Wij zijn voor in onze woonkamer op zoek naar een handige knutselkast voor de knutselspullen van de kinderen. Fijn als er ook wat ruimte is voor een stapel puzzels en spelletjes. We zoeken een half hoge kast, zodat de kinderen er zelf ook mooi bij kunnen en wij ze niet altijd meer hoeven te helpen (zoals nu). Liefst met laden en planken, en geen Ikea. Wat voor knutselkast hebben jullie?
Knutselspul lag hier in de trapkast in een Kallax, dus wel een Ikea kast. Vond het ideaal, omdat er laatjes, deurtjes, bakken, enz. voor verkrijgbaar waren. Precies op maat samen te stellen daardoor.
Je vraag was ook wat wij hadden. Voor in de woonkamer vind ik lastig te zeggen, omdat dat ook erg afhangt van de stijl van je woonkamer. Je ziet ook best vaak dat bv. een dressoir gevuld is met spelletjes of knutselspullen. En dan zou ik er gewoon een zoeken die past bij de rest van je inrichting.
Dan kun je denk ik gewoon het best op zoek gaan naar een kast die bij jouw interieur past. Misschien een met deels laatjes deel planken/deurtjes. Of juist gewoon alleen maar deur en planken. Dan zet je op de planken bakken van verschillende maten voor de verschillende knutselspullen. Grote kans dat je hier veel het antwoord krijgt dat ze trofast of kallax hebben van de ikea
Wij hebben in de keuken een antieke buffetkast met 2 deuren. Ik heb hem hetzelfde groen geverfd als de muren (met krijtverf, maar kan ook prima met muurverf). Onderin 2 laden met alle kleurboek, puzzelboekjes enzo. In de kast 2 planken met de knutselspullen en dan daarboven nog planken voor de glazen enzo.
Ik hoopte dat er meer mensen zijn zonder Ikea kast, maar misschien is dat gewoon niet zo En dus hier wat inspiratie op te doen wat mensen zoal kiezen. Woonwinkels afgaan is momenteel namelijk even niet te doen door omstandigheden, maar t probleem van te veel ongeorganiseerde knutselspullen moet wel een keertje opgelost.
Ai dat is wel lastig ja. Maar misschien vergis ik me en krijg je superleuke tips en ideeën. Heb je trouwens al op Pinterest gekeken? Daar staan vaak ook wel leuke ideeën op
Inmiddels hebben we beneden geen Ikeakast meer, maar ook geen echte knutselkast meer. We hebben een hele lage kast met deurtjes onder de tv en ergens anders in de kamer nog een grotere kast, met onderin deurtjes en daarboven een en aantal planken. In beide kasten zouden prima knutselspullen kunnen. Wat we nog aan knutselspul hebben, ligt echter nog steeds in de trapkast (daar hebben we zo’n ‘kast in kast’-systeem) en de rest op de kamers van de kinderen.
Hier een zelfgemaakte kast voor trofastbakken in de trapkast. En een ivar kast in de woonkamer, die kun je elk gewenste kleur schilderen. Maar dus ook Ikea en niet wat je zoekt. Ik hou zelf niet van (half) open kasten zoals trofast en kallax, te rommelig.
Wij hebben een opgeknapte antieke kast met planken. Uitgezocht in Gouda, daar is ie helemaal naar onze wens gemaakt (kleur, indeling, planken etc). In de kast hebben we een handig stapelbaar systeem van doorzichtge knutsel dozen, beetje gesorteerd op "soort". Doos potloden, doos stiften, doos verf, doos klei, doos met "versiering" (tapejes, stickers, oogjes, ragers etc), doos "onder toezicht" die ze niet zelf mag pakken, doos met papier etc. Hebben de dozen op stapelbaarheid uitgezocht, zodat het echt netjes in de kast past. https://www.hema.nl/wonen-slapen/opbergen/opbergdozen/opbergdozen-met-deksel---3-stuks-39800031.html?gclid=CjwKCAjw9-6oBhBaEiwAHv1QvECCPbk-YTncV_aZ5QEtIjARf1Mp1BlFGaQzjzvTFHoESHLI8tCkXhoCGG4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Wij hebben zoiets systeem, maar dan eentje met iets meer diversiteit in bakjes. Kan het nu alleen even niet terugvinden.
Yep. Hier 6x trofast (3 met planken en 3 met bakken) 1x kallax met 4 deurtjes en 4 bakken). Dan nog 3 andere kasten van ikea met bakken, 10 kleine ladenkastjes van de ikea en nog 1 gammele ikea boekenkast vol met sorteerbakken. Maar hier staat het niet in de woonkamer en we hebben iets meer knutselspullen dan gemiddeld
Wij hebben een maatwerk kast laten maken waarin ook een knutselspul deel zit. Heb 2 papierladen (dus hele lage dunne laatjes) en daaronder 2 hogere laden voor andere materialen. Verf en stiften staan heel hoog in een bak op een plankje, kunnen ze niet bij en een kastje voor kleurboeken en potloden en printstift en schaartjes.
De laatste jaren heb ik de knutselspullen en spellen in een ‘gewone’ kast zitten. De oude grenen babykast hadden we zwart gemaakt en planken in gemaakt. Die is inmiddels verkocht op mp (misschien een optie op iets te zoeken?) en nu staan er 2 kasten van woood https://www.wehkamp.nl/woood-exclusive-opbergkast-gravure-16839300/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Furniture&utm_term=168393000000&gbraid=0AAAAAD39YjttzGaJceB3B0JKJdZLIrhFj&gclid=EAIaIQobChMIkcSRtIvagQMVHYZoCR3FPgSEEAQYKCABEgLnMPD_BwE Iets andere deurtjes maar het lijkt hier op.
En als je de kleine spullen eerst in een trolley doet die je bijv in de trapkast kan rijden (als je die hebt)
Meerdere Trofast én Kallax hier in huis Die hebben allemaal nooit in de woonkamer gestaan trouwens, maar op de kinderkamers, zolder, schuur. Inmiddels zit het meeste knutselspul in archiefdozen van IKEA in de open boekenkast van dochters kamer. Wat kantoorspullen en papier in de vaste kast in de werkkamer.
Wij hebben een dressoir kast met 3 deuren waarvan er 2 gebruikt worden voor spelletjes/ boeken etc voor de kinderen, ook hebben we een buffetkast waarvan het onderste gedeelte (2 deurtjes en 2 laden) gebruikt worden voor de knutselspullen van ze.
Yepp hier ook veel ikea. De knutselspullen staan bij ons in de trapkast. Hij heeft zelf 2 bakken met spullen om vrij te pakken en die staan in de kalax kast in de gang. Spelletjes hebben we heel veel. Een deel staat boven en een aantal wat we veel spelen in de kast beneden. Ik zou het beperkt houden wat ze kunnen pakken en soms dingen wisselen. Blijft het overzichtelijk. Overigens zijn de doorzichtige bakken ( samla) van de ikea super. Ze zijn heel stevig en passen op elkaar.
Ik heb een grote buffetkast gekocht bij de kringloop voor een paar tientjes. Weekendje schuren en schilderen in de kleur van de muur en hij was weer als nieuw. Daar zitten de knutsel spullen, spelletjes, en kookboeken in.