handige spullen die niet op de lijst staan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MissDonna, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Voor als je borstvoeding wil geven: een nummer van een lactatiekundige. Altijd handig als er problemen zijn.
    En ik vind het boek borstvoeding van Stephan kleintjes heel fijn.(De site borstvoeding.com ook)

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Een pak zoogcompressen (natusan is duurder, maar erg fijn!). Als je graag borstvoeding wil geven, dit duidelijk bij de kraamzorg aangeven. Je kunt vaak bij de kraamzorg een kolf huren die de boel evt op gang kan helpen. :)

Draagdoek is sowieso handig, ook bij borstvoeding (huid op huid contact stimuleert)

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dooky voor de kinderwagen vond ik ook ideaal.

Voor het wassen van de hele kleine sokjes: Een wasnetje.

Mutsje waarbij het label aan de buitenkant zit. Anders kan het prikken bij die kleintjes.

Puckababy als je kindje onrustig slaapt.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

De draagdoek! Waarom dat ding niet op elke uitzetlijst staat is mij een raadsel ;)

5. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Met stip op 1:
    Rite aids hydrogel pads. Onze kraamverzorgster kwam ermee en halleluja wat een verademing. Geen kloven gehad maar wel erg pijnlijk bij voeden eerste tijd en deze pads zijn duur maar echt zalig.

- XL hydrofielen van de wibra. 5,- voor 2 stuks en ze zijn echt fijn.
    - Weleda calendula billenbalsem. Na 1x smeren al resultaat.
    - Magnetron sterilisator van de hema, die vierkante. Past een hoop in en ik vond dat uitkoken met de pan maar onhandig.
    - Ik had de marsupi draagzak, ideaal ding. Of iets anders om je baby in te dragen, was hier echt een uitkomst.
    - Zelf niet gebruikt maar fijn idee dat ik het had, als je bv wil geven en iets achter de hand wil hebben je hebt van nutrilon een klein verpakking met 3 voedingen. Hoef je geen heel pak aan te schaffen maar heb je toch iets in huis voor nood.
    - Een babynestje. Ons kind wilde absoluut niet in z'n wiegje slapen ook al stond die naast ons bed. In z'n babykrib tussen ons in en we sliepen weer. Ook fijn voor op de bank/box ik heb hem van pippelot

6. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Absolute must-haves:
    - Dooky voor op de kinderwagen
    - magnetronsterilator
    - bepanthen voor rode billetjes
    - poedertorentje
    - difrax-fles
    - heeel veel slabbertjes en spuugdoekjes
    - dik maandverband (voor wanneer de kraamverbanden te groot worden)

In ons geval (midden in de winter en klein baby'tje - 36 weken) ook onmisbaar vanaf dag 1:
    - kolf
    - 2 kruiken
    - extra dekentjes

Ook in geval je voor borstvoeding wil kiezen zou ik zorgen dat je een flesje en poedermelk in huis hebt. Omdat het bij mij niet voldoende op gang kwam en ik alle melk gekolfd gaf, hebben wij beide vanaf thuiskomst direct nodig gehad.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik had een kolf, maar die kun je eerst ook huren. En een paar voedingsbeha's en wat zoogcompressen in huis. Maar die compressor heb je pas later nodig, als het goed op gang is.

Ik had ook een voedingskussen maar dat kan je ook met een lekker dik gewoon kussen doen. Dus je hebt eigenlijk niet zo veel nodig vooraf. Purelan kun je ook gewoon bij het kruidvat kopen pas als het nodig is.

Eigenlijk raad ik altijd iedereen aan om vooraf zo min mogelijk te kopen. Als je het nodig hebt is het vroeg genoeg :D

8. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Thankyouu!;)

9. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Hoofd financiële administratie
    een zijlig kussen en voor als je borstvoeding gaat geven van die tepelhoedjes. Voor mij was dit echt een uitkomst.
    En heel veel hydrofielen doeken!

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    - Sab Simplex tegen krampjes: onmisbaar, bij ons werkte Infacol niet

- Dookie, zonnescherm voor op de kinderwagen, maar wij gebruikten em ook vooral om onze dochter af te schermen van prikkels als we ergens waren, zodat ze kon slapen

- Stokke baby set (wij hebben de wipstoel daardoor gewoon niet gebruikt, heel gezellig dat je kindje meteen bij de rest van de familie aan tafel kan zitten)

11. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
  12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Contant geld in huis! Dan kan de kraamhulp even naar de thuiszorg voor je als het nodig is ;). Ik moest een mold hebben en de kraamzorg heeft dat helemaal geregeld omdat mijn vriend geveld lag met een flinke verkoudheid

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Vaseline voor die eerste ontlastingen. Kontje mee insmeren en je schrobt je niet rot om die pek er vanaf te krijgen. (gaf de vrouw van de intake van kraamzorg als tip) Die infacol en die kleine pakjes babyvoeding haal ik ook even, goeie tip.

14. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    - draagdoek! (Dat er mensen zijn die geen draagdoek/zak hebben vind ik echt onbegrijpelijk)
    - stokke trip trap met newborn set
    - baby Björn wipstoel (simpele wipstoel, lijkt net een hangmatje, mijn beide kindjes vonden het heerlijk)
    - Sophie de Giraffe (eerste speeltje waar ook mijn beide kindjes heel graag mee speelden en op knabbelen)
    - (overslag) rompers van H&M (heerlijk zacht en niet zo strak als die van de Hema)
    - een voetenzak voor in de maxicosi (lekker warm, ik gebruikte hem ook in de kinderwagenbak of als slaapzakje voor in de box)

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Zo inmiddels wat ervaring rijker na de kleine dame geboren is:
    Voor hechtingen/verwondingen downunder met bloeduitstoringen/blauwe plekken VSM Arnica Montana D6 tabletjes en de creme halen.

Bepanthene creme voor evt tepelverzorging bij borstvoeding (pak wel die voor baby)

Als je stuwing wilt verlichten (of zoals mij toch stopt met borstvoeding als t net op gang is) - twee strakke BH's om je borsten op te binden (die sport bh's van de Hema zijn zalig). En bij de reformwinkel (gezondheidswinkel) saliethee halen en de druppels Salvia 0 van A.Vogel

16. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha dat heb ik juist andersom, lijkt mij echt verschrikkelijk om een baby in draagdoek bij me te dragen de hele tijd. Is het net uit mn buik :p;)
    Liever gewoon lekker ''vrijheid'' en baby in de kinderwagen :D

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat dacht ik ook aan het begin. Maar ik heb een dochter die graag rond wil kijken en na een maand of 4 zijn we toch aan dragen begonnen. Toen ze 6 a 7 maanden was kon ze zelf gaan zitten en konden we haar op de rug dragen. Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen met kinderwagens bij liften oid zie wachten en ik gewoon een trap op loop ;)

Deel Deze Pagina