Hallo allemaal, Ik ben heel erg benieuwd wat jullie per maand betalen aan kinderopvang. Ik wil graag als ik zwanger ben en dan bevallen ben ons kindje voor 1,5 dag naar de dagopvang doen maar weet niet of ik het goed heb in gevuld maar kan het echt zijn dat je dan maar 150 euro per maand zelf hoeft te betalen ?? xxx
Dat ligt aan je jaarinkomen. Hoe hoger je inkomen, hoe meer je zelf moet betalen. Maar je bent nog niet zwanger en al aan het kijken naar kinderopvang?
Daar is weinig over te zeggen omdat het inkomstenafhankelijk is. 150 euro zou dus best kunnen. Ik vind het trouwens wel verstandig van je dat je eerst gaat kijken of alles financieel wel haalbaar is!
Het ligt aan je inkomen. Je kunt een proefberekening maken op Proefberekening toeslagen Ons zoontje gaat twee dagen per week en wij krijgen ruim de helft terug.
het ligt aan je inkomen, maar ook aan de prijs van het kinderdagverblijf, daar kan ook veel verschil in zetten hoor! en of er luiers/voeding bij inbegrepen is ofniet. maar 150 euro voor 1.5 dag zelf betalen zou wel kunnen kloppen hoor
Het ligt er maar net aan; ik heb een gastouder en dan betaal je per uur een bedrag. Hier uit mijn hoofd ongeveer 5,50 per uur. En dan de maandelijkse kosten van het gastouderbureau voor de koppeling. Dat verschilt ongeveer tussen de 60 en de 100 euro. Naar wat ik ervan begreep ben je voor een gastouder en een kinderdagverblijf ongeveer hetzelfde kwijt. Maar je kunt ook een goedkopere gastouder nemen voor 4,60 ofzo, en dan zelf eten/drinken/luiers/fruit etc. meegeven. Dat ligt er maar net aan wat jullie hebben afgesproken.
Wij betalen 642 euro en krijgen 415 euro terug van de belasting. Onze dochter gaat 2 dagen in de week naar het kdv, het hele jaar door (alleen 1 week gesloten tussen kerst en oud en nieuw) Ik werk 27 uur en mijn man 40 uur met wat overwerk
Onze zoon gaat 4 dagen per week naar het KDV en wij betalen 1.100,- per maand waarvan we er 700,- terugkrijgen van de Belastingdienst.