Ik vroeg me af waarom je baby kleertjes eigenlijjk moet wassen. ja omdat er een stofje in kan zitten? maar wat is dat dan voor stofje en wat doet dat stofje maakt dat je kindje ziek of allergisch? ik heb nu een paar kleertjes op de hand gewassen(lees gespoelt in de week gezet met wasmiddel en weer uitgespoelt) zou het zo schoon genoeg zijn denken jullie?
Sommige volwassenen hebben het ook... Een geirriteerde huid.. rood en soms bultjes... Kleine moete om het dus even te wassen Ik zou het zelf gewoon de machine in gooien
Er zit vaak stijfsel in nieuwe kleertjes...vandaar dat vaak alles gewassen wordt! Ik vind het ten eerste al stinken als de kleertjes nieuw zijn en ik krijg zelf jeuk van het stijfsel laat staan mijn zoontje...
Vind het wel zo fris om ze eerst te wassen, die kleertjes zijn in de winkel natuurlijk ook niet onaangeraakt gebleven..
Ik heb alle kleertjes gewassen een beetje zielig natuurlijk als ze bultjes krijgen. maar het is niet giftig ofzo? dat dacht ik altijd. en de reden is dat ik de nieuwste aanwisten op de hand heb gewassen omdat mijn wasmanchine kapot is.
nog nooit van gehoord dat je ze moest wassen (ook nog nooit gedaan in onze omgeving) ik viond het aan de ene kant zonde dat het "nieuwe" ervan af is... maarja als je kindje er last van heeft dan is het natuurlijk beter...
Je weet van te voren nooit of een kindje allergisch reageert op die 'fabrieksstoffen'. Ik was alle kleren, en al helemaal babykleertjes voordat ze voor het eerst gedragen worden. Nieuwe kleren ruiken vies, iedereen zit eraan en er kunnen ook nog kleurresten en andere reststoffen inzitten. Wat is er nog lekkerder, dan dat je frummeltje dalijk in fris gewassen kleren wordt gestoken?
Ik heb alleen de eerste kleertjes gewassen. Nu was ik alleen nieuwe rompertjes en kleertjes die zo'n chemische lucht hebben. De rest doe ik gewoon meteen aan en dat gaat prima. Fynn heeft er geen last van.
ik ga alles wassen, ten eerste onze eigen geur erin. maar ten tweede het idee dat iemand in de winkel net in zijn neus heeft lopen pulken, daarna precies dat truitje aanraakt wat jij even later koopt ieeelll BAH gewoon schoon en fris voor een schoon kindje
buiten het feit om vanwege de fabrieksspullen die erin zitten en mogelijk irritaties kunnen leveren, was ik mijn eigen nieuw gekochte kleding ook altijd eerst voordat ik ze ga dragen, ik vind het gewoon een veel frisser idee om schoon gewassen kleding aan te hebben, al helemaal voor mijn kindje!
Ik heb ze juist gister allemaal naar beneden gehaald. ga je één dezer dagen wassen. Leuk hoor, het wordt zo echt allemaal nu
kep ook alles maar gewassen, aan de ene kant vond en vind ik t ook wel een beetje onzin om t te doen.........want: doen we dit ook met de nieuwe kleren die we voor onszelf kopen?nee denk t niet ( ik tenmiste niet ja of t moet een raar luchtje hebben ) daar zit ook eerst half t dorp aan voordat jij t koopt.... maarja....
klopt het dat je geen wasverzachter mag gebruiken? Dat was volgens mij altijd zo maar ik heb last van zwangerschapsdementie
Ik was altijd nieuwe kleding, ze zijn anders nog zo stijf en vettig en vind het ook wel zo fris om ze te wassen! Bij babietjes kan je beter in eerste instantie geen wasmiddel gebruiken met eventuele allergiën!
Ik ben van mening dat ze juist zo gevoelig worden als je alles ph neutraal en bacterieloos e.d. neemt, het wordt allemaal zo steriel zo Onze beide ouders hebben dit nooit gedaan, altijd gewoon met hun eigen waspoeder e.d. gewassen en wij zijn allebei goed terrecht gekomen, soms denk ik weleens; hoever kan je gaan en maak je je kindje juist niet gevoeliger hiermee (niet zozeer wassen maar dat steriele allemaal)
Ik ben hier ook van mening van dat als je alles zo steriel maak je juist allergieen opwekt. Heb een keer een stuk gelezen over kinderen met astma de ene helft werd gewoon steriel gehouden en de andere helft werd overal aan bloot gesteld ook aan dieren en de meesten na een paar jaar die dus overal aan bloot gesteld waren waren dus van de astma af de rest niet omdat ze dus geen antie stoffen konden opbouwen.Nou wil ik niet zeggen dat dit altijd helpt en er zullen uitzonderingen blijven maar toch denk ik dat we veel zelf doen. Ik heb hier altijd het zelfde wasmiddel en verzachter en ik zal wel wat wassen wat al een tijd ligt want het ruikt wat naar de kast maar het zal ook wel voorkomen dat het zo nieuw aangedaan word.Krijgen ze volgens mij niks van. Groetjes Sonja
Ik doe altijd alles voor ik het aandoe even in de snelwas op 40 graden. Ik was ook gewoon met wasverzachter en hij heeft nooit ergens last van gehad.