als je alles leest, zie je dat het materiaal bestaat uit rekbare stof, waardoor je makkelijk jezelf en je baby kan wassen.
Samen douchen vind ik helemaal niets. Ik heb het 1 keer geprobeerd, en vond het doodeng,omdat ze helemaal glibberig werd. En dan het gehannes met drogen... Ik heb nu gewoon zo'n ligstoeltje voor in bad, en laat lekker het bad vollopen, en ga dan voor het bad zitten. Als ze straks zelf kan lopen zal het makkelijker zijn,misschien dat we het dan nog eens proberen...
Ik ga regelmatig samen met mijn vriend en jessie douchen. Helaas is mijn vriend er maar de helft van de tijd omdat hij vaart anders had ik het elke dag zo gedaan. Een van ons 2 stapt in de douche en gaat zichzelf helemaal wassen. De ander(meestal ik ) legt alle spulletjes klaar op bed. Daarna kleed ik Jessie uit en vaak was ik haar dan gelijk op het aankleedkussen. Ik kleed me uit, pak haar op en we lopen samen de douche in. Even later overhandig ik haar aan mijn vriend zodat ik me kan wassen. Als ik mezelf gewassen heb was ik Jessie's haar. Daarna stap ik uit de douche en droog mezelf af. Ik kleed me aan of doe een badjas aan en pak Jessie uit de douche m.b.v. een handdoek. Ik droog haar af en kleed haar aan en we zijn weer klaar! Vind het trouwens niet gevaarlijk om mijn kindje in de doche vast te houden als je je vingers maar om het bovenbeentje houd. Net zo stevig als in badje om de bovenarm.
Als ik alleen ging douchen met de kleine dat legde ik hem altijd op het aankleedkussen op de grond in de douche. Ingepakt in een grote wikkelhanddoek. Dan gauw zelf afdrogen en kleren aan, en dan de kleine afdrogen enz. En anders pakte mijn man hem over en ging hem afdrogen (of andersom natuurlijk als hij met de kleine onder de douche ging. Ik vond het helemaal niet eng om met hem te douchen. Je kunt ook met je kleintje van de trap vallen. Om de douchevloer minder glibberig te maken kun je ook nog een antislipmat op de grond leggen. Of je houdt je slippers aan onder de douche. Zo hangmatje/draagdoek lijkt me helemaal niks en een soort van commode aan de muur ook niet. Als je kleintje gaat draaien is dat al niet meer save.
Ik heb ook wel samen gedouchet met mijn kleine meid. Ik legde haar in een handdoek in een wipstoel, ging zelf douchen, dan samen, dan zij weer in de wipstoel en ik afdrogen, dan haar afdrogen. Ik zou een wipstoeltje voor in de douche niet zo gek vinden! Dan kun je de kleine wegleggen en goed wassen. Vanaf het moment dat mijn dochter goed zelf kon lopen speelt ze ook zelf onder de douche als ik me was of afdroog, wel met anti-slipmat. Succes met de opdracht, ben benieuwd wat de uitkomst wordt!
Douchen met je kind is alleen lastig als het kind nog niet goed staat. Daarna is het geen enkel probleem, afdrogen gaat ook makkelijker als ze groter zijn. Dus als antwoord op je vraag tot hoe lang. Het kan natuurlijk zolang als kind en ouder zich er goed bij voelen. Een hulpmiddel is tot ongeveer een jaar nuttig. Aan de muur is denk ik inderdaad niet handig omdat de meeste mensen daarvoor niet hun badkamer willen beschadigen. Een soort standaard die zowel in douche als bad te bevestigen is en voor zowel heel klein als groter (als ze bijvoorbeeld zitten) lijkt mij handiger. Ik zou me kunnen voorstellen dat je een standaard ontwerpt waar 2 verschillende "stoeltjes" in/aan kunnen. De standaard zou in hoogte verstelbaar moeten zijn, en heel stabiel en stevig moeten zijn, maar wel makkelijk te plaatsen en demonteren. (eitje toch?)
Ja iets uitklapbaars zou ik dus geweldig vinden. Nu gaat het ook wel ( in badring) maar omdat ik erg last van mijn bekken heb ik dat bukken verschrikkelijk. Dus iets wat hoog aan de muur kan en ook handig is met een drukke grote sterke baby zou geweldig zijn. Ik douche nooit samen met een baby. Iets groter kan weer wel. Ik las hierboven iets van een stoeltje. dat lijkt me wel wat. Ik denk er nu zelfs al over om gewoon onze extra plastieken kinderstoel te gaan gebruiken. Ligt nu te verstoffen op zolder. Die kan ook laag en hoog. Goh, zo kom ik ook nog op ideeen, thanks.
Een soort wipstoel lijkt mij ook handig! Zodat ik de kleine even kwijt kan tijdens het douchen. Mijn baby glibbert trouwens helemaal niet onder de douche Sterker nog, ik durf het aan om hem van houding te wisselen onder de douche
Zoals de meeste meiden hier hebben gezegd: Leuk onderwerp!! Ik zou zelf ook niet snel iets aan de muur bevestigen, omdat ik het veel gezelliger vind om samen te douchen, ik het eng vind dat het kindje eraf kan glijden en zonde van de tegels. Ik heb het ook vaak zo gedaan dat ik mijn zoontje op het aankleedkussen legde met een grote handdoek er om heen, mezelf snel afdroogde en dan hem... Iets om mee te douchen (een draagzak) is er inderdaad al. (zie foto) Maar geweldig dat je ermee bezig bent!!! Succes!!
ik heb met thijs gedoucht tot hij bijna 10 kg woog, daarna "mocht"het niet meer van mn vriend en mn moeder. die vonden hem te zwaar worden. hij gaat nu in bad, weegt inmiddels 11 kg. vind het wel jammer, vond het erg prettig, lekker onder die straal. een steun aan de muur lijkt me zo wel wat. soort hangcommode dan. IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging | ANTILOP | Wandcommode zoiets. maarja, dat moet je weer bevestigen en de meeste moeders en vaders onder ons vinden dat weer zonde van de tegels. ik dus ook.
Dit kan bij Julian echt niet. Die rolt en kruipt alle kanten op, Die zit nergens in stil. ja als hij slaapt ligt hij redelijk stil.
Idd zonde van de tegels en eerlijk gezegd hebben wij daar ook geen ruimte voor in de douchecabine... Als ik iets moet uitklappen ter grootte van ongeveer een aankleedkussen, kan ik zelf nog amper omdraaien. Daarnaast hebben wij erg kalkrijk water en zul je na verloop van tijd kalkvlekken gaan zien. Ik vind de tegels, douchebak en douchewanden al erg genoeg om steeds kalkvrij te maken Zelf douche ik regelmatig met mijn jongste. Ik leg een hydrofielluier op mijn schouder en borst en dan glijd ze niet weg. Ze zit dan op mijn arm en ik heb 1 hand vrij om haar te wassen. Aankleedkussen en grote handdoek mee in de badkamer. Een goede mise en place is vereist Sorry, maar ik zie er niets in. De handige hydrofielluier en later badring, kosten vrijwel niets, onderhoudsvrij en gemakkelijk.
Hier douchen we alleen met de jongste als we beiden thuis zijn. Oudste gaat laatste tijd het liefst alleen onder de douche maar ook geregeld samen. Sinds hij kan zitten kan hij zelfstandig onder de douche. Eerst zittend. Toen vasthoudend aan een krukje en nu helemaal los. Ik heb wel een antislibmat liggen anders glijdt hij uit is de ervaring. En dus toen hij nog niet stevig stond zo'n plastic krukje mee. Werkt ideaal. Ik zou niks in de douche willen hebben aan de muur echt geen ruimte voor en zonde van de tegels. Wij hebben nu een commode in de badkamer staan en dat vind ik ideaal. We willen de badkamer gaan verbouwen met een bad erin. dan zou er geen commode in passen dus dat vind ik dan wel weer jammer. Dat werkt zo ideaal water in de buurt en alles dus in een ruimte.
Iedereen die heeft gereageerd heel erg bedankt! Ik heb echt wat aan de informatie die jullie mij hebben gegeven! De volgende fase in het ontwerpprroces is het genereren van oplossingen. Als jullie een leuke of handige tip hebben hoor ik het graag! Nogmaals bedankt! Joeri
In de kinderkamer zelf hebben wij het badje in de commode gebouwd, inclusief mengkraan en afvoer. Dat is erg handig. Douchen met de kleine deden we eigenlijk al met een paar weken. In het begin altijd samen, zodat de één kan douchen en de ander alles klaar kan leggen en weer aan kan kleden. Nu kan Esmae zelf goed staan en is het wat eenvoudiger. We hebben voor haar een badcape of badjas. Als we klaar zijn, krijgt ze die eerst om of aan en dan drogen we ons zelf eerst af. Badjas aan en dan is Esmae aan de beurt. De andere keer gaat ze in bad. We hebben een zitbad voor haar, die amper iets weegt en eenvoudig op te bergen is, indien nodig. Heel in het begin kon dit ook samen. Zo'n draagzak lijkt me dus echt super onhandig. Ook het bevestigen van iets aan de muur is niet dé oplossing. Veel mensen vinden dit inderdaad zonde van de tegels e.d. Wel zou je kunnen denken aan een stoel voor onder de douche, moet wel comfortabel zijn natuurlijk. En dan bij voorkeur op een hoogte zodat jij niet al te veel hoeft te bukken en te doen. Zo'n badring en alles bestaat natuurlijk al. Wanneer je met twee personen bent, is het wel te doen, maar in mijn up in het begin, vond ik echt een crime. Ons kind ligt nou niet bepaald stil, dat is extra onhandig. Maar het meest veilige vond ik altijd; samen douchen. Kleine meid lekker warm inwikkelen en dan op de grond leggen. Niet op de tegels! Maar bij ons is dat eerst een badmat, dan aankleedkussen en handdoek en daar boven op Esmae. Dat ging altijd goed. Maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.
Ik douche regelmatig met mijn kleine omdat ik het badje onhandig vindt om te vullen en te legen en heb regelmatig gedacht waarom ze hier niets op verzinnen. dus ik zou wel wat aan de muur willen hebben bijvoorbeeld een "plank" die je in kan klappen zodat hij strak tegen de muur valt waar als je het openklapt het bad in past zodat je dit met de douche kunt vullen en kan omkieperen om te legen. Nu doe ik het zo. ik leg haar in een grote badhandoek in de wipstoel voor de douche, stap zelf onder de douche en ga me wassen. dan pak ik haar en douche haar (beetje martelen met zeep) en leg haar dan terug in de wipstoel met de grote handdoek en droog mezelf eerst af, huispak aan en doe dan haar. je krijgt er vanzelf handigheid in!
Ik douche ook met mn dochter, of samen met mn man en dochter. Ik doe badjas aan, of bloot afhankelijk vd temeratuur boven. Kleed meisje uit, in warme handdoek en zet haar in maxi cosi en nu ze iets groter is, in wipstoeltje. Dan douche ik zelf, pak haar op, was alleen haar billen met sop, de rest met water. Ik wissel haar van houding (zittend om te kroelen, liggend op mn arm om billen/onderkantje te wassen ) zonder dat ze glibbert, idd beentje goed vasthouden! Dan wikkel ik haar weer in handdoek en in stoeltje. Afhankelijk van haar geduld doe ik mn badjas aan of kleed me aan en dan help ik haar verder.