handige (keuken)tips

Discussion in 'De lounge' started by nienke70, Jun 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik ga zaterdag gelijk die Dasty kopen!
    Mijn oven ziet er niet uit namelijk :oops:
    Vind het ook zo zwaar om schoon te maken. Vooral helemaal achterin.
    Dan moet ik er helemaal met mijn hoofd in wil ik het schoon krijgen :p ( mijn armen zijn namelijk niet zo lang ;) )

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou voormekaar he,

Ik helemaal enthousiast aan de schoonmaak geslagen dankzij dit topic!
    Ramen gelapt met uien..werkte prima!
    Maar helaas 2 teak tafeltjes vernaggelt met babyolie :(
    (kan natuurlijk ook aan mij liggen dat het teak was en zwitsalbabyolie met avocado :D :rolleyes: )

Groetjes Debby

3. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb helaas niet alles gelezen :oops:
    maar heeft er iemend een tip hoe je voegen in de douche weer wit kan krijgen........
    of moet ik ff terug lezen? :rolleyes:

4. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    bedoel je zoiets?

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    ja dit bedoel ik, het zit echt in de voegen in het douche gedeelte

ik ga het uitproberen...
    bedankt voor het opzoeken :D

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36

Datsy voor de badkamer in dat roze verpakking werkt ook goed

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36

Datsy voor de badkamer in die roze verpakking werkt ook goed

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    helaas geen wibra hier in de buurt.......
    dus ik ga aan de bleek

9. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Handig allemaal!

Niet meer huilen bij het uien snijden. Pel de ui, houdt hem even onder koud stromend water... en geen huilen meer!

10. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Dat helpt bij mij echt geen moer Lintje :(
    Voor die voegen heb ik zelf voegenreiniger van HG gehaald, weet nog niet of het helpt ;)

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Omdat ik hier zoveel las over glansspoelmiddel heb ik het gisteren op een andere manier gebruikt.

Ik heb mijn ramen gelapt en heb ze nagesopt met schoonwater met daarin een flinke scheut glansspoelmiddel, kreeg de complimenten van de buurvrouw want de glans spatte er vanaf :D

Hier trouwens flink last van nesteldrang dus ik volg dit topic op de voet :D

Trouwens voor de dames zonder vaatwasser, een flesje glansspoelmiddel kost bij de aldi misschien.... 1,50 euro, dus voor al die andere zaken misschien een verantwoorde aanschafwaarde?

Ooh ja een vieze wc, en je komt er met de borstel niet handig bij? Een steradent gebitsreinig tabletje en alles verdwijnt als sneeuw voor de zon en een stuk goedkoper als die tabletten van glorix.

Als je chloor vind stinken en bang bent voor vlekken in je kleren, schoonmaak azijn is goedkoop, ruikt fris en heeft hetzelfde effect.

12. Female

Female Niet meer actief

@ janette, ik heb ook altijd uren achter elkaar gevechten gehad met chloor en schuursponsjes om de voegen in de badkamer weer wit te krijgen. Vreselijk!

Maarrr... ik heb het wereldwonder wat betreft schimmel-voegen! :) :
    Schoonmaakmiddel van HG, 'schimmel- vocht en weerplekken'-spuitbus. Opspuiten, afspoelen en klaar. wil nooit meer anders. Succes!

(ps bij ons verkopen ze het ook bij de Etos, en anders bij de bouwmarkt...)

13. missyb

missyb Niet meer actief

ik weet niet of die er al staat.

maar als de kat heeft geplast kun je dit wegewerken met blue wonder.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik heb nog niet alles gelezen dus misschien staat hij er al. Ik heb zo de pest eraan om de buitenkant van de frituurpan schoon te maken, nu heb ik er aluminumfolie omheen gewikkeld. Kan perfect tegen hitte, en je hebt m binnen n halve minuut schoon :)

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Een perfecte tip voor als je je bbq rooster schoon moet maken.
    Leg je rooster op een laagje kranten, spuit er een flinke laag cillit bang op (water+afwasmiddel schijnt ook te werken, ik gebruik altijd cillit bang)
    leg daar een laag kranten overheen, vouw dit tot n dicht pakketje, maak het pakketje goed nat en stop het geheel in een palstic zak (vuilniszak als je n groot rooster hebt), knoop dicht en laat een nacht intrekken. Dag erna haal je t eruit en hoeft niet meer met alle kracht te schrobben, t vliegt er makkelijk vanaf.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik heb nog iets perfects, maar dan voor t hele huishouden.
    Ik heb ooit zo'n stoomreiniger van Kärcher gekocht. Dit is echt perfect gewoon.
    Voor t eerst krijg ik mn ramen streeploos schoon, vet vliegt uit mn keuken zonder kracht te zetten, ik kan overal in onmogelijke hoekjes komen (o.a. achter kranen, onder de wc rand), ik dweil zonder strepen en mn vloer is in no time droog en ik hoef geen kracht te zetten, ideaal want mijn rug is niet helemaal 100%. Mijn besmettelijke gele leren bank krijg ik perfect schoon (moest voorheen vriendlief doen, ik kreeg het niet voor elkaar omdat ik niet sterk genoeg was)
    Kalkaanslag op kranen verwdijnt als sneeuw voor de zon. Mijn vriend heeft m ook ontdekt en poetst er zijn auto mee. (had bv zijn velgen al gepoetst op de normale manier, k stelde voor dat hij t nog eens deed met de stoomreiniger, je wilt niet weten wat voor vuil er nog vanaf kwam) Vlekken uit de stoelbekleding gaat makkelijk weg.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    En wat helemaal superfijn is, omdat je geen poetsmiddel gebruikt smeer je ook geen laagje daarvan op hetgeen je poetst, met als gevolg dat alles veeeeeeeeeeeeeeel langer schoon blijft.
    bv die thee aanslag in je gootsteen, is binnen een paar dagen weer terug, nu duurt t weken voordat het er weer zit, ramen worden niet zo snel meer vuil.
    Je ontsmet echt zo, je reinigt alleen met superhete stoom, dus is ook perfect om kinderspeelgoed schoon te maken.
    En je hoeft niet steeds verschillende sopjes te maken, 1 voor de wc, 1 voor te dweilen etc.
    En ik heb kastruimte over, hoef geen tig verschillende poetsmideltjes meer te hebben.
    Het is wel even een uitgave z'n ding (die wat ik heb was 400 euro) maar is t dubbel en dwars waard.
    Voor 100 euro meer kun je met strijkijzer kopen, dan strijk je helemaal perfect. Ik had alleen enkele weken daarvoor al zo'n stoomgenerator gekocht dus was t overbodig. (maar weet wel hoe super zoiets strijkt, hoef vaak maar 1 kant te doen)

En nee, ik krijg geen provisie hiervoor hoor, haha.
    Maar dit is gewoon een ding wat echt overal voor werkt, had ik dat ding jaren geleden maar gekocht.

17. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    @Female ga vandaag toch naar de Etos zou ff kijken en dan poetsen...al is dat wat minder maar als daarna alles weer blinkt.......

en ja een stoomreiniger daar heb ik al meer overgehoord...dus het helpt echt....ook d evoegen van de douch?

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    OOh de handigste tip ben ik vergeten te verklappen:

Last van stickers op dingen die je hebt gekocht, en je krijgt ze er niet goed af ja je komt niet verder tot zo'n vieze laag zwarte plakkerige troep....

Een beetje olie (baby of olijf) erop smeren even goed laten intrekken en je poetst het er zo af.

19. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Haha heb gisteren ook voor het eerst met glansspoelmiddel de ramen gelapt, hebhet meteen in het sop gedaan. Ik dacht wat voor de vloer kan kan ook voor mijn ramen, haha en ze blinken. Kan de glazenwasser niet tegen op.

20. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    ik ga de beste tips voor me zelf maar ff kopieeren en plakken in een word document...hoef ik telkens niet alle pagina's terug te kijken........

Share This Page