Verschil Pampers nr 2 en New Born nr 2

Discussie in 'Verzorging' gestart door stoetel, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey dames!

De eerste 2 pakken luiers die ik heb gebruikt waren van Pampers New born nr 1. Nu heb ik ook een gratis pak New Born van de kruidvat. Wat een drama! 6 luiers gebruikt en iedere keer een nat pak.:x Ik ga dus weer luiers van Pampers halen. Nu zag ik dat je van Pampers 'gewoon' nr 2 hebt, maar ook New Born nr 2. Is er een duidelijk verschil? En dan nog een vraagje. New Born nr 1 is van 2-5kg en beide nrs 2 zijn van 3-6kg. Ons ventje is nu bijna 4kg. Zal ik dan toch eerst nog een pak nr 1 kopen?

Liefs

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    gewone pampers nr 2 nemen meer vocht op als de newborn 2 is mij verteld bij de drogist..

De kilo's moet je niet zo zwaar aan tillen, je kunt beter naar je kindje kijken; Is de luier te klein? Lekt hij door? Dan zou ik overstappen naar een grotere maat..

Als maat 1 dus nog goed zit en niet doorlekt dan zou ik het bij maatje 1 houden.. Zelf ben ik na 4 weken overgestapt naar maat 2 ons meisje zat toen ook op ongeveer 4 kilo, de luiers werden toen echt te klein..

3. fafje

fafje Niet meer actief

kruidvat lekte hier ook dor, ik had het idee omdat het een jongetje is...piemeltje is zo ini mini dat straalt het plasje naar boven....want vaak was zijn zij nat en zn luier droog...

anyway ik heb goede ervaring met de Babydry nr 2 (dunner, nog nooit gelekt) en newborn nr 2 ook heel fijn...
    Beide niet doorgelekt als baby slaapt van 22u tot 10u...vanochtend voordat ie wakker werd zelfs met spuitpoep erin ;)...
    Ik kijk gewoon naar die plooirand en de breedte van de billetjes...zolang die nog goed passen draagt ie die maat nog

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties

We hebben vandaag 2 pakken New Born nr1 en 1 pak New Born nr2 gekocht. De nr1 beviel goed. Per 3 pakken luiers waren ze in de bonus bij AH. We kunnen dus even vooruit.:D

Liefs

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone zit al sinds ze 4 kilo is in maat 3 van new baby en snachts krijgt ze nr 3 van babydry aan, omdat ze doorslaapt en die kan meer plas absorberen. De new baby kunnen dan weer beter met de dunne BV-poep omgaan. Maat 2 doe ik haar niet meer aan, ze plast zoveel dat ik 2 uur later weer kan verschonen :)

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Het verschil zit hem ook in de prijs en het aantal luiers in een pak. Vooral bij pampers!!

7. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    De prijs maakt mij niet uit. Ik werk bij een supermarkt. Ik let op de aanbiedingen en krijg ook nog eens personeelskorting.:D

O ja, Pampers bevalt toch nog steeds erg goed. Job heeft zelfs nog steeds de New Born nr1 nodig.

Liefs

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wij vouwde het randje van de luier (kruidvat) altijd om naar binnen omdat het een jongentje was. advies van kraam. dan heeft t net een extra randje om tegen te houden dit ook bij de achterkant voor de spuitluiers:D

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ieder kind is anders,wij hebben juist slechte ervaring met pampers,luieruitslag en doorlekken.
    kruidvat daartegen SUPER! nooit doorgelekt,en ik neem aan dat iedereen weet dat het piemeltje naar beneden moet wijzen,anders komt het er wel aan de bovenkant uit:D

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik kijk bij een nieuw pak even naar de maat van de luier en dan neem ik de verpakking waar de meeste luiers inzitten hahahaha.
    Thijs is nu over de 5 kilo en ik heb dus Pampers gekocht van 4/9 kilo en dat gaat heel goed!!

11. Fleur01

Fleur01 Lid

15 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lekte de kruidvat ook door en ik heb een meisje!

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hi hi leuk om te lezen hoeveel verschil er zit
    mijn dochter is bijna 3,5 maanden en draagt nog maat 1 van pamper in de nacht maat 2 omdat ze zo lekker lang slaapt
    ze heeft kleine billentjes
    maar al deze nummer 1 op zijn ga ik over na 2

Deel Deze Pagina