handige/praktische tips bevalling en erna!

Discussie in 'De bevalling' gestart door babs81, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

gatverdamme wat hebben wij het slecht als vrouw zijn..... mannen hun kwakkie dumpen.. en wij...... hahaha

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Da's ook een goeie... maar ik weet niet of hij dat zo leuk had gevonden, zo'n bloedbad in zijn boxers...hahaha :)

Vit. B6 slik ik al, in de vorm van VSM mama pilletjes. Er zit alleen geen teunisbloemolie in ...daar zal ik nog 's naar kijken.
    Maar ik heb geen last van een depressie hoor, ik ben supergelukkig ;) Alleen nog wat op hol geslagen hormonen af en toe.

3. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Gooi die kraamverbanden uit je pakket weg, ga naar een thuiszorgwinkel en koop het grootste maatje Tena.
    In de drogist verkopen ze alleen het één na grootste maatje, die lekt dus sneller door ;)

Die Tena's hadden ze in het ziekenhuis bij mijn vorige bevalling, heb thuis gelijk zelf nieuwe gekocht, vele malen fijner dan die kraamlappen uit je pakket!

4. babs81

babs81 Niet meer actief

ja precies op hol gedraaide hormoon.. ik heb echt HALF JAAR MET ZOON LIEF VOOR HET RAAM GESTAAN,,,, HUILEND... HOPEND DAT ER GEEN VLIEGTUIG NEER STORTE OP ONS HUIS.. EN BUITEN LOPEN DEED IK NIET .... STEL JE VOOR EEN AUTO.... PFF.... RUIN 7 MAAND ZO GEZETEN..

DUS TEUNISBLOEMOIE EN VITAMINE B6

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Thanks, ja, een sluitlaken had ik ook aan gedacht, en de dextro en labello liggen klaar. Heb nog niet echt weeeen geloof ik, wel elke 7, 8 minuten een heel erg vervelend ongi-gevoel maar da's nog niet het echte werk zei de vk :( Gaat een rare nacht worden!

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier nog een tip m.b.t. de 'vluchtkoffer', ik had van te voren overal een reisverpakking van gekocht; tandpasta, deoderant, shampoo, bodylotion etc etc en een extra tandenborstel (voor € 0,50 ofzo), alles in een tasje gedaan en in de koffer.

Hoefde ik op het moment supreme dat niet allemaal nog bij elkaar te graaien (en de helft natuurlijk vergeten ;)) en ik was er uiteindelijk superblij mee, lekker gaan douchen met al mijn 'nieuwe' lekker-ruikende spulletjes, ja, vond het echt lekker.

Voor de rest kan ik even niks verzinnen, maar wie weet... :)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja das idd slim reisverpakkingen in je tas doen had ik bij Dean ook , niet veel ruimte en alles ligt al klaar... ga ik nu weer doen..

8. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Leuk om te lezen al deze tips! Ik kan ze goed gebruiken..

Iemand nog tips om deze dagen door te komen terwijl je geen weeen hebt maar ze wel graag zou willen hebben! Als het eenmaal zover is denk ik daar waarschijnlijk anders over :)

9. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Boterhamzakjes op het toilet om het kraamverband goed afgesloten in de afvalbak te kunnen gooien.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vond juist lauw water heerlijk langs mn hechtingen.

Curanol voor de aambeien, de tabletten en zalf. Werkt als een tierelier.

Veel foto's maken, van alles! Tegenwoordig met die digitale camera's kun je ze gewoon weggooien.

Je buurvrouw vragen of je daar een week mag meeëten na de bevalling, omdat je kerel niet kan koken. Of is alleen mijn (helaas inmiddels oud-)buurvrouw zo aardig hihi

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben 3 dagen voor de bevalling begonnen met het drinken van tonic, geen idee of het geholpen heeft, maar op vrijdag mee begonnen en maandag is onze dochter geboren :)

Als je het nog red zou ik de laatste paar dagen gebruiken om eten klaar te maken, kun je invriezen, heb je altijd wat eetbaars in huis als je geen zin hebt om te koken (en dat is niet zo gek de eerste paar dagen ;))

12. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Haal vast witte kool in huis. Erg fijn als je stuwing hebt. Een blad er af halen dan gaatjes prikken met een vork en lekker in je BH doen. Ja charmant is anders maar het help wel.

Zorg voor warme sokken tijdens de bevalling.

Ik zal nog eens verder nadenken, als me iets te binnenschiet laat ik het weten

13. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Wat een super tips!

Ga dit topic goed in de gaten houden ;)

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    * plastic kruik voor op je buik ;)
    later erg handig in de kinderwagen.

* tv op je slaapkamer ;) (ik kon na m'n bevalling 3 dagen niet meer van de trap komen, dus dan is een tv-tje best fijn ;) )

*alvast groot normaal maandverband. Scheelt je man weer als ie er naar moet zoeken tijdens het boodschappen doen ;) (of hebben jullie wél mannen die weten welk merk je het liefste hebt? )

*Koop niet te veel pakjes met muisjes in! Begin gewoon met 1 pakje! (wij hebben nog maaaanden muisjes gegeten bij de eerste :( manlief had overenthousiast meteen maar 3 pakken meegebracht :rolleyes: :) )

zal nog ff verder denken... :rolleyes: Kom er misschien nog wel op terug hier.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier zijn er al zeker 3 pakjes doorheen haha

Kan maar 1 tip bedenken, zorg dat de batterij van je camera opgeladen is :) hier ging het goed maar vriendinnetje van mij kwam er dus in het ziekenhuis achter dat de batterij op was. Daar moet je niet aan denken als je beebje geboren is.

Als me nog wat te binnen schiet meld ik het ;)

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh haha die muisjes! Gisteren een pak gekocht, mijn man stond al zo bedenkelijk te kijken: "Moeten we er niet wat meer meenemen?" Nou, eerst maar eens kijken hoe lang we met deze gaan doen. Ik ben trouwens wel de beschuiten vergeten, zucht......

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Bij het plassen gebruikte ik een bidon, kan je goed mee richten. En bij mij hebben de Arnica druppels hoed geholpen tegen de pijn in je stuitje.
    Maandverband van kotex in huis halen. Daar zit geen plastic onderlaag in en gaat dus niet zweten.
    Met je hechtingen kun je ook in bad in laagje water met biotex gaan zitten. Werkt hetzelfde als soda oid.
    Floradix inderdaad om ijzer weer op peil te krijgen.
    En inderdaad boterhamzakjes op de plee om maandverband in weg te gooien.
    Tja wat nog meer? Had inderdaad ook kleine flesjes mee in vluchttas erg fijn. En zorg voor lekkere toffels of slippers en een badjas want de eerste dagen moet je echt vaak je bed uit en dan is het wel lekker om iets aan je voeten te hebben. En voldoende beddengoed want de kraamhulp verschoonde bij mij iedere dag het bed.

18. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Wat een leuke topic, deze ga ik zeker in de gaten blijven houden!

Geef jullie tips ik heb al een paar handige tips voorbij zien komen, haha.

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    :) zwanger? ;)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat mij overeind hield was dat weeén detector aparaat. als ik zag dat hij de lucht inschoot dan begon ik met mijn ademhaling en zo kon ik het allemaal veel beter volhouden en had ik niet het idee overspoeld te worden. je kon dan ook zien wanneer het hoogste punt weer voorbij was en dat gaf weer moed.

de sokken zijn ook een goede tip.

Deel Deze Pagina