Even alles van me afschrijven

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanJurre, Dec 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb al een aantal berichten geplaatst die een beetje op hetzelfde neerkomen, maar ik weet het gewoon weer eens even niet meer... Ik wil eigenlijk gewoon even mijn hart luchten en kijken of er mensen zijn die ook maar iets herkennen in mijn verhaal en eventueel advies hebben of mij gerust kunnen stellen dat dit gewoon normaal is!

Mijn zoontje is geboren met een spoed KS en krijgt vanaf het begin flesvoeding. Na een dag of 3/4 begon het spugen, nooit heel erg veel maar wel vaak 2 uur na de vorige voeding nog. Op advies van de kraamverzorgster hebben we andere flessen, spenen e.d. geprobeerd maar dit hielp allemaal niet. Uiteindelijk zijn we Nutriton door zijn voeding gaan doen en dit hielp goed, hij spuugt niet meer. Wel moeten we heel veel Nutriton toevoegen voor resultaat, hij krijgt nu flessen van 150+5 en we moeten dan 5 schepjes Nutriton toevoegen...

Toen begon het vele huilen, onrustig gedrag, overdag niet willen slapen, het overstrekken na de fles, het ontwikkelen van een flinke voorkeurshouding etc. We zijn toen naar een osteopaat geweest, door de heftige bevalling zaten wat nekwerveltjes niet goed en ook dit is verholpen. Hij werd wat rustiger, begon te lachen en zat lekkerder in zijn vel.

Tegelijk met de bezoekjes aan de osteopaat zijn we hem gaan inbakeren vanwege het niet willen/slecht slapen overdag ('s avonds en 's nachts ging wel goed). Dit heeft goed geholpen voor het in bed in slaap vallen, maar helaas niet voor het doorslapen overdag. Het gebeurd nu constant dat hij na de 1e slaapcyclus van 45 minuten huilend wakker wordt en niet meer in slaap valt tot de volgende voeding.

De laatste 2 dagen is het echter nog meer drama, hij slaapt zelfs minder dan 45 minuten en ik weet niet meer wat ik moet doen als hij huilend in bed ligt. Laten liggen en steeds troosten? Of eruit halen en als hij moe is weer in bed leggen? Hier word ik heel onzeker van omdat ik niet weet wat ik moet doen, en dit heeft natuurlijk ook effect op hem. Ik doe nu maar wat, ben niet consequent bezig en dat schiet natuurlijk niet op!

Verder ben ik een paar weken geleden bij de ha geweest met hem omdat ik het gevoel had dat er iets gewoon niet goed zit bij hem. Maar ja, wat? Ik heb wel Zantac meegekregen voor evt. verborgen reflux maar durf dit eigenlijk niet goed te gebruiken omdat het toch een medicijn is en wie zegt dat hij inderdaad verborgen reflux heeft? Hij heeft wel wat klachten die daarop kunnen wijzen, maar toch...

Waar hij vooral last van heeft is het volgende:
    - steeds hazenslaapjes overdag ('s avonds vanaf 19.00 uur slaapt hij en moeten we hem steeds wakker maken voor de fles, tot 's ochtends 8.30 uur)
    - heel veel de hik
    - altijd een vies neusje + onzettend vaak niezen
    - al vanaf dat hij een week of 4 is blaast hij heel vaak bellen, dit wordt alleen maar erger
    - heel rood aanlopen, benen optrekken en huilen (maar dit zijn denk ik krampjes omdat hij daarna vaak een scheet laat en het dan weer goed is)
    - de hele dag driftig op zijn vingers sabbelen
    - Als hij zich druk maakt krijgt hij hele rode plekken bij zijn wenkbrouwen, deze trekken naar verloop van tijd wel weer weg.
    - Soms wat wegslikken wat resulteert in de hik (maar hier huilt hij verder niet bij).

Mijn vraag is nu eigenlijk: is dit normaal voor een baby of zou er toch meer aan de hand kunnen zijn? Ik heb de afgelopen tijd zo ontzettend veel gelezen dat ik soms het idee heb dat ik hem "ziek" aan het kijken ben en overal wat achter zoek, ik ben niet echt objectief op het moment en vertrouw even niet meer op mijn eigen gevoel. Hij krijst bijna nooit en is over het algemeen goed te troosten en het lijkt mij toch ook dat als er echt iets zou zijn, hij wel meer zou krijsen... Plus dat hij nu gecorrigeerd 12 weken is en dus behoorlijk last zou kunnen hebben van een sprongetje om het nog makkelijker te maken :)

Oftewel: ik weet het allemaal gewoon even niet meer en voel me zo onzeker dat ik het even niet leuk meer vindt :(

Wie kan me gerust stellen??? :)

(zelfs hier voel ik me al een zeur, laat staan als ik bijvoorbeeld de ha zou bellen voor weer een afspraak zonder dat ik echt hele duidelijke klachten bij hem zie wat ergens op zou kunnen wijzen...)

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    Hoi mamavanjurre,
    Kan me voorstellen dat je het even niet meer weet, maar het komt allemaal best goed!!!!
    Voor de krampjes kun je infacol gebruiken dit kun je door de voeding doen en hier heeft het erg geholpen.
    Geef je hem al een speentje, hier heeft mn zoontje erveel baat bij
    Hoop dat je hier al een klein beetje mee bent geholpen

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hazeslaapjes zouden kunnen inhouden dat hij pijn heeft, krampjes? heel normaal voor zijn leeftijd.

heel vaak de hik, dat had mijn dochtertje ook met die leeftijd, wij dachten aan reflux omdat ze ook veel huilde maar dat was het niet, ze was te gulzig met drinken.

vies neusje en vaak niezen, jonge babies niezen heel vaak, dus dat klopt, ze moeten nog wennen aan alle stofjes en geurtjes etc.

bellen blazen deed mijn poppie ook heel vaak, nu nog wel eens.

rood aanlopen, benen optrekken en huilen, krampjes, kan niet missen.

hele dag op vingers sabbelen, zuigbehoefte, heb je al eens een speen geprobeerd?

die rode plekken bij driftig/kwaad zijn zijn normaal.

en verder, meid, als het je niet lekker zit dan gewoon naar de huisarts! echt doen hoor, niks is zo belangrijk als je moedergevoel en niks is zo betrouwbaar als je moedergevoel, als je nu nog het gevoel hebt dat dit niet goed zit, dan zou ik schijt hebben aan de hele wereld en gewoon weer naar de huisarts gaan.

de klachten die je beschrijft komen op mij over als normale dingen voor een baby van zijn leeftijd ;)

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik herken heel veel dingen in je verhaal
    hier bij mij in het kort
    noa is wel natuurlijk bevallen maar wel heel snel ik heb er 20 minuten overgedaan met persen

eenmaal geboren overdag niet willen slapen
    alleen hazeslaapjes savonds en snachts ging het dus ook goed
    moest haar altijd wakker maken voor de laatste fles dit hebben we op een gegeve moment niet meer gedaan resultaat mevrouw sliep van 7 tot 7 snachts en overdag dus vrijwel niet hooguit een uurtje op een dag verspreid

ook spugen deed ze heel veel met bogen ze deed dit tijdens en na de fles hoelang we haar ook rechtop hielden zodat het kon zaken maakte niks uit
    soms kwam heel de fles er weer uit
    wij hebben ook van alles geprobeerd
    en uit eindelijk kwamen we ook op nutriton
    bij noa gaf dit obstipatie dus weer mee gestopt begon het spugen weer

ook huilde ze veel en overstrekte ook altijd gevolg met 4 maanden wou ze al continu zitten en kon ze ook goed staan(wel met hulp)op internet lopen zoeken en ik kwam dus uit op de symptomen van het kiss-syndroom ik naar de fysio en ze had dus degelijk de symptomen van kiss
    na 2 behandelingen ging ze smiddags eindelijk weer slapen (wat kwam ik tot rust)
    ook sochtends sliep ze een uurtje
    dus van GEEN slaapje naar TWEE slaapjes
    er ging een wereld voor me open

ik heb nooit gedacht dat ze reflux of verborgen reflux had
    terwijl ik er achteraf over na denk dat ze dit mssn wel heeft gehad omdat het zo hevig spugen was maarja daar valt nu niks meer aan te doen

ik begrijp je echt heel goed en het is echt frusterend
    mijn vraag aan jou Poept hij wel goed
    want je geeft behoorlijk veel nutriton
    en noa ging hierdoor verstopt van zitten waardoor ze nog meer onrust kreeg
    ook was noa erg geprikkeld en zij heeft echt rust en regelmaat nodig
    verder heb ik eigenlijk niet veel tips dan dat het echt wel over gaat het kost echt heel veel energie !
    en toen wij eindelijk op vakantie gingen afgelopen zomer heb ik echt moeten bijtanken ik heb heel veel van de vakantie geslapen
    en je krijgt er echt een vrolijk kind voor terug die straks best veel kan hebben
    het heeft noa gemaakt tot hoe ze nu is een heel vrolijk en gezellig meisje
    met af en toe haar nukken
    en ze kan dus ook tegen een stootje
    hoe moeilijk het ook is probeer je zoontje als hij overdag in bed ligt er in te houden en als hij zoveel huilt
    om de 5 minuten te gaan kijken aai over zijn bol en weer weg lopen en dat even vol houden
    en ben je zelf ook heel erg moe duik zelf ook je bed in dan knap je zelf ook op
    meid het komt echt goed
    maar het heeft echt tijd nodig !

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben gewoon zo bang om het allemaal fout te doen, de bevalling is al fout gegaan, dat ik geen bv geef was niet de bedoeling en in mijn ogen heb ik al een aantal keer gefaald... Ik ben nu zo gefixeerd op hem dat echt ieder dingetje me opvalt die, als ik heel eerlijk en nuchter ben, gewoon normaal zijn en bij een baby horen. En toch ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie ofzo...

Ik wist in ieder geval niet dat ik zo ontzettend onzeker kan zijn.... Blegh :( En het is zo'n lekker jongetje die nu gewoon last heeft van een sprongetje volgens mij en verder niets...

Speentje heeft die wel maar wil die bijna niet, spuugt hij vaak alweer uit (hebben ook verschillende geprobeerd en deze hield hij het beste in).

Ik moet gewoon weer even een dosis zelfvertrouwen ergens vandaan toveren en dan komt het vast goed ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zouden krampjes kunnen zijn idd, waar verschillende oorzaken voor zijn. Iig is lucht vaak een oorzaak of verergerend probleem, dus ik zou eens even bij de flesmoeders vragen welke fles je dan het beste zou kunnen gebruiken, om te zorgen dat ie minder lucht binnenkrijgt.
    Verder is het misschien handig om even te testen of er een allergie zit? Je kunt heel gemakkelijk testen bij een biosresonantietherapeut, dan weet je het maar even. Komt er niets uit, dan is het verder idd een beetje uitzingen, alhoewel een osteopaat erg veel goeds kan doen aan krampjes...

Dat niezen normaal is voor een kleintje klopt, maar als het de hele dag doorgaat en zo vaak blijft, kan dat wel een signaal zijn dat er een allergie speelt, zeker in combinatie met voortdurend dat vieze neusje en de hazeslaapjes. Maar goed, ik zou dus ff laten testen, dan weet je het maar...

7. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de lieve reacties, doet me goed! Ik zit er gewoon echt even helemaal doorheen nu... kan gebeuren :)

Hij poept op zich wel goed, tenminste hij poept standaard na de 1e fles een hele luier (en zichzelf :D) vol. Wel poepte hij voor de Nutriton stukken meer, toen bijna iedere luier en nu is het nog maar 1x per dag maar wel zoveel dat hij volgens mij helemaal leeg is dan :)

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga op je gevoel af en vraag een doorverwijzing naar de KA desnoods.
    Hoe lang doet je zoontje over de fles trouwens?
    5 scheppen nutriton is erg veel, misschien andere fles proberen?
    Probeer even mee te denken hoor.
    Die hazeslaapjes herken ik trouwens heel goed, deed die van mij ook en ook ondanks dat ze ingebakerd was, ze lijkt gewoon op mij, weinig slaap nodig hihi.
    Verder vind ik het moeilijk iets te zeggen want ik ken je kindje niet maar nogmaals, ga op je gevoel af!

Sterkte en succes.

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hier sluit ik mij bij aan. Mijn zoon lag altijd op zijn handjes te sabbelen dat is zuigbehoefte dus probeer eens een speen. Benen optrekken e.d. zijn krampjes en rood aanlopen ook. Baby's niezen heel vaak hun manier van neusje schoonmaken. Rode vlekken krijgen krijgt mijn zoon nu nog als hij boos is of moet huilen. En mijn zoon had en heeft nu nog heel vaak de hik, toen ik zwanger van hem was al... De hik komt meestal van Gulzig drinken en slecht boeren. Ik kreeg er altijd slecht een boer uit totdat ik met hem de trap ging oplopen dan had ik ze er zomaar uit altijd haha ;) Maar wat Saylen ook zegt vertrouw je het niet, vertrouw dan je moedergevoel want je moedergevoel liegt nooit nl ;)

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

joh je had mij de eerste 3 maanden moeten zien, of nee, ben blij dat jullie dat niet hebben meegemaakt :D

11. Trotsemama1

ik weet echt hoe je voelt
    net of je niks goed kan doen
    ik kon de pijn van de bvalling niet dragen dus pijnstilling wat ik eigenlijk niet wou maar ik trok het niet meer
    ik wou ook BV geven lukte ook niet
    en moet eerlijk zeggen iedereen zegt dat ze de huiltjes herkende ik moet zeggen die herken ik pas een paar maanden
    als ze huilde dacht ik altijd dat ze honger of krampjes had
    ik begin nu pas zelfvertrouwen te krijgen
    en weet dat ik met de volgende spruit die er aan komt heel anders wil gaan doen en ja wat zal ik een bitch zijn naar andere
    want de eerste dagen blijft me manneke lekker dicht bij mama en papa en en hij gaat zeker niet van hand tot hand

12. Tese

Tese Niet meer actief

Infacol is HET middel tegen krampjes. Je kan het bij de kruidvat kopen. Doen hoor! Het is echt een wondermiddel!

En waarom gebruik je Zantac niet gewoon? Misschien is het wel verborgen reflux en als dit helpt dan ben je weer een stapje dichterbij! Helpt het na een week niet dan kun je altijd nog stoppen.

13. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hij doet nu 15-20 minuten over de fles, we hebben al diverse flessen geprobeerd maar alleen met de Difrax liep het goed. Nu heb ik wel ook goede verhalen gehoord over de Dr. Brown (?) flessen, zou dit nog een optie kunnen zijn?

En hoe ging je om met die hazenslaappjes, hij huilt als hij wakker wordt maar dit wordt eigenlijk niet erger, het is ook geen krijsen maar wel iets harder als jengelen. Laten liggen totdat hij echt honger krijgt met de kans dat hij in de tussentijd niet in slaap valt? En dan met of zonder troosten? Of eruit halen en dan later weer in bed leggen voor ronde 2?

14. Trotsemama1

ik heb ook een dr brown fles gehad
    heeft hier niks geholpen sorry

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Net als hierboven al gezegd, als je gevoel zegt dat er iets niet goed is, een verwijzing halen voor de kinderarts.
    Probeer je verder niet schuldig te voelen over dingen die anders zijn gelopen dan je voren had bedacht, je kon en kunt er niets aan doen.
    Die eerste maanden vond ik heel zwaar en heftig, was ook erg bezorgd, maar je zult zien dat het steeds makkelijker en vanzelfsprekender wordt.

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    15-20 minuten is heel goed, misschien ventieltje iets los draaien, schud je de fles als je die klaar maakt of roer je de poeder even erdoor?
    Zoveel mogelijk rechtop laten drinken met wat pauzes? Ook iedere keer iets minder nutriton erin proberen kijken hoe dat gaat.
    Het kan namelijk aan het klepje liggen die nog niet goed dicht is hoor.
    Als mijn dochter wakker werd haalde ik haar er gewoon uit, liet haar nog lekker bij me kroelen, viel ze dan nog in slaap legde ik haar op der buikje terug in bed (ging wel vaak kijken hoor, of ging een boekje lezen op de stoel in der kamer) en probeerde wel altijd te rekken met eten tot het ongeveer tijd was.

Met dr brown flessen heb ik geen ervaring, begonnen met difrax en geeindigd met difrax :)

17. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat mijn idee is: verborgen reflux. Daardoor slaapt hij zo onrustig.
    voeding loopt terug slokdarm in, en dat is vervelend.

dat driftig op vuistjes sabbelen kan ook van de krampjes komen (wat past bij de leeftijd). Door te sabbelen / zuigen kalmeren ze, neemt de pijn wat af.

maar dat driftig sabbelen kan ook van de pijn komen....verborgen reflux....

bellen blazen doen ze allemaal inderdaad, sabbelen natuulrijk ook, maar als moeder voel je toch goed aan of iets normaal is of niet.

vertrouw dan ook op je eigen gevoel, en dat zit nu gewoon niet goed....dus ga weer hogerop. Blijf bezig en niet toekijken.
    Ga dus weer naar de HA. Een kindje van die leeftijd hoort gewoon lekker te slapen en niet na 45 min alweer wakker te zijn.

Hoe is hij als hij wakker is? uitgeslapen en gezellig? Dan is het goed...
    Is hij humerig, jengelig en duidelijk niet uitgeslapen, dan is er iets mis wat er voor zorgt dat hij zo onrustig slaapt....

En waarom begin je niet met de Zantac?

Wij zijn toen met Losec begonnen, terwijl we het ook niet zeker wisten en nog steeds niet zeker weten....maar hij krijgt het nog steeds (weliswaar in lage dosering).

vind je wel eens natte plekken naast zijn gezichtje in bed? Die zuur ruiken? Dat had mijn kindje toen hij nog zo slecht sliep, ondanks dat hij ingebakerd werd...Na 2 weken Losec waren die natte plekken verdwenen en sliep hij goed....

18. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0

ik liet mijn kindje altjid liggen....ik vond dat hij zelf weer moest leren in slaap te vallen. Jengelen is prima, even huilen ook.
    Krijssen is een ander verhaal. IN de kinderwagenbak hielp op die leeftijd ook nog wel eens....
    Als hij echt niet in slaap kan vallen, er weer even uit, knuffelen, in de box...bij jengelen of gapen, hup weer naar bed....als dat dan krijssen werd, liet ik hem weleens 5 minuten krijssen...vaak was hij te moe en had hij dat dus even nodig om in slaap te kunnen vallen...

Lastig allemaal he!!
    Vergeet niet: je doet het noooit fout als moeder zijnde...alles wat je doet doe je met goede bedoelingen...

19. Misswoody

Misswoody Lid

Dec 22, 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    #19 Misswoody, Dec 22, 2009
    Last edited: Dec 22, 2009
    Het is toch fijn om hier even van gedachten te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken, je hoeft je dus helemaal geen zeurkous te voelen hoor! Ondanks dat ik me niet onzeker voel in het moederschap kijk en lees ik hier toch regelmatig. Al is het maar ter bevestiging dat anderen het ook zo doen en hetzelfde meemaken als ik.

Mijn zoontje is nu 19 weken en de bevalling en eerste dagen zijn ook anders gelopen dan ik had gedacht/gehoopt (vacuümbevalling en 5 nachten ziekenhuis ter observatie). Achteraf heb ik ook wel eens gedacht dat ik het allemaal te veel heb laten gebeuren en hem na de bevalling veel meer en vaker dicht bij mij had moeten houden. Maar wat heb ik er aan om terug te kijken? Ik probeer te genieten van het hier en nu en van mijn heerlijk blije en tevreden mannetje. Voe je dus niet schuldig je kon en kunt er niets aan doen.

Ook de bv was bij mij geen succes. Mijn zoontje was een langzame drinker en leek onverzadigbaar. Nu een paar weken kolven zijn we overgestapt op flesvoeding voor hongerige baby's en sindsdien gaat het perfect. Ik heb ook verschillende flessen gebruikt en de Difrax S-fles bevalt mij het beste. Ook heeft hij vanaf de geboorte een speentje van Difrax.

Inslapen was voor hem ook moeilijk omdat hij zich met zijn zwaaiende armpjes wakker hield maar toen we hem vanaf ong. 7 weken in een Puckababy lieten slapen ging het ineens veel beter. Sinds een week of 4 slaapt hij in een gewone slaapzak en gaat het slapen prima.

Maar om even terug te komen op jou vragen/onzekerheden want daar gaat dit topic over ;):
    - Als mijn zoontje echt wakker is haal ik hem eruit en zodra ik slaapsignalen zie leg ik hem weer in bed tot de volgende fles.
    - Ook mijn zoontje heeft regelmatig de hik en moet vaak niezen, blaast bellen, zevert en sabbelt op zijn vingers en loopt rood aan als hij zich druk maakt. Naar mijn idee is er niets (medisch) met hem aan de hand en hoort het gewoon bij zijn leeftijd.
    - Tegen de krampjes heb ik tot ongeveer 3 maanden voor iedere voeding Infacol gebruikt en dat werkte perfect.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaringen en zoals anderen al schreven: vertrouw je het niet laat je doorverwijzen naar de KA. Jij als moeder weet het beste hoe je kindje zich voelt en gedraagt!
    Sterkte!

20. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man haalt stras een flesje Infacol, heb ik een tijdje geleden ook gebruikt en hij ging er in ieder geval goed van boeren ;) Ik dacht dat de krampjes vrijwel over waren maar het lijkt nu wat erger te worden, dus toch maar even Infacol proberen!

Hij heeft net de fles op en ik heb er 4 schepjes Nutriton in gedaan in plaats van 5, gewoon eens uitproberen hoe het gaat... In het hele begin dronk hij zijn flessen altijd erg snel leeg (in 5 minuten als het aan hem lag) en voor mijn gevoel kwam daar het spugen door (te gulzig drinken). Er kwam ook toen maar heel weinig uit, nog geen mondje vol maar steeds 2 uur later ofzo, schoot niet echt op. Ik heb nog wel de neiging om een Dr. Brown fles te gaan proberen, misschien doet hij er dan toch wel 20 minuten over en valt het met het spugen ook wel mee.

Durf alleen niet zo goed uit te proberen, omdat het 's avonds en 's nachts wel ontzettend goed gaat en ik bang ben om dit te verpesten :)

En die Zantac durf ik niet zo goed te gebruiken omdat ik niet zeker weet of het wel verborgen reflux is, hij ruikt verder niet zuur en ik vind ook geen natte plekken in zijn bed die zuur ruiken. Hij slikt wel af en toe iets weg maar heeft daar verder geen last van (begint niet te huilen o.i.d.). Maar eens even een goed gesprek met manlief houden, kijken hoe hij erin staat!

Hij wordt na die 3 kwartier slapen ook niet krijsend wakker, maar 'gewoon' huilend dus of dat dan van het maagzuur komt??

Nogmaals: bedankt voor alle reacties, heel erg fijn om te lezen en te merken dat jullie meedenken, doet me goed :)

Share This Page