Hoeveel geven jullie uit aan boeken per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul75, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe veel geven jullie uit aan boeken per jaar?

1. € 0,-

2. Tussen € 1,- en € 100,-

3. Tussen € 100,- en € 250,-

4. Tussen € 250,- en € 500,-

5. Meer dan € 500,-

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    De postbode belde net aan met weer een pakketje van de Bol.com. Daar word ik nou zo blij van als een kind. :D En toen zat ik te denken hoeveel ik op jaarbasis eigenlijk uitgeef aan boeken, bij Bol en bij de boekenhandel en zo. Hoeveel geven jullie per jaar uit? Alleen aan boeken, dus niet aan tijdschriften en zo er nog bij.

Ik zal zelf beginnen: meer dan 500 euro.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Veel! Minimaal 150 euro.
    Maar een familielid verkoopt oude biebboeken op de rommelmarkt en daar haal ik ook vaak boeken vandaan ( ies graties :) ).

*edit* 500 euro? Tering. Hoeveel boeken zijn dat dan? Elke week een nieuwe? haha.

3. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Weinig. Heb weinig tijd om te lezen.
    Kinderen zijn lid van de bieb. Voor de zomervakantie heb ik een roman gekocht denk 10 euro.
    Gisteren op school van dochter boek besteld van kikker was 15.95.
    Volgende maand is er weer een tweedehands boekenmarkt op peuterspeelzaal op ons dorp.
    Koop ik altijd aardig wat boeken voor de kinderen.
    Soms tussen door boekje bij de action weer voor kinderen. voor weinig.
    40 euro in een jaar ongeveer.

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik haal bijna al mijn boeken bij de kringloopwinkel. Ze hebben iemand door werken die soms zelfs het hele land door reist op zoek naar goede boeken die er nog netjes uitzien.

Koop gemiddeld 100 boeken per jaar vooral romannetjes kosten nieuw al gauw een euro of 5 betaal bij de kringloop meestal 40 cent

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Haha ik ben een beetje een nerd maar daar komt het wel zo ongeveer op neer :) Ik lees meestal boeken die niet vertaald zijn en kleine oplages hebben, dus toch al snel zo'n 30 euries per boek....en ik laat ze bulk aanrukken bij de Bol want dat geeft me de illusie dat ik dan bespaar op de verzendkosten ;)

6. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Vind lezen leuk , maar heb weinig tijd. Vind het ook zonde om er veel aan uit te geven. Lees een boek meestal maar 1 keer.
    ben in het verleden lid geweestvan de e.c.i maar vond het altijd moeilijk kiezen.

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

0 euro.

Ik zou niet weten wanneer ik er tijd voor heb, ja als de kinderen op bed liggen.... maar ben ook nog wel eens weg 's avonds. Of ik zit achter de pc of tv.
    En lezen in bed lukt ook niet, na 1 blz vallen m'n ogen dicht.

Afgelopen maart heb ik een boek van m'n schoonzusje gekregen en die ligt er nu nog met een mooi laagje stof. :)

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik koop eens in het jaar ofzo een aantal boeken, zo´n 5. Die liggen dan geduldig in de kast te wachten tot ik de tijd en energie heb om een stukje te lezen :). Zo rond de 100 euro dus, denk ik?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik koop heel soms eens wat. Misschien 50 euro per jaar. Voor de kinderen ook heel soms een boekje. Maar meestal gewoon bij de biep.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik niet zo veel, ik koop denk ik gemiddeld 5 boeken per jaar. Ik lees wel redelijk veel, maar ik haal eigenlijk bijna al m'n boeken gewoon bij de bieb.

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik lees veel, maar dan niet alleen romans. Ook tijdschriften en informatieve boeken. Al bij al een behoorlijk bedrag per jaar (misschien ook wel richting de 500 euro). Wel probeer ik boeken waar ik iets minder mee heb te verkopen via bol.com.

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb nooit geteld hoeveel geld ik er exact aan uitgeef, maar ik schat het tussen de 1 en 100 euro. Koop het meeste boeken via de kringloop! Maar boeken die ik toch wel speciaal vind, koop ik het liefste nieuw!

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Rond de 400 euro. We zijn echt leesverslaafd!

Dat is exclusief de verzamelwoede van mijn vriend, Donald Duck.
    Hij haalt alle tijdschriften en pockets van DD die er zijn!

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vroeger las en kocht ik elke week een nieuw boek.
    Nu heb ik nog 4 ongelezen boeken in de kast liggen.. Ik hoop dat ik er ooit weer tijd voor heb :p

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Minimaal 250 euro. Moet wel zeggen dat ik dit jaar minder lees als voorgaande jaren. tot en met maart heb ik 4 dagen per week met de trein gereist en las ik een boek per week. Nu doe ik dus wel wat langer met 1 boek!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb eigenlijk géén idee, maar ik word ook altijd heel blij van boeken!
    Heb op 250 tot 500 euro gestemd, maar het zou zomaar kunnen dat ik daarmee te laag inschat. Ik koop ze niet vaak meer, maar als ik bij Selexyz vandaan loop heb ik vaak al 100 euro uitgegeven. Vind ik toch veel leuker en uitnodigender dan webshoppen voor boeken...

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja ik wissel een beetje....webshop is voor mijn specifieke wishlist, dus met boeken die anders toch besteld zouden moeten worden bij de boekenwinkel. En lekker de boekenwinkel induiken en dan alles pakken wat leuk lijkt is ook zo'n guilty pleasure, 100 euro is idd zo weg :)

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik denk dat ik zo rond de 150/200 euro per jaar aan boeken uitgeef, het ligt er een beetje aan of ik een pocket of een hard cover bestel. Goede boeken bestel ik altijd in hard cover want die lees ik vaak meerdere keren en die zijn natuurlijk flink wat duurder maar voor de vakanties bestel ik meestal een lading pockets, van die lekkere weglees boeken waar je niet over na hoeft te denken.. Jill Mansell is dan favoriet bij mij en die zijn niet duur.

Mijn dochter is weg van Dolfje weerwolfje en als er weer een nieuwe is krijgt ze die, verder krijgt ze boeken als ze er om vraagt. Soms is ze zo weg van een voorleesboek van juf dat ze hem zelf ook graag wil hebben. Boeken vindt ik een investering in haar, als ze plezier heeft in lezen komt dat ook op school ten goede.

Lid van de bieb zijn we niet want ik vergeet altijd boeken terug te brengen.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik koop nooit boeken, ik ben lid van de bieb.

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    weinig. Leen altijd alle boeken in de bieb :)

Deel Deze Pagina