Ik heb gister mijn meubels helemaal behandeld met babyolie (ook een tip van iemand hier) en....... Ze zijn weer zo goed als nieuw! Ben er helemaal happy mee!
Geen krassen? hmmm Wibra..wij hebben er geen. Maar weet wat je bedoeld..zal eens kijken. Thanks voor de tip! Toys
Hihi ff offtopic. Mijn moeder had zondag de oppas en vertelde toen wij terug kwamen dat ze Justin's oogje had schoongemaakt met gekookt water.. toen ze t al zéi begonnen we allemaal te lachen. Ik zeg 'afgekookt' water hoop ik..
ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen .... ik heb sinds februarie een nieuwe keuken met een walnotenhout kleurige blad van kunstof . nou zitten er rondom de kraan van de fijne witte vlekken , kalkvlekken denk ik ? weet iemand hoe ik deze er af krijg ? L.sybje
Bij de Lidl: Anti kreuk-spray. Heel erg handig als je haast hebt! ff sprayen en je ziet de kreukels verdwijnen. Ruikt nog lekker ook! Groeten, Aleida
Tip voor een glanzende afzuigkap of glanzend fornuis (RVS), even een beetje lampenolie op een keukenrolpapiertje doen en er overheen halen. Het glanst streeploos als nooit tevoren!
tip die ik laatst gelezen heb in een blad en ook geweldig werkt.......... je witgoed zoals koelkast, vriezer, was en droogmachine ed. na het schoonmaken oppoetsen met autowax. glanst weer als nieuw en zelfs kleine krasjes verdwijnen.
Mieren houden niet van koper ed. Mijn oma legde altijd 5 cent muntstukken neer. Misschien dat de 5 eurocent ook werkt. Als het goed is gaan ze dan weg. Vind het wel heel onvriendelijk om kokend water in het nest te gieten.
Wie helpt me? De roosters van de afzuigkap zijn echt vies, schaam me diep haha. Ik heb ze al op het heetste in de vaatwasser gehad en ingesmeerd met Cillit bang maar krijg het niet schoon. De pest is dat ik er niet met een schuurspnsje e.d. overheen kan omdat het van dat gaas is dus dan is het sponsje kapot en er zitten pluisjes op.
de spuitbus van dreft voor de bbq doet echt wonderen. Laat het een hele nacht inwerken. resultaat gegarandeerd!
Ik wou net de tip van de rvs afzuigkap hiet neer zetten. Ik doe het ook altijd met een keukenpapiertje maar dan met olijfolie ipv lampenolie. Je moet dan de afzuigkap gewoon met een stofdoek afnemen en af en toe maar ik 'm dan weer helemaal schoon met jif en een schuursponsje ( nee niet de schuurkant ), daarna weer insmeren met olijfolie en hij is weer zo goed als nieuw. Ik las net ook over het schoonmaken van een magnetron met een bakje heet water en citroen, daar moet dan toch ook een asperine bij in? Weet iemand hoelang je dat in de magnetron moet laten staan en of dat ook wil in een rvs combimagnetron? En nog één. Heb je spuitwerk/spagtelpoets (?) op je muur en zitten er vlekken op je muur? Pak een emmer, biotex en maak een lauwwarm sopje, neem een nagelborsteltje en ga daarmee over je vlekken. Ik doe het hier ook 2 keer per jaar, omdat de hond altijd langs de hoekjes loopt en het altijd weer bruin word.
De pitten van het fornhuis kun je heel erg makkelijk schoon maken met brillo! Niet hiermee mee op het fornhuis gaan, want dan krijg je krassen! En heb je last van "weer" in je voegen op de grond. Pak een bus chloor en een schrob bezem, even schrobben en je voegen zijn weer bijna als nieuw. En heb je nare vlekken in je tapijt? Pak je nagellakremover (acceton) en doe iets op een doek, en poetsen maar. ( ik had een plekje van de lactulose in mijn vloerkleed en mijn mams kreeg het daarmee eruit terwijl ik het al op had gegeven.)
Wij hebben het ook geprobeert een bakje water met citroen om de magnetron schoon te maken, maar krijg m echt niet schoon. Heb zelfs mijn bakje weg moeten gooien, was helemaal wit uitgeslagen! Iemand andere tips hiervoor?
schoonmaakazijn werkt prima tegen kalk, ook veel vriendelijker voor de ondergrond dan antikalk produkten.
hey dat is een goede tip , durfde inderdaad de antikalk niet aan , ik ga m gelijk uit proberen ! L.sybje
hey nog een handige tip ! die ga ik ook zeker uitproberen. het bedrijf wat bij ons het spuitwerk heeft gedaan zei pure groene zeep ... ik zou al deze handige tips wel ergens op willen slaan ! maar weet niet hoe en waar , om ze nou allemaal te gaan over pennen...