Handige vakantie hacks

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by appelsap27, Jun 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Hier druk bezig met de voorbereidingen voor de vakantie. Maandag gaan we heerlijk 2 weken met zn 4en naar het land van bartje.
    En ik vroeg me af of jullie nog handige vakantie hacks hebben??
    Ik heb even zitten denken en er schieten me er nu 2 te binnen...

1. Een rol vuilniszakken en een rol breed plakband mee. Dit om ramen in de (kinder)kamer af te plakken waar geen of slecht verduisterende gordijnen voor zitten, anders word zoonlief elke ochtend om onmenselijke tijden wakker. :$

2. Wij hebben standaard in de auto in de kofferbak bij alle autobenodigdheden 2 kleine spanbandjes liggen van de action. Deze hebben we de laatste vakantie gebruikt om onze 2 losse bedden met de pootjes bij elkaar te houden zodat je niet halverwege de nacht ineens een paar cm uit elkaar bent geschoven en in plaats van tegen je man aan te kruipen ineens tussen de 2 bedden verdwijnt... :rolleyes:

Dus kom maar op met de gouden tips voor deze vakantie!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    De kleding van iedereen verdelen over alle koffers en standaard een setje kleding en badkleding in de handbagage voor het geval dat de koffers kwijt raken.

Als je alleen met handbagage reist, koop dan van die vacuüm bags, dan kan je zoveel meer meenemen! (Zo reis ik standaard al met 3 paar schoenen in mijn trolley en toen ik laatst 2 winterjassen kocht paste dit er ook nog bij).

Heb je toch te veel geshopt, koop dan iets op het vliegveld achter de douane en vraag er een extra grote tas bij. Hier kan je de overtollige bagage in kwijt. (Alles wat je achter de douane koopt mag extra mee als handbagage).

Sluit een doorlopende huurauto verzekering af, dit is zo veel goedkoper dan ter plekke je verzekering afkopen.

Vergelijk eerst goed de prijzen van de vliegtickets en of accommodatiehuur voordat je definitief iets boekt, dit kan zo honderden euro's schelen. Zo kan je voor vliegtickets soms beter een dagje eerder of later gaan, of kan een andere luchthaven en of tijd veel schelen.
    Bij bijvoorbeeld centerparcs is het soms een stuk goedkoper om via de Duitse, Franse, Belgische of Engelse site te boeken.

baby90 and Tuttebella like this.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Een rol duct tape en een paar wasknijpers mee om te voorkomen dat de zon 's ochtends precies langs het gordijn van de hotelkamer schijnt in het campingbedje. Het gordijn plak ik met tape aan de muur vast. Kieren tussen gordijnen maak ik dicht met de wasknijpers.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Moeten het wel kwaliteitsgordijnen zijn hahahahhaha. Anders scheur je zo je gordijnen kapoere net ducttape

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier kopen we goedkope vitrage en een rol tape om de veranda van de bungalow mee af te schermen tegen de muggen.

6. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Wij kamperen met een kleine auto. Dus ik ben altijd op zoek om met minder weg te gaan.

Sneldrogende handdoeken van decathlon
    Opvouwbare wasteil (van soort stof) voor handwasjes. Gekocht op ali.
    Vacuumzakken
    Campingpannenset van decathlon (zitten ook borden en bekers in voor 4 personen)
    Mijn coleman unleaded fuel burner. Geen gasfles meer mee, maar koken op euro95 of coleman fuel.

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Hoe krijg je die zakken dan weer vacuum op je hotelkamer voordat je terug vliegt?

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Door ze op te rollen, heel simpel.
    Google maar eens op vacuüm travel bags, bij afbeeldingen kan je zien wat ik bedoel.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Jaaa, ik wilde net als tip die vacuumzakken-zonder-stofzuiger geven! Heel handig :)

10. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Ah, die kende ik nog niet. Handig hoor.

11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    Geen tips maar nu ga ik wel bij iedereen denken komende week zal jij het zijn...
    Wij zitten van maandag tm vrijdag in land van bartje

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Dan moet je even rondkijken wie z'n ramen met vuilniszakken heeft afgeplakt :D

baby90, Mammaaa and smax like this.
  13. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Heerlijk hoor een midweekse ertussenuit!
    Ik ga met mn man en 2 zoontjes van ruim 3.5 en van net 1. Ook onze hond een boxer gaat mee....
    Dus zwaai maar als je ons ziet lopen :roflmao:

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Wat wij altijd mee hebben is een scherp mes. Die messen daar poeh die zijn zo bot. En ik neem altijd mijn eigen kussen mee. Ook neem ik een kussen mee waar ik altijd mee op de bank zit omdat vaak in de huisjes de boel van leer zijn.

15. appelsap27

Jun 25, 2014
    95
    24
    8
    Hahahahaha tot nu toe gelukkig alleen nog maar gebruikt om het raampje boven de deur mee af te plakken:thumup:
    Maar schoonzus heeft de tip wel gebruikt omdat in de kamer waar haar zoontje sliep zo'n klein gordijn hing wat zelfs met wasknijpers nog niet bij elkaar kwam....

16. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    Haha nou wie weet! Dinsdag zijn we naar dierenpark emmen de rest zijn we op het park! je kan ons herkennen aan een lief eigenwijs meisje van 4 haha!

17. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij nemen altijd onze eigen kaasschaaf mee.

Verder is mijn man een held in de auto inpakken. Nemen geen koffers meer mee maar boodschappen tassen, dat scheelt echt ruimte en je kunt ze mooier wegwerken dan harde koffers. Hier gaat altijd de kinderwagen, inmiddels 2 loopfietsjes en alle kleding en meuk wat je altijd nodig bent gewoon achter in de kofferbak met de hoedenplank erop.

Owja kids altijd eigen kussens mee, vinden ze fijner.

18. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Wij nemen altijd van die horren mee voor voor de ramen en in de deuropeningen. Ze zijn voor een paar euro te koop bij de Action of Big Bazar en zorgen ervoor dat er geen enkel insect binnen komt.

We nemen ook altijd 1 of 2 verlengsnoeren mee.

Daarnaast hebben we een keer voor 25 euro een dvd-speler gekocht met een losse scart-kabel. Die nemen me mee, met wat dvd’s, als we naar het buitenland gaan. Zo kan mijn zoontje af en toe even dvd kijken.

Wat we verder meenemen is aardappelmesjes, hygiënische doekjes (zo’n groen pakje van de AH), wc papier voor de eerste dag en een aansteker.

19. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113

Veel plezier! Wij zijn onderweg

20. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik neem altijd waspoeder mee in een melkpoedertoren. Kan niet lekken of kapot en kun je gewoon de was doen en hoef je niet met bergen vieze kleren naar huis.

Share This Page