handige (keuken)tips

Discussion in 'De lounge' started by nienke70, Jun 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    als je knoflook wilt pellen,geef er dan een goeie mep op met je mes,dan haal je hem zo uit zijn velletje!

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    en dan nog ff de laatste voor vandaag........

herken je dat ook, de flessen en potten rekken in de deur van je koelkast (ook voor de boter en eieren) en de groente-lades. heb je net alles schoongemaakt en dan zit er alweer een kring in van een colafles of melkpak. of je heb het pakje boter niet goed dicht gevouwen en ja hoor, weer boter op het rekje.
    gewoon een stuk keukenrol op maat vouwen, in het rekje leggen en je hoeft voortaan alleen maar het keukenpapier om te wisselen. natuurlijk blijft het belangrijk om je koelkast regelmatig ff uit te soppen maar dit scheelt je toch ook wel weer een hoop poets werk. vooral de melkpakken kunnen vaak zo blauw afgeven en is niet makkelijk weg te krijgen.

ja, jullie hebben wel in de gaten dat ik niet zo'n poetsmiep ben, daarom wil ik deze handigheidjes met jullie delen.

overigens moet ik wel zeggen dat alle credits naar mijn schoonmoeder moeten want dankzij haar maak ik graag gebruik van deze tips!

3. Aalbes

Aalbes Actief lid

Oct 4, 2006
    118
    0
    0
    Ik heb een speciale champignonsnijder. Dat is een soort eiersnijder, maar dan met ijzeren "plakjes" i.p.v. draadjes. Handig hoor.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej Nienke... ooit wel eens aan gedacht om bij zo'n tellsell programma te gaan werken hihi!

Iedereen kent de tip wel van de frituurpan? water erin, blokje voor de afwasmachine en aanzetten... blink blink

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Die kende ik nog niet! Goeie, ga ik onthouden! :)

6. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Sommige kennen 'em vast wel;

Ik kreeg nooit mn ramen mooi streeploos en glanzend schoon, altijd zag je nog wel ergens een streepje. Sinds ik in de emmer met warm water een ui doe (gepeld en in vieren gesneden) zijn mn ramen schoner dan schoon (zelfs mn vriend valt t altijd op als de ramen weer gelapt zijn, en dat zegt heel wat :) )

7. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    - vieze luchtje krijg je van je handen door ze te wassen met tandpasta
    - een schaaltje water met een schijfje citroen in de magnetron en dan even aanzetten. Magnetron wordt zo lekker schoon (weet niet of dit voor alle magnetrons geldt)
    - wegwerp schoonmaakdoekjes in de toiletruimte voor als je tussen door ff de bril wil schoonpoetsen.

Nog een hele goeie::::::)
    - even wat zeeppoeder opzuigen in de stofzuiger dan ruikt het hele huis lekker fris als je hebt gestofzogen!

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik laat het altijd doen :)

9. saar

saar Fanatiek lid

Deze kende ik nog niet! Ik ga hem nu direct proberen.

Ik hou jullie op de hoogte. :)

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    jaaa die is goed! ik zit altijd te goochelen met die geur staafjes..
    Thanks

11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    hoezo voor tellsell wendy?

vind die mensen altijd zo overdreven enthousiast over hun producten, alsof ze het ei van columbus hebben uitgevonden. hoop niet dat ik zo overkom :confused: :confused: :confused:
    of bedoel je mijn enthousiasme over dasty, want dan moet ik je gelijk geven daar ben ik gewoon lyrisch van, en zo te lezen ben ik niet de enige :D :D :D

maar goed, het is gewoon de bedoeling om het huishouden wat makkelijker te maken voor ons en ben blij dat er al aardig wat tips en reacties binnenkomen.

die van de frituurpan had ik ook al eens gehoord maar denk er nooit bij na als ie weer eens aan een schoonmaakbeurt toe is. jaja, ik sta dan alweer gelijk met m'n fles dasty klaar :D :D :D
    maar volgende week is de pan weer aan de beurt en zal ik het eens uitproberen. heb het blokje al op de frituurpan gelegd dus kan ik het niet vergeten.

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    Nog een hele goeie::::::)
    - even wat zeeppoeder opzuigen in de stofzuiger dan ruikt het hele huis lekker fris als je hebt gestofzogen![/quote]

deze is inderdaad heel handig, vooral als je huisdieren heb want die geur blijft altijd in huis hangen.

13. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Helaas kan ik die tip niet gebruiken, wij
    hebben een centraal stofzuigsysteem,
    en voor andere tips moet ik even aan de schoonmaakster
    of strijkster vragen....
    Ik heb er nog wel een tegen strepen na het ramen lapen,
    even met een krant erover heen gaan....weg strepen

14. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Mischien een stomme tip en deze is ook niet voor iedereen te doen, maar wij hebben een traphekje tussen woonkamer en keuken geplaatst, dus geen gedoe met slotjes op de keukenkastjes.
    Het is trouwens een traphekje die je moet klemmen tussen de posten, dus geen gaten in het hout!

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    nou eliesja, zo stom vind ik die tip niet hoor, wat denk je als je staat te koken en de kleine rukt in een onbewaakt ogenblik de pan van het fornuis, ze zijn soms watervlug die ukkies. pffffff moet er niet aan denken wat de gevolgen zijn!

16. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Hebben wij ook en de koelkast staat ook veilig en wel! En idd de oven die nog een tijdje heet blijft staat ook achter slot en grendel heel handig!

17. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Waar haal je zo'n traphekje, zo een moet ik ook hebben voor tussen de keuken en woonkamer!

Marian

18. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Helaas geen idee, heb deze van de buuf gekregen, zijn wit metaal, heb er nog wel 1-tje staan, maar daar heb jij nu niks aan natuurlijk!
    Zal het morgen wel eens vragen waar ze deze heeft gehaald!

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Traphekjes van het merk GEUTHER zijn zonder boren :)

20. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    nou daar komen mijn tips :)

- als je de ramen hebt gezeemd, even nadoen met een droge krant en ze zijn streeploos

- heb je ook zoveel rvs in de keuken? gewoon met glastex schoonmaken en daarna even met een drupje baby olie insmeren, dan hecht het vet er niet op en haal je t er zo af! en bovendien is t mooi en niet streperig op deze manier.

- nare luchtjes in de koelkast? even een vochtige krant voor een dag inleggen en weg is de vieze lucht

- vlekken op rompertjes behandel ik met soda en ik doe er een lik groene zeep bij in de machine en meestal gaat alles eruit.
    ossegalzeep werkt ook uitstekend.

Share This Page