Draagdoek en niet wakker worden voor voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hallo!

Onze kleine man is nu 10 dagen oud. Hij krijgt borstvoeding. Als hij in zijn wiegje slaapt meldt hij zichzelf voor een voeding.
    Maar als hij in de Beco Butterfly (draagzak) ligt te slapen dan meldt hij zich niet voor een voeding en moet ik hem echt wakker maken om de vier uur.

Is dit 'normaal' bij het dragen van een kindje? Dat ze dan een stuk dieper slapen en daardoor niet zelf wakker worden als ze eigenlijk honger hebben? Want als ik hem wakker maak drinkt hij wel gewoon goed, het is niet zo dat hij dan geen honger heeft.

Groetjes Ago

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is vrij normaal. Ik zou je wel willen adviseren om in elk geval de 1e 6 weken overdag max 3 uur tussen de voedingen te houden. Zorgt voor een goede en stabielere productie op langere termijn en zorg je gelijk voor n dag en nachtritme.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moest haar ook wakker maken voor een voeding als ze in de draagdoek zat.
    Ik hield toen ook max 3 (soms 3,5) uur aan.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier ook hetzelfde!
    In haar bedje slaapt ze maximum 3 kwartier en wordt dan wakker.

In de draagdoek slaapt ze gemakkelijk 3 of 4 uur aan één stuk!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    'Grappig' dat alle kindjes dat zo lijken te doen.
    Volgens kraamhulp kan ik makkelijk 4 uur aanhouden. Hij woog 4520 bij de geboorte en zit nu al boven zijn geboorte gewicht (heb melk in overvloed... overproductie dus...) Ik spreek maandag de lactatiekundige nog, zal het haar voor de zekerheid ook nog even vragen of ik evt. vaker moet voeden. Hij ligt ook niet de hele dag in de draagdoek, eigenlijk vooral 's avonds of in het eind van de middag.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik weet dat dat advies vaker wordt gegeven (ben zelf ook kraamverzorgende). Maar lk die ons scholing geeft wees ons er op en op internet ook info gevonden dat als je meer tijd tussen de voedingen laat de eerste weken, die moeders vaker een dip en regeldagen hebben en veel meer moeite moeten doen om na verloop van tijd hun productie op peil te houden. Zeker rond een maand of 4.
    Juist bij overproductie in het begin schijn je op een gegeven moment daar ook meer last van te kunnen krijgen en als je dat mogelijk kunt voorkomen...
    Hier heeft het in elk geval goed gewerkt en eigenlijk nooit regeldagen of dips in de productie gehad.

Deel Deze Pagina