Hazenslaapje, en dan..?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meis28, Mar 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Wat doen jullie met jullie baby van 2 maanden na een hazenslaapje..? Ik denk soms: weer voeden? Terug leggen? (Maar dan gaat ie vaak heel woest op z'n duimpje zuigen of kreunen/huilen.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou lekker voeden! Hier knoop ik haar ook nog wel eens in de doek, dan slaapt ze zo weer door. Of ik neem haar er bij en dan kijkt ze lekker.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Vind t vooral lastig omdat dan t ritme helemaal verdwijnt zeg maar, dan kun je weer van voren af aan beginnen haha. En vraag me dan af of ik m gewoon idd erbij moet nemen, om beetje te spelen. Maar dan krijgt ie na een tijdje weer honger, luier verschonen etc. En al met al is ie dan super lang wakker

4. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Ik had precies hetzelfde... pas naar 3 maanden dacht ik: dan voed ik maar naar elk slaapje want dan weet ik iniedergeval dat als ze huilt ze geen honger kan hebben... tjonge, wat was dat een verademing! Had ik het maar eerder bedacht.. :)
    Heerlijk handig die borstvoeding

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Toen was het voeden!! Kwam later vanzelf meer tijd tussen. Maar het scheelt je veel frustratie als je gewoon doet wat denkt dat hij nodig heeft.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Idd wat vrolijkheid zegt. Je eigen gevoel volgen.
    Soms wil een speentje helpen om iets langer te laten slapen.
    Maar sommige baby's slapen niet zo veel en hebben genoeg aan een half uur.

Met 2 maanden een vast ritme is erg bijzonder ;) ze maken nu zoveel sprongetjes in korte tijd.
    Wij hebben nu pas een soort van ritme, maar met veel speling

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hier nog steeds een hazenslaapster! Overdag dan. Toen ze nog jonger was ging ze tussen twee voedingen ook twee keer naar bed. Zo sliep ze toch 1.5uur tussen twee voedingen alleen twee keer 45 min. En daar tussen in zat nog tijd om weer te spelen of te wandelen enzo.
    Speentje wil ook helpen maar ze viel hierdoor niet nog in slaap na 45 min. Inmiddels is ze bijna 7mnd en slaapt ze soms overdag een uur en soms 1.5uur. Dat doet ze natuurlijk alleen bij de oppas (grrrrrrr hihi) thuis nog heel vaak 45min slaapjes overdag.
    Het wordt wel wat beter met name de nachten maar ik heb het maar geaccepteerd. Je krijgt niets gedaan in huis met zulke korte slaapjes maar je kunt ze niet dwingen om te slapen :)

8. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik neem haar dan altijd in de draagzak, daar tukt ze weer verder.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Vind t ook altijd lastig om te weten wanneer hij weer zou moeten slapen want nog steeds herken ik zijn signalen lang niet altijd :-/
    Dus op m'n gevoel afgaan is soms niet echt het juiste hihi maar ja. Je moet toch wat proberen steeds!

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Je moet een beetje ontdekken hoelang je baby ongeveer wakker is tussen de slaapjes.
    Bij een baby van 2 maand is dat gemiddeld 45 tot 60 min. Dit kun je een beetje als leidraad gebruiken.

Ik vond het ook erg moeilijk om van mn zoon de moeheidssignalen te herkennen(hij gaat niet gapen of in zijn ogen vrijwen) hij is nu bijna 6 maanden en kan ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker blijven tussen de slaapjes en gaan dan weer op bed.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Lastig, ik hou ook meestal gewoon dat uurtje ongeveer aan van wakker zijn. Vandaag heeft ie drie keer in z'n eigen bedje geslapen op z'n kamertje. Hij viel na wat jammeren zelf in slaap dus ik dacht: dan zal ie vast goed slapen! Nou alle drie de keren maar tussen een half uurtje en een uur geslapen :(... Geen idee waarom? Werd dan weer sputterend/huilend wakker waarna ik m maar weer aanlegde. Hoop niet dat dit de hele avond ook zo doorgaat! Misschien ondat het nieuw voor m is op z'n kamertje en zodra ie maar even wakker wordt hij denkt; waar de *** ben ik..?

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Volgens mij hebben heel veel kindjes zo'n fase. Bij mij hebben 2 van de 3 kindjes het (gehad). Gewoon lekker blijven voeden en alles in hetzelfde ritme blijven doen. Vanaf 4 mnd gingen ze hier af en toe een langer slaapje pakken en met een jaar ongeveer deden ze gewoon 1 lang slaapje overdag...ook al lijkt het één chaos, uiteindelijk komt het echt goed!

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Een slaapcyclus van een baby is 30 tot 45 min. Dan worden ze wakker. De meeste baby's gaan gelijk weer verder slapen, maar sommige baby's kunnen dat nog niet.

Gewoon meegaan met je zoon en accepteren dat hij niet zo lang slaapt. Hij leert het vanzelf.

Onze zoon sliep ook pas na 4 maanden langere slaapjes en heeft nu ook nog geregeld korte slaapjes.

14. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Hier ook in de draagdoek, slaapt ze zo weer en pakt ze er makkelijk een uur bij.

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ons zoontje heeft precies hetzelfde (gehad). Sinds gisteren lijkt er ineens verandering in te komen.

Eerst sliep hij ook steeds maar 3 kwartier. Ik haalde hem dan gewoon uit bed, even spelen en vaak werd hij dan wel weer moe en sliep dan weer 3 kwartier. Daarna was het tijd op te voeden. Maar ik geef kv.

Sinds gisteren dus ineens anders.. In de middag op bed gelegd en toen ineens 2 uur geslapen! En vanochtend ook van 5:45 tot 9:15 en nu slaapt ie inmiddels ook alweer bijna 1,5 uur.

Ik leg hem wel steeds na ongeveer 75 min tot anderhalf uur wakker zijn weer terug in bed. Dat lijkt hier het beste te werken.

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Bij mij is het niet altijd zo , hij slaapt ook vaak wel twee uurtjes ofzo, maar hangt maar van de dag af. Maar weet dan nooit of ik weer moet voeden of moet gaan spelen ..? Vannacht toch ineens iets nieuws: meneer heeft van 20:00 tot 04:00 geslapen!! Dat gebeurd echt noooit! Lag er zelfs wakker van haha! Ben er benieuwd of ie dit vaker gaat doen. Heb m snachts nu in de puckababy sinds twee dagen.. Moet dit dan ook overdag? Aan de ene kant misschien wel fijn maar ben ergens ook weer bang dat ie niet zonder kan uiteindelijk ofzo.. Heb er trouwens ook maar 1

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb bij elk slaapje in bed de puckababy aangedaan. Het hoorde bij het naar bed gaan.

Nu heb ik de puckababy mini. Die is een stuk ruimer en kun je de armen open ritsen. Dus nu slaapt hij met een arm erin en de andere eruit. Om te wennen. Dat gaat erg goed en slaapt nu zelfs 8,5u per nacht.

Met bv weet ik niet precies wanneer je moet voeden. Denk dat je kleintje wel aangeeft wanneer hij honger heeft? Mijn zoontje gaat duidelijk smakken, zoeken en op zijn handjes sabbelen. En als ik te laat ben, dan zet ie t op het krijsen en is alleen met de fles stil te krijgen :D

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Heb ook de mini en vannacht is het daarmee super goed gegaan! Ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat. Onze kindjes zijn even oud zie ik. Vandaag weer totaal geen slaapjes gedaan! Alleen vanmorgen in de kinderwagen toen ik buiten met m liep en boodschapjes heb gedaan, zon twee uur ongeveer. Daarna heb ik m tweemaal in z'n bedje geprobeerd te laten slapen. De eerste keer kostte het me veel moeite en sliep hij uiteindelijk 15 minuten waarna ik m heftig hoorde sabbelen op z'n duimpje en zat met z'n handjes in t gezicht te krabben etc tot een dik oogje aan toe! Dat terwijl ie nog 1,5 uur daarvoor bv had gehad. Heb m er maar uitgehaald waarna hij lang op is geweest en na de bv half in slaap viel dus weer er in gelegd. Maar weer hetzelfde, 10 min geslapen en Weer met z'n handjes in gezicht en duimen. Heb m toen verschoond en de puckababy aan gedaan om alsnog te proberen maar nee.. Hij zit nu bij papa op de bank voor de buis (nog in puckababy), eens kijken of ie in slaap valt. Hij heeft het toch echt nodig neem ik aan?? Laatste tijd slaapt ie vaak maar zo weinig op een dag.. Ik weet niet of ik m wakker moet houden tot ik zie dat ie echt in slaap valt (maar dan kan ik volgens mij uren wachten haha) of dat ik m toch elke keer na dat 1-1,5 uurtje wakker in bed moet leggen..? :-/ totaal geen dag ritme

Share This Page