Iets doen tegen koude handjes s nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Eva heeft over het algemeen altijd koude handjes, overdag in de box bijvoorbeeld ook. Dan is ze verder ook lekker warm en wel in beweging, dus daar schenk ik weinig aandacht aan.

Vanmorgen in haar bedje had ze echter vreselijk koude handjes, ijsklompjes gewoon. Haar nekje voelde wel warm, dus geen grote zorg, maar vervelend lijkt het me wel? Is er iets aan te doen, is het nodig? Pakje met handjes eraan? (als dat bestaat?)

Op haar kamer is het zo'n 18 graden, ze heeft een romper en katoenen pyjama aan, laken en vrij dik dekentje over. Waar ze dus altijd met de handjes boven ligt. ;)

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Slaapzak met mouwen?
    Ik vind een dekentje al snel koud worden, maar dat is persoonlijk denk ik.

3. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sokjes over de handjes. Onze zoon heeft ook koude handjes, maar ik wacht altijd tot hij lekker slaapt en dan stop ik heel voorzichtig zijn handjes onder de dekentjes. Omdat hij altijd duimt voordat hij in slaap valt, kan sokjes niet. Als ik dat later zou doen, wordt hij weer wakker ;)

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heb een aantal slaapzakjes, maar vind het niets eigenlijk. Gewurm om het aan te krijgen, maar ook dan steken haar handjes nog uit...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als ze er geen last van heeft dan niets doen. Bij de wibra hebben ze katoenen babywantjes misschien een idee?

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

En die blijven daar dan ook? Denk niet dat het hier lukt. :D
    Sokjes is een goede, kan het vannacht eens proberen.

Wat ik zei, weet niet of het nodig is, maar lijkt me wel fijner.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Zie nu jouw bericht. Bedankt voor de tip!

Tja, geen last van? Ik hoor haar de hele nacht niet, dus zo erg zal het niet zijn? Maar ze waren zó koud vanmorgen, brrrr...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens ons antroposofisch cb helpen wollen rompers... ik ben niet overtuigd. L heeft het en L had het. T niet en S weet ik niet ivm inbakeren. Dat helpt dus wel tegen koude handjes ;)

Bij M hielp een slaapzak met mouwen wel goed trouwens. Beste hielp de overstap naar dekbed toen ze 2 was

9. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of ze blijven zitten, je kan het proberen. Kreeg de tip van mijn omgeving, omdat onze zoon ook mega koude handen had. Heb eerst dus onder de dekentjes geprobeerd en heel voorzichtig de armpjes onder de dekentjes gedaan toen hij sliep. Hier ligt hij de volgende ochtend nog steeds met zijn armpjes onder de deken. Omdat de deken strak zit, is het ook wat lastiger om eruit te wurmen als hij beweegt in zijn slaap. Dit gaat goed dus hier :)

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wollen romper? Hmm... :D

Ik ga de sokjes eens proberen, dan maar op naar de wibra voor wanten.

Weet iemand toevallig ook of er pakjes met handjes zijn?

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sabbelt ze op haar vingers? Dan zijn wantjes oid geen goed idee. Door de nattigheid worden haar handjes alleen maar kouder...

12. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook in het nekje voelen of ze er wel of geen last van heeft. Als de temperatuur daar goed voelt, is het oké!

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nee, alleen als ze haar speen kwijt is, maar vaak hoor ik haar dan wel.

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat voelt inderdaad wel aangenaam, maar zulke koude handjes lijkt me niet fijn. Zou inderdaad goed moeten zijn, maar iets warmer is vast lekkerder.

15. Username

Username Niet meer actief

Dochter heeft t ook. IJsklompjes. Brrrr. Het lijkt me niet fijn. Ze lijkt er geen last van te hebben.
    We hebben een Puckabag gekocht. Daar zitten wantjes aan, scheelt echt. Ze heeft heerlijk warme handjes als ze in die zak slaapt.

16. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
  17. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    Heb ze zelf ook. Ideaal! Mijn zoon had ook koude handjes snachts

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij mogen de 'uitstekende delen' gewoon koud zijn, als het nekje maar warm aanvoelt. Ze hebben er zelf geen last van.

Deel Deze Pagina