handige/praktische tips bevalling en erna!

Discussion in 'De bevalling' started by babs81, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Weeën tellen heb ik ook gedaan. Ze begonnen met 20 seconden en werden steeds langer. Op een gegeven moment wist ik bij hoeveel hij ging afzakken. Dat hielp mij erg om de tijd door te komen.

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wat grappig om te lezen dat het bij iedereen zo verschillend is...
    Mijn vriend zei steeds dat ik onder een warme douche moest staan...had ie ergens gelezen volgens mij :) ...ik moest er echt niet aan denken. Ben naakt in bed gaan liggen en hij lag achter me (lepeltje lepeltje). Bij iedere wee probeerde hij me te steunen door over mn rug te wrijven, maar moest echt niks van hem hebben, kon geen aanraking verdragen. Als er weer een wee kwam sloeg ik hem en het dekbed van me af, wachten tot het overging en vervolgens lag ik weer rillend tegen hem aan.
    Alleen bij het persen heb ik zn hand vastgehouden.

3. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Handig zeg!
    Hier nog een tip voor degenen die in het ziekenhuis moeten bevallen en daar dan aan het ctg apparaat liggen:

- neem rietjes mee, zodat je makkelijker wat kan drinken tussen de weeen door.

Ik had echt geen tijd en kracht om de beker aan te pakken, aan mijn lippen te zetten, hoofd naar achteren en wat te drinken en vervolgens weer weg te zetten of terug te geven. Als ik water wilde bracht manlief de beker met het rietje, even snel wat water opzuigen en 'klaar' voor de volgende wee ;)

Share This Page