ik al zei......... gemak dient de mens.

dus dames als jullie wat praktische tips hebben , ik hou me aanbevolen!

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    champions in gelijke plakjes snijden doe je gewoon met de eiersnijder

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Als je een ui wilt snipperen,laat dan het kontje met de wortels erraan zitten.daar kan je de ui dan aan vast houden en hem zo helemaal opsnijden!

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, dit is zeker een goeie :D

5. Female

Female Niet meer actief

uien en knoflook gewoon fijnmaken in de keukenmachine of met staafmixer. klaar binnen enkele seconden. nooit meer snijden... en nooit meer huilen :D

6. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Niet eentje die je dagelijk gebruikt maar ik vind hem erg makkelijk.
    Stokbrood voordat je het afbakt tot de helft insnijden, zoals je hem normaal zou snijden en dan de oven in.
    Zodra hij klaar is hoef je nog maar een klein stukje en heb je geen platte stokbroodjes meer.
    Had ik altijd :oops:

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    kijk, dat bedoel ik dus, zo zijn er best wel handige tips te verzamelen.
    die van dat stokbrood is gewoon het ei van columbus, zelf was ik er nooit opgekomen maar ga het zeker voortaan doen want dat van die platte stukjes stokbrood komt mij heel bekend voor.

voor degene die zich ook altijd rot ergeren aan het vreselijke poetsen met een schuursponsje en dan bv. de vreselijke vette oppervlaktes van de keukenkastjes ed. heb ik het perfecte schoonmaakmiddel gevonden. is alleen verkrijgbaar bij de wibrawinkels maar het is wat mij betreft een wondermiddel. het heet dasty en is een ontvetter maar je hoeft maar ff te sprayen en je ziet het vet eraf vliegen, is niet eens zo duur 1,69 voor een fles maar je kan het overal voor gebruiken. als ik aan het schoonmaken ben heb ik de fles altijd in me hand. alleen ff oppassen met geverfde deuren want als je er niet direct een doekje langs haalt bijt het in en heb je van die vervelende strepen met kleurverschil op je deur. verder ideaal voor alles, vloer dweilen, radiatoren, wc en badkamer. (pfffff, toch maar eens kijken of ik commissie kan krijgen voor het reclame maken)

8. Bij plat stokbrood kan het ook helpen even te wachten met snijden, als je hem uit de oven haalt moet je hem altijd even laten koelen, en dan pas snijden, dan snijd je hem niet plat

9. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Jaaaahhhhh, ik ben ook gek op Dasty!

Heb een fles of 3 overal in huis staan.

Groetjes, Mirelle

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Jaaa! Dasty rules! Echt geweldig spul!

\:D/

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    gehaktballen draai ik altijd met boterhammenbuiltjes om mn handen...

12. sweet dreams

sweet dreams Niet meer actief

om de geur van uien van je handen te krijgen moet je ze even wassen met zout! dan is de geur meteen van je handen!
    is echt makkelijk! ;)

Liefs..

13. Hummel

Hummel Niet meer actief

Wat is Dasty als ik vragen mag?

Liefs Hummel.

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is nu een tip waar ik blij van wordt ;)

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

;)

16. Hummel

Hummel Niet meer actief

oh god. Heb weer lekker de tekst gelezen ja.
    :oops: :oops:

Liefs Hummel.

17. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Soms koop je vlees in de aanbieding in de grote voordeel pakken. Om deze te verdelen zonder dat je handen vies en plakkerig worden, doe ik altijd de diepvrieszakken binnenstebuiten over mijn handen heen als handschoenen. Ik pak de juiste hoeveelheid vlees, draai de zak over de vlees heen, klaar is kees.

Tuurlijk was ik mijn handen voor en na, maar hoef ik tijdens het verdelen van de vlees niet met plakkerige handen te zitten.

18. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    o ja en een was tipje die altijd goed bij mij werkt:

Bij het ophangen van shirts/t-shirts/blousen - schud ze eerst goed uit, en hang ze aan een kledinghanger om te laten drogen. Bij het strijken zijn de meeste kreukels al eruit - scheelt weer uren staan achter de strijkplank ;)

19. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ben jij in het gelukkige bezit van zo'n standaard, steriele, witte bruinzeelkeuken en ben je het niet verschrikkelijk zat om altijd maar dagelijks te poetsen omdat je elk (vet)vlekje daarop ziet?
    koop dan eens een paar rollen plakplastic en beplak je keukenkastdeurtjes ermee. in een handomdraai heb je voor het zicht een nieuwe keuken die ook niet meer zo saai is.

je kan tegenwoordig zoveel motiefjes krijgen, van alle kleuren van de regenboog tot en met grenen, eiken en beuken motief, wedden dat het opknapt!

zelf heb ik mijn kastjes met grenen motief beplakt en als ik niet vertel dat het plakplastic is dan denken de meesten dat ik een nieuwe keuken heb.

20. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    o ja, en dan nog een tip voor de dames onder ons die net als ik 2x per jaar eens bovenop de keukenkastjes kijkt en er dan achter komt dat daar wel ontzettend veel vetaanslag op zit...... vandaag nog flink schoonmaken en vetvrij maken ( bv. met wondermiddel dasty hahaha) kranten op maat maken en vastplakken met bv. afplakband, zo hoog op keukenkastje zie je dat toch niet, en je hoeft je nooit meer in vreselijke bochten te wringen om ze vetvrij te maken. een paar keer per jaar de kranten omwisselen en je heb gewoon altijd een vetvrij keukenkastje.
    het scheelt je ook enorm in tijd, in een kwartietje tijd heb je kranten gewisseld terwijl je met poetsen al gauw anderhalf uur bezig bent.

Deel Deze Pagina