handige/praktische tips bevalling en erna!

Discussie in 'De bevalling' gestart door babs81, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

ja ik ben nog lang niet zwanger helaas... maar wel 2 zonen

Vind wel leuk om deze topic te openen, met handige tips/ervaringen voor de bevalling en erna!

ik heb er een paar

* Tijdens de weeen ietsje meepersen.. (het onderdrukt de pijn van de weeen) en weet ook nu er een paar meer hebben gedaan dat de weeen echt dragelijker worden, en sneller GAAN

* na de bevalling... Tijdens het plassen een washandje pakken, deze nat maken en GOED uitwringen en dan tegen de barstjes/hechtingen doen.. douche aan en plassen, je voelt gewoon geen pijn meer tijdens het plassen van branden prikken en bijtend gevoel!

KOM OP MEIDEN... ZET JE TIPS NEER, ERG HANDIG VOOR DE AANSTAANDE BEVALLINGEN

2. PriscillaC

30 aug 2008
    22
    0
    0
    Wauw wat een superleuk idee!
    Ik heb nu een schriftje waar ik alle dingen rondom de baby, bevalling, enz in opschrijf en hier komt nu ook een bladzijde in met deze tips, echt handig.
    Iedereen alvast bijvoorbaad bedankt voor de tips!

Groetjes Priscilla.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ook voor het plassen met hechtingen:

Neem een fles lauw water mee naar het toilet en laat het langs je hechtingen lopen zodra je hebt geplast, dat scheelt ook een hoop brandende pijn!

Ook zitten de hechtingen wat naar achter toe, dus als je voorover bukt tijdens het plassen komt het er niet zo langs. (maar dan moet je wel kunnen bukken natuurlijk)

4. babs81

babs81 Niet meer actief

ben benieuwd.. en hoop voor alle zwangere dames... dat ze er veel gemakken van krijgen....

wachtend.... op vele/handige reacties

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wat een goed topic!
    Zeker nu voor mij want m'n vliezen zijn begin vd middag gebroken, nog geen weeen dus als ze komen ga ik 't eens proberen als ik eraan denk.

6. babs81

babs81 Niet meer actief

ohw spannend meid... krijg kippevel ervan!

heel veel sterkte... en iets mee persen bij iedere wee... misschien nu al? zodat de weeen komen?
    ohw meid/... heel veel sterkte.... meld je je weer zodra je weeen zijn begonnen?

ohw zit hier met kippevel... erg spannend voor je!

dikke kus en een (((((((KNUFFFF)))))))

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Die tip van dat washandje nat maken had ik eerder willen weten ;) Bij mij deed het ook met spoelen zeer, dat hielp helaas niet...

Tip: probeer goed te luisteren naar de vk en gyn. Zo voorkom je dat je in paniek raakt.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pure chocolade meenemen, als je HB teveel zakt kan je gaan trillen en daar wordt je erg moe van, door een stuk pure chocolade te eten heb je daar geen last van

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Nog geen weeen. Ga zo lekker eten en daarna maar even een dutje doen.
    En pure chocola, da's ook een goeie, die neem ik mee!

10. babs81

babs81 Niet meer actief

ja lekker even liggen meid... de hele nacht zal je heen en weer lopen!
    ik ga voor je duimen.......... succes straks.... ;) :oops:

11. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Hee leuk topic! Ik hoop dat er goede tips komen want ik ben ook bijna aan de beurt!

12. babs81

babs81 Niet meer actief

BIJNA :confused: volgens ben je aan de beurd ;) binnen een paar kleine daagjes :p :D spannend.. wou dat ik al zover was......... :(

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    * Stop een labello in je vluchttas! Ik heb tijdens mijn bevalling bijna een hele stift versleten met al dat gepuf :) En mijn vriend had iets te doen, want die moest het opsmeren (kon ik zelf niet meer).

* Stop ook een paar rollen dextro energy in je tas...die kan je goed gebruiken als je al uren bezig bent en nog even moet.

14. babs81

babs81 Niet meer actief

zoow net bevallen... geweldig..... *jaloers* :) alles goed met je???

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    En koop voor de bevalling een paar extra grote oma-onderbroeken, waar het kraamverband in past. Want dat netbroekje dat in je kraampakket zit, daar word je ook niet vrolijk van :(
    Ik heb het wel gedragen, maar vond het afschuwelijk. Na een paar dagen gewoon weer lekker een normale onderbroek aangetrokken.

Oh en nog een tip (ineens borrelt er van alles naar boven): doe na de bevalling een sluitlaken om! Ik had een ouderwetse, met veiligheidsspelden, die de kraamhulp elke dag bij mij omdeed. Heeeeerlijk, dat strakke gevoel om je buik, want alles lubbert en blubbert als je net bent bevallen.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, nu weer wel hoor... ik trek lichamelijk eindelijk weer een beetje in model zeg maar :)
    Nu nog proberen om de hormonen weer een beetje onder controle te krijgen ;)

17. babs81

babs81 Niet meer actief

een boxer van je man-lief.... PERFECT..... beter idd.. dan die netjes ;)

18. babs81

babs81 Niet meer actief

nu je zegt..... na de bevalling om postnotle depressies (ik heb er 7maand mee gezeten tot de nieuwe zwangerschap)

VITAMINE B6 EN TEUNISBLOEMOLIE! ZO BEWAAR JE JE POSTNOTALE DEPRESSIE... OMDAT JE HORMONE INEENS OMLAAG GAAN! :evil: :evil:

19. babs81

babs81 Niet meer actief

zoals ik zei... teunisbloem olie en vitamine b6!!! neem die maar jevoelt je meteen een ander mens

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja alleen vond ik ijs en ijskoud water echt het lekkerst en als je voor de grote boodschap moet babydoekjes gebruiken das lekker zacht (zwitsal brandt maa die van pampers sensitive niet) en met aambeien e.d. zit je niet te wachten op ruw papier :p

Ik vond het CTG apparaat heerlijk ik kon goed kijken hoever mijn wee was en of ie bijna over was (die moesten ze bij elke bevalling zetten) maargoed als je in het ziekenhuis bevalt kan je die dus echt goed gebruiken.

Vooral rustig blijven en toegeven aan je wee (niet aanspannen of ertegen vechten) dan voel je uiteindelijk de wee minder en het doet beter zijn werk.

Ja ik kon (wilde) niets eten wel water blijven drinken en idd iets van dextro ofzo..

voor erna floradix vond ik super werken

en met hechtingen BADEDAS (niet de goedekope supermarkt versie maar de apotheekversie) laagje in je bad doen (of teil) en met je onderkantje erin, alles blijft zacht en soepel en geneest echt veeeeeeel sneller! (op aanraden van mijn VK en kraamzorg)

En idd oma onderbroeken of gewoon je grote zwangerschapsslips zijn nog erg prettig hoor die dagen erna en lekkere wijde kleren zodat het niet strak zit onderen..

Deel Deze Pagina