Handige tip

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mirna, 2 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Geef je flesvoeding en niet de borst? Vergeet dan niet zoogcompressen aan te schaffen. Ik dacht dat ik ze niet nodig had, omdat het onder borstvoeding stond. WEL dus ;) Je borsten gaan lekken, dus je hebt ze wel nodig.
    Ik dacht, het is wel een handige tip, ik had in het begin niets in huis, dan is het vrij lastig. ;)
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Hi Mirna,

    Ik wil ook gelijk flesvoeding geven. De zoogcompressen heb ik al in huis! Wel nog een vraagje: Had je wel last van stuwing of pijnlijke borsten, omdat je geen borst, maar flesvoeding gaf? Viel dat mee, was je er snel van af? Ik wil graag weten wat ik kan verwachten!

    Groeten,
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja, ik heb daar wel even last van gehad, maar het viel eigenlijk best mee.Ik heb denk ik 3 dagen pijnlijke borsten gehad, waarvan 1 dag wat heviger, maar ik vond het wel draaglijk. Het slapen was dan die ene nacht wat rottiger, maar ik vond het best te doen.
    Mijn kraamhulp adviseerde mij om mijn zwangerschapsbh aan te houden tijdens slapen en douchen. Want zodra ik hem uitdeed, zwelden ze gelijk lekker op :oops: . Heeft wel geholpen. Ik had nog een extra bh, dus ik wisselde ze na het douchen telkens af.
    Die lekkende borsten hielden wel ietsje langer aan. Het werd wel steeds minder, maar ik denk dat het met een week of 2 echt over was
     
  4. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb ook flesvoeding gegeven na de geboorte en mijn borsten hebben ze opgebonden. Dan heb je er minder lang last van.
    Groetjes, Regine
     
  5. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hebben jullie na de bevalling geen pilletjes gekregen om de melktoestroom te stoppen?
    Ik heb dit na de bevalling van de oudste direct gekregen en ook geen last gehad van lekkende borsten en al t andere wat daarbij hoort :(
    Na de bevalling van de 2de heb ik eerst borstvoeding gegeven en gekolft, toen ik daarmee was gestopt idd ook opbinden, maar dit hielp bij mij niet, na 2 pilletjes van de huisarts stopte t geleidelijk aan.

    Liefs Angela.
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nee, geen pilletjes gehad. Ging vanzelf. :rolleyes:
     
  7. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Volgens mijn verloskundige zijn die pilletjes niet zo goed. Vraag me niet waarom. Zij is wel een beetje van de oude stempel, dus vandaar opbinden. Bij mij hielp het goed.
    Gina
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb niet eens melk gehad... wat ook de reden is waarom ik geen borstvoeding geef, want ik wilde t wel ontzettend graag... maar geen druppel gehad dus en ook geen last van mijn borsten. Doos zoogcompressen staat hier nog dicht in de kast :cry:
     
  9. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    @ Mirna: Als t vanzelf gaat, dan heb je geluk gehad zeg :) ben maar blij.

    @ Gina: Opbinden zal zeker beter zijn, aangezien t dan toch natuurlijk gaat, maar ik heb gelukkig geen last gehad van de pilletjes. Van het opbinden wel, wat was dit een lijdensweg :( Bij mij bleef t continu maar doorgaan, na een half uur weer alles volhangen en weer overnieuw opbinden dus. Dit heb ik een week volgehouden, daarna toch maar pilletjes gehaalt en daarmee kreeg ik t niet eens meer goed gestopt!!

    @ Vicky: Zeker als je borstvoeding wil geven, lijkt t me heel erg als je dat niet kan. Ik had helaas t probleem dat ik veel teveel gaf en de jongste daardoor niet drinken wou. Ze heeft 3x aan de borst gelegen, maar bleef zowat erin en wou daarna de borst niet meer. Ook dat heeft me toendertijd heel erg dwars gezeten en t voelde alsof ik faalde. Nu weet ik wel dat we hier allebei niets aan konden doen.
    Als t ooit weer zover is wil ik t wel weer gaan proberen, maar als ik met tzelfde probleem kom te zitten ga ik mezelf niet zolang kwellen als ik afgelopen x gedaan heb. Het is dan niet anders. Tja en de fles geven is ook zo verkeerd niet, zo kunnen we anderen er ook mee "opzadelen" als we zelf ff rust willen ;)

    Liefs Angela.
     

Deel Deze Pagina