CB gebeld!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Even mijn hart luchten! Heb vandaag eindelijk het Cb gebeld...
    Tijn krijst al ruim een week de hele dag! Ik weet gewoon niet meer wat te doen...Hij wil gewoon niet slapen, als hij slaapt komt dat omdat hij op mijn buik in slaap is gevallen, en moet ik een uur blijven zitten eer hij in zijn eigen bedje verder wil slapen! Doordat hij niet slaapt blijft hij krijzen van vermoeidheid(denk ik?)
    Voelt alsof ik gefaald heb! Kan mijn eigen kindje niet stil krijgen..maar toch maar de stap gezet en hopen dat hun mij kunnen helpen! Ik wordt vandaag terug gebeld voor een afspraak...

    s'nachts slaapt hij overigens wel, hij komt wel 2 keer maar slaaptd an wel weer verder....
    Ben gewoon op, ben doodmoe, kan niks doen..Als ik naar de WC ga begint hij al te krijzen! Het is niet huilen, maar echt krijzen!

    pfff...hoop dat ze de goede tip hebben...

    kus miek
     
  2. lidia

    lidia Fanatiek lid

    tjee miek,,

    wel goed van je dat je het CB hebt gebeld.. hopelijk weten die wat er is..

    heb je niet iemand in de buurt(ouders/familie) die je even kan helpen zodat jij even kan uitrusten/slapen?

    sterkte en een dikke knuf
     
  3. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Succes en maar hopen dat ze je wat kunnen vertellen!
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    geef je borstvoeding? als dat zo is kunnen het de regeldagen zijn Elyesa brulde dan ook de boel bijeen.
    je kan hem dan het best zo vaal mogelijk aanleggen.
    het duurt een paar dagen en dan is het weer over.
    ik vroeg het omdat ik zie dat je kleintje rond de 6 weken is.


    groetjes Talia
     
  5. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Is het geen sprongetje? Rond 6 weken heb je er een..
     
  6. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Bij ons heeft inbakeren heel goed geholpen, in combinatie met de Rust en Regelmaat van Ria Blom! Bij het cb weten ze daar vast wel meer over...
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Heb van andere moeders ook hele goede ervaringen gehoord over een osteopaat bezoeken!
    Maar het is al heel goed dat je de eerste stap hebt gezet meid! En het ligt echt niet aan jou, je kindje voelt zich vast ergens niet lekker door en daar moet je gewoon achter zien te komen!

    succes!
     
  8. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Bij ons heeft osteopaat en inbakeren HEEL goed geholpen tegen het huilen overdag. s Nachts hadden wij geen problemen
    groetjes Bianca
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier heeft de osteopaat, regelmaat en inbakeren ook fantastisch geholpen!
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    denk ik ook,

    Dano heeft sinds twee dagen last van inmense huilbuien. vooral de namiddasg begint het
    en normaal huilt ie nooit. ik dacht zelf ook een mentale sprong
     
  11. Cis

    Cis Actief lid

    12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob heeft het ook gehad! Vanaf dat hij een week of 3-4 was totdat hij 8 weken was. Om hopeloos van te worden af&toe. Gelukkig was het alleen de 1e 4 dagen maar 's avonds/'s nachts en is het daarna naar overdag verplaatst, maar toch. Hij had elke dag toch wel een periode van 6-7 uur dat hij alleen hazeslaapjes deed, dan overstrekte hij zich weer en was het weer brullen.
    Ik ben naar de huisarts geweest en naar de fysio, maar medisch was er weinig te vinden. Had van het CB het boekje rust en regelmaat geleend, maar dat deed ik eigenlijk al. Inbakeren deed ik niet echt, maar ik had wel al zo'n wikkeldoek dus dat scheelde weinig.
    Maar het kwam er gewoon op neer dat het gedurende die uren echt geen zin had om hem in zijn bedje te doen. Het voelde ook niet goed, moet ik zeggen omdat je aan hem kon zien dat hij het echt niet lekker had. Dus ik heb de tijd gewoon uitgezeten. Veel met hem heen&weer gelopen en dus ook een draagzak gekocht. En wat ik ook vaak deed (als ik zelf weer eens te moe was) was hem tussen mijn knieen leggen en dan een beetje wiegen en zijn buikje een beetje masseren. Dat vond hij geloof ik het prettigste en ik kon dan een beetje tv kijken ofzo.
    Vlak nadat hij 8 weken was ging het ineens bergopwaarts en een dag of 5 later was het voorbij... zomaar ineens! En het is ook nooit meer teruggekomen. Ik heb nu een heerlijk vrolijk mannetje wat relaxed is en lekker slaapt.
     
  12. christina

    christina Niet meer actief

    een bezoek aan de osteopaat kan uitkomst bieden!
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoi hoi

    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik geef geen BV meer, sinds ik daarmee gestopt ben(vorige week zaterdag) is juist de ellende begonnen, en het wordt elke dag erger! Krampjes zijn het geloof ik ook niet, die heeft hij wel gehad, dus weet hoe hij dan is, trekt zijn beentjes ook niet op!
    Dacht ook al een een sprongetje, maar duurt die zo lang dan?
    Osteopaat ook al aan gedacht, en ga ik benaderen als het CB niet met een oplossing kan komen.
    Ze komen trouwens morgen langs hier, dus hoop echt dat ze goede tips hebben! Mijn ouders waren er vandaag en hebben gezien hoe hij de boel bij elkaar krijst, en zien dus nu eindelijk ook dat hij "echt" de boel bij elkaar krijst! Zelfs mijn man vond het allemaal wel meevallen, tot hij vandaag echt de hele dag gekrijst heeft en ook in het gekrijs zit!
    Hij heeft vandaag dus 2 keer een half uurtje geslapen, had hem ingewikkelt in hydroluier en een omslagdoek, kwartier schreeuwen in bed en half uurtje geslapen, daarna wakker en weer schreeuwen..nu nog! Zelfs als we hem vast hebben blijft hij nu schreeuwen! Net even in de auto rondje gereden en hij was stil, uit de auto en hij begin weer!
    Heb regelmaat geprobeerd, steeds alles op zelfde volgorde doen..

    Ben gewoon ff een wrak op het moment, door dat weinige slapen kan ik duidelijk ook en stuk minder hebben en kan wel de hele dag janken, maarja schiet niet op en heeft ook invloed op Tijn!
    En weet je, ga me nu gewoon schamen..kan de deur niet uit met hem want iedereen kijkt, de buren zullen onderhand ook wel gestoord worden van het gejank..pffff....
    Klink wel heel depri zo he...maar vind mijn ventje nog steeds de liefste hoor..hij moet gewoon ff stoppen met krijzen..en ik hoop zo dat hij niks mankeerd!

    kus miek
     
  14. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi Miek,

    het klinkt bekent in de oren!
    wij hebben toen de vulling van d eflessen wat verhoogd...dus meer eten gegeven en ja hoor het was over...dus honger?
    dit ook omdat je hem al ingewikkeld had en hij toch weer kwam.....hadden wij ook...dus probeer een extra flesje te geven of wat meer in de fles ......weet niet wat je nu geef.......

    wij hebben toen een beetje het schema aangehouden wat op de pakken vermeld staat....alleen het aantal niet...dat was te snel voor Teun....hij kreeg dus meer....

    dus geef hem nu een lekkere fles en als hij weer komt gewoon weer 1.....echt het kan geen kwaat......als hij een keertej meer drinkt dan 1200 ml op een dag...dat zeiden ze hier bij het CB

    suc6 janet
     
  15. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier heeft een speen ook goed zijn werk gedaan icm een slaapzak (ws het geborgen gevoel)
     
  16. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun moest geen speen wat we ook probeerde dus ja dat viel af
    maar bij ons had hij dus honger......

    Miek laat je het ff weten hoe het gesprek met het cb is gegaan.....?
     
  17. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ben ik weer!
    Vandaag is de wijkverpleegkundige langsgeweest en we hebben een uur geklets en "gelukkig" heeft Tijn ook in dat uur zo een krijs bui gehad!
    Ze vondhet inderdaad wel heel extreem en kon goed begrijpen dat er wat aan gedaan moet worden! pfff..ligt dus echt niet aan mij!
    We hebben meerdere opties besproken, en we beginnen met het verhogen van zijn voeding. Hij krijgt eigenlijk al max voor de richtlijnen, maar ieder kind is anders dus w egaan eerst proberen om 5 keer 150 en snachts 120 te geven, hopen dat het dan beter gaat! Hij is namelijk alleen te sussen met de fles!
    Ook dacht ze aan reflux, omdat hij zoveel spuugde voor we comfort gebruikte, maar ze wil eerst afwachten hoe hij reageerd op meer voeding.
    En het wapperen met zijn handjes dat hem wakker houd, dat gaan we verhelpen met inbakeren.
    Omdat Tijn zo is sinds hij flesvoeding krijgt, vind ze het heel moeilijk om te zeggen wat het kan zijn, ze vind dit namelijk heel appart, en denkt eventueel ook aan een allergie, maar hij heeft geen uitslag of iets dergelijks!

    Ze vond hem wel een ontspannen indruk maken voor dat hij zo een krijsbui kreeg dus dat was goed! En hij zag er verder ook gezond uit.
    Moet zeggen dat ik haar heel aardig en begripvol vond. Ze zei dat ze heel goed kon begrijpen dat ik er gek van werd, en vroeg ook wat mijn moedergevoel zei, wat ik dacht wat er kon zijn...
    Ook was de rust en regelmaat die ik probeer te creeren voor Tijn goed.

    Ik heb eerlijk gezegt geen idee, maar weet wel dat hij er zelf ook last van heeft, en denk al vanaf dat hij geboren is aan reflux vanwegen het vele spugen en zuur uit zijn mondje ruiken!

    Ze gaat morgen in teamoverleg Tijn doorbespreken en kijken wat haar team voor ideeen heeft, daarna beld ze me terug!
    Vandaag beginnen we dus gelijk met 5 keer 150 en snachts 120 en kijken hoe hij daar op reageerd, werkt dit niet dan de volgende stap!

    Ik hoop dat er iets uitkomt en mijn ventje weer dat vrolijke binkie wordt wat hij was!

    kus miek

    Meiden als jullie nog tips of ideeen hebben?
     
  18. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi Miek,

    Ben nlij voor je dat je een goed luisterend oor heb gevonden en dat ze ook een oplossing wil vinden
    ander eTips als nu de 3 ren en straks 4ren ( respect ) en meer voeding kan ik je niet geven

    suc6 en hoop dat je snel een lief en gezellig ventje in je armen hou....
     
  19. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Staat het bedje van Tijn al schuin? Als je nl aan reflux denkt, kan dit al heeeeeeel veel schelen. Ook de voeding verzwaren met Nutriton, dan blijft het in zijnmaagje.
    Glenn heeft nl ook reflux gehad. Zijn bedje staat nu nog steeds schuin. Hij slaapt ook lekkerder zo.
    Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

    Succes.
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Een schuin bedje hielp hier ook tegen het spugen.
     

Deel Deze Pagina