dit is een tip die je NIET! moet doen. alles weekt zo lekker schoon met soda. maar gooi dus nooit je gaspitten in de soda. die zwarte kapjes werden mooi schoon, maar die grijze dingen (onderste) werden dus helemeaal zwart. ik deed ze in de soda en het begon toch te bruisen, niet normaal. gauw eruit gehaald maar het was al te laat. dus rvs kan NIET tegen soda.... groetjes Nienke
Ik had vanmorgen ook de kitrand op die manier schoongemaakt, heb het maar 2 uurtjes in laten trekken en bijna alle vlekken weg! Ik is helemaal happy
Heel veel goedkoper is het om citroenzuur te kopen bij de drogist. Exact hetzelfde zit in die ontkalkingsmiddelen.
Klopt, gebruikte ik vroeger ook voor mn waterkoker en koffieapparaat. Maar nu heb ik zo'n espresso apparaat wat heerlijke koffie maakt en in de beschrijving staat dat je nooit (schoonmaak)azijn mag gebruiken, stond ook in de beschrijving van mijn strijkijzer (zo'n stoomgenerator). Dus sindsdien doe ik dat niet meer.
een lelijke kitrand krijg je nooit meer schoon, enige optie is de oude kit wegsnijden met een scherp mesje en een nieuwe kitrand aanbrengen. (deze minimaal 24 uur laten drogen anders heb je snel weer hetzelfde probleem) Overigens moet je altijd de kitranden na 1 jaar vernieuwen in de badkamer bij bv de wastafels, douche en het bad, dit om lekages te voorkomen.
Dit is dus niet waar! Welwaar is dat je het dus niet meer schoon krijgt. Wij hebben een sanitairzaak en monteren ook zelf, dus hier een man die er verstand van heeft Als je nieuwe kit eve laat aanbrengen door een kitbedrijf krijg je zelfs 5 jaar garantie! Als je het goed schoonhoud moet het zeker 10 jaar meegaan..... Marian
Heb een vraagje... Op ons rvs gasfornuis zitten van de bruine plekken zeg maar.... door het lang aanstaan van het gas denk ik (maak vaak "draadjesvlees ). Weet iemand hoe ik dat schoon krijg?
ja das toch een schaaltje heet water met een gehalveerde citroen erin in de magnetron zetten en dan aanzetten?! en anders; DASTY hihi
@ toys; die plekken haal ik weg met van die schuursponsjes waar van die roze zeep inzit zeg maar. gewoon vd wibra. en nee ik krijg geen krassen
Wij hebben een mierenplaag. Voornamelijk in de tuin. Ik heb nu een mierenlokdoos neergezet en wat poeder gestrooid. Mijn man vind dat niet zo'n goed plan omdat er ook nog een konijn rondloopt. Klopt het dat je ze ook kan wegkrijgen door KOKEND water in het nest te gieten?
heb zomers ook altijd last van mieren die gezellig mijn keuken inwandelen, maar ik leg voor de keukendeurdrempel aan de buitenkant van links naar rechts een hele rij koperen centen en stuivers neer en op een enkele dappere verdwaalde mier na mijden ze nu mijn keuken. een goedkope ouderwetse oplossing maar het helpt wel. en in deze topic las ik ook dat er iemand, jawel, daar is ie weer, DASTY inspoot op de plek waar ze naar binnen kwamen, weet alleen niet meer zo gauw wie dat deed.