hallo. mijn kleine meisje is bijna 5 maanden maar krijgt nog steeds 5 flessen op een dag. gewoon om de 4 uur en de laatste met rijstepap vanille. vind ze heeeerlijk. maar tussen de ene laatste fles en de laatste ( 1900 en 2300 uur) wil ze NIET slapen en is hardstikke zeurderig en huilerig.. hoe kan ik t omgooien dat ze op 4 flessen komt en hoe laat dan de laatste? (ongeveer) hoe ziet een "ideaal" schema er op papier uit voor deze leeftijd? ondanks dat niet alle baby's t zelfde zijn natuurlijk, maar gewoon ongeveer? alvast bedankt ze krijg trouwens 180 + 6 alle flessen en de laaste 210 + 7 en die gaan allemaal leeg. (heb de vraag ook aan de voedingsdeskundige gestelt, maar ervaren moeders is natuurlijk ALTIJD t beste )
Hier gaat het nu zo: 07.00 papfles 10.00 fruithap 12.00 200cc melk 16.00 200cc melk 17.30 groenten+aardappel 19.30 200cc melk Daarna slaapt hij gewoon lekker door. Ik heb gewoon van de een op de andere dag die van 23 uur weggelaten en hij maalde nergens om.
hmm misschien moet ik dat ook maar es proberen. ze krijgt verder nog geen potjes of iets.. maar misschien is t wel een idee om rustig te beginnen en dan de laatste fles een keer weglaten..
Tja volgens mij is ideaal: kijken wat bij je baby past. Als jij en je kind tevreden zijn met hoe het nu gaat, dan zou ik het lekker zo laten. Kinderen geven meestal zelf wel aan wanneer ze aan verandering toe zijn. Zo te zien heeft je dochter gewoon nog die 5 flessen nodig, dus dat zou ik zo houden tot ze zelf aangeeft minder te willen (en dat willen niet alle kinderen; je zegt het zelf al, met 5 of 6 maanden mogen ze ook gewoon 5 of 6 flessen krijgen, als dat ze beter bevalt). Vast voedsel is beter vanaf 6 maanden, dus daar hoef je nog niet mee te beginnen.