vreselijk nieuws gekregen.

Discussion in 'De lounge' started by k3lly, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hallo meiden

Ik wist niet helemaal waar ik dit moest plaatsen en ik weet dat jullie er ook weinig aan hebben maar ik moet gewoon even me verhaal kwijt.

Vorige week Woensdag stonden plotseling mijn schoonouders en mijn schoonzusje voor de deur. Ik was aan het koken en ze vroegen of we even wouden gaan zitten. Met de mededeling dat er bij mijn schoonzusje een melanoom was ontdekt (huidkanker) hier schrokken we ontzettend van, maar de vooruitzichten waren gunstig. Ze is jong (22 jaar) sterk en het stelde niet zoveel voor allemaal.
    Totdat ze heel erg veel last kreeg van haar rug, moest spugen en aan de diarree ging. Zaterdag het Antonio van Leeuwenhoek ziekenhuis gebeld of ze geen medicijn hadden voor de vreselijke pijn. De dokter wou mijn schoonzusje toch maar even zien, om te kijken waar het allemaal van komt. Dus weer naar het ziekenhuis, daar aangekomen zeiden ze na wat onderzoeken dat het niet van de kanker kon komen, maar van medicijnen die ze drie weken heeft moeten slikken van de huisarts, een soort van afkickverschijnselen. Ze heeft wat pijnstillers gekregen en moest een nachtje blijven.

De volgende dag mocht ze gewoon weer lekker naar huis toe en ze had gelukkig geen pijn meer. Er waren een aantal afspraken gemaakt voor 5 en 6 juni om te kijken of de kanker niet uitgezaaid was. Het ging een aantal dagen goed en je zag der met de dag opknappen.

Totdat...... ze vandaag naar het ziekenhuis moest, ze kreeg een MRI scan een PAT scan, bloedonderzoek, en een biopt van haar lymfeklieren in haar liezen. Om 15:10 uur werd ik gebeld in me vergadering van me werk door mijn vriend helemaal overstuur en of ik nu onmiddelijk naar huis toe kon komen. Dus ik als een gek naar huis, daar werd mijn verteld dat het niet alleen die melanoom is maar dat de kanker door haar hele lichaam zit, de borst, de maag, de darmen, de lymfen ALLES!

Dat was een klap, een hele harde klap! de wereld storte in. WAAROM zei, ze is verdomme nog maar 22 jaar! ze heeft nog een heel leven voor der.
    Morgen gaan ze gelijk beginnen met de chemo en is het afwachten of het aanslaat.

Omdat die kl*te ziekte ook nog eens erfelijk is, is mijn vriend gisteren naar de dermatoloog geweest voor onderzoek van zijn moedervlekken, hij moet 8 juli geopereerd worden aan 2 moedervlekken op zijn rug en 1 rare bult op zijn neus. Deze worden als voorzorg weggehaald.

dit was het een beetje. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt.

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Jeetje dat is zeker niet niks
    Dat is echt een klap als je dat te horen krijgt :confused:
    Nog maar 22 jaar en de kanker helemaal uitgezaaid :cry:
    Hoop dat de chemo aanslaat

Heel veel sterkte...

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jeetje meid, wat verschrikkelijk dit... Ik hoop dat ze haar kunnen helpen met de chemo, want 22 jaar is veel te jong. Jij ook sterkte en ik hoop dat je vriend verder gezond is!

4. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wat een naar verhaal zeg bah!
    :(

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    jeetje meid wat een verhaal heel veel sterkte

6. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

Apr 21, 2008
    369
    0
    0
    Heel veel sterkte toegewenst en dikke knuf

7. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Heel veel sterkte K3lly, ik hoop dat de chemo aanslaat.

8. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    heel veel sterkte voor jou en je familie!

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    1,410
    0
    0
    wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte voor jou en je familie.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Vreselijk, ik hoop het beste voor je schoonzusje. En sterkte allemaal!

11. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat een afgrijselijk bericht... Sterkte voor jullie allemaal, leef enorm mee.

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zo dan....
    Dat is even met een klap in je gezicht wakker schrikken uit je leventje :(
    HEEL veel sterkte aan je schoonzusje. En hopelijk blijft het bij je vriend bij die paar dingen die weg gehaald moeten worden.
    Sterkte aan je familie en vrienden...en aan jou!

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    jee wat vreselijk zeg....dat is ook niet iets waar je mee bezig bent als je zo jong bent lijkt me..
    heel veel sterkte gewenst voor jou en de rest van de familie!

14. Saaya

Saaya Niet meer actief

Heel veel sterkte! Das het enige wat ik hierbij kan zeggen... :(
    *geeft een dikke knuffel*

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Wat verschrikkelijk.. Weet niet goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte voor jou, je vriend en familie..

16. wolly

wolly Niet meer actief

Wat afschuwelijk zeg, heel veel sterkte gewenst.

17. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Heel veel sterkte!

18. Eva R

Eva R Niet meer actief

wat ontzettend naar.. heel veel sterkte!

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jeetje dat is zeker schrikken, mijn hemel, ik ben zelf 23 en ik zou er niet aan moeten denken dat mij dat overkomt, ik wens jullie heel veel sterkte toe...

20. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Heel veel sterkte meid!Ook voor jullie familie.

Share This Page