Tips voor kerstdiner

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 14 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Normaal gesproken gaan wij met de feestdagen altijd bij mijn (schoon)ouders eten. Dit jaar heb ik met mijn moeder afgesproken dat mijn ouders en mijn zus met haar familie op kerstavond bij ons thuis komen eten. Ik ben niet echt goed in koken maar vind het wel leuk om een lekker diner te maken. Hebben jullie tips voor lekkere gerechten die ook niet te moeilijk zijn?
     
  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Soep is altijd makkelijk, en goed op te leuken met bijv croutons, gesneden bosui, uitgebakken spekjes.

    Zalmbonbon is ook heel makkelijk.

    Als hoofd is rollade niet te ingewikkeld (als je m in de oven afbakt wordt ie niet droog) ,aardappel kroketjes, salade en haricoverts ofzo.

    Toetje iets van trifle ofzo. Kan je met kant en klare cake, vla/mascarpone en fruit maken, opdienen in een mooi glas.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Ik zou dan in ieder geval voor een ovengerecht gaan. Dat is meestal al voor te bereiden en hoeft dan alleen nog maar een bepaalde tijd in de oven.
    Bv gehaktbrood of rollade oid. En dat serveren met een frisse salade, aardappelgerecht (pommes duchess, aardappelkroketjes, oid), appelmoes (zelfgemaakt is heerlijk en simpel) of stoofpeertjes.
    https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R223286/gehaktbrood-met-mosterdmayonaise

    En wat handig is (ook voor voorgerechtjes, nagerecht) is even kijken op ah.nl. Er zijn veel recepten te vinden die goed uitvoerbaar zijn en ook heel lekker.
    Zoiets bv:
    https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R700008/kipcocktail-met-sinaasappel-en-avocado
     
  4. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Thnx alvast voor de tips. Ik ga die zalmbonbon ff googelen. Klinkt lekker! Ik heb de folder van de AH al bekeken en daar zag ik een rollade in staan voor in de oven. Als ik kook maak ik altijd dingen in de oven want dan heb ik minder kans dat het mislukt haha. Dus vleesgerecht in de oven is inderdaad mijn voorkeur!!! Ik zal de folder nog eens goed kijken en qua aardappelgerecht kan ik idd kroketjes ofzo in de air fryer stoppen.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Weet je zeker dat je x-aantal gangen wil maken of vind je het makkelijker om een buffetje te doen?
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    OT:
    Als je toch met gangen wil werken zou ik dit doen:

    1) Blikje tonijn mengen met rode ui, peper, zout, mayonaise. Avocado halveren, pit eruit halen en het holletje vullen met het tonijnmengsel. Sla op bord draperen en daarop een halve avocado leggen en bestrooien met bieslook en wat partjes tomaat.
    2) Ossenstaartsoep (zelf getrokken)
    3) Roomboter mengen met tijm, rozemarijn, zeezout, knoflook en peper. Vel lostrekken van hele kippen en het botermengsel onder het vel van de kip proppen. In de oven garen tot het klaar is. Serveer er lekker boontjes met spekjes en aardappels/patat uit de airfryer bij.
    4) Dame Blanche met slagroom
    5) Franse kaasjes
    6) Koffie met likeur


    Ga je voor een buffet, dan zou ik het volgende doen en een bepaald land nemen( Italië bijvoorbeeld):

    Ciabatta, knoflookboter, carpaccio, mooie Italiaanse vleeswaren, Italiaanse kazen, pastasalade, gegrilde groenten met balsamico, tomatensalade, pesto rood en groen, krieltjes in de schil met zeezout, wat zelfgemaakte pizza’s, schaal lasagne, etc.

    Veel plezier!
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zalm Wellington
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Buffet had ik eigenlijk niey overwogen maar is ook een leuk idee. Ik ga er ff over nadenken!
     

Deel Deze Pagina