Tips voor kerstdiner

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 14 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Normaal gesproken gaan wij met de feestdagen altijd bij mijn (schoon)ouders eten. Dit jaar heb ik met mijn moeder afgesproken dat mijn ouders en mijn zus met haar familie op kerstavond bij ons thuis komen eten. Ik ben niet echt goed in koken maar vind het wel leuk om een lekker diner te maken. Hebben jullie tips voor lekkere gerechten die ook niet te moeilijk zijn?
     
  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Soep is altijd makkelijk, en goed op te leuken met bijv croutons, gesneden bosui, uitgebakken spekjes.

    Zalmbonbon is ook heel makkelijk.

    Als hoofd is rollade niet te ingewikkeld (als je m in de oven afbakt wordt ie niet droog) ,aardappel kroketjes, salade en haricoverts ofzo.

    Toetje iets van trifle ofzo. Kan je met kant en klare cake, vla/mascarpone en fruit maken, opdienen in een mooi glas.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Ik zou dan in ieder geval voor een ovengerecht gaan. Dat is meestal al voor te bereiden en hoeft dan alleen nog maar een bepaalde tijd in de oven.
    Bv gehaktbrood of rollade oid. En dat serveren met een frisse salade, aardappelgerecht (pommes duchess, aardappelkroketjes, oid), appelmoes (zelfgemaakt is heerlijk en simpel) of stoofpeertjes.
    https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R223286/gehaktbrood-met-mosterdmayonaise

    En wat handig is (ook voor voorgerechtjes, nagerecht) is even kijken op ah.nl. Er zijn veel recepten te vinden die goed uitvoerbaar zijn en ook heel lekker.
    Zoiets bv:
    https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R700008/kipcocktail-met-sinaasappel-en-avocado
     
  4. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113