Schema 10-11 mnd --> te weinig?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is 10,5 maand oud, en dit is haar schema:

7.00 1 boterham + 120 cc opvolgmelk
    10.00 Fruit (1 stuk) + drinken
    12.30 1 boterham + 120 cc opvolgmelk
    15.00 Koekje/soepstengel/fruit + drinken
    17.30 Avondeten (groente + aardappel/pasta + soms vlees) + yoghurt
    18.30 150 cc opvolgmelk

Hoeveel krijgt/kreeg jullie kindje op deze leeftijd? Nu met dit warme weer laat ze ook behoorlijk vaak weer wat melk staan (20-40 cc) en eet ze maar de helft van de keren ook haar avondeten. Zelfs haar yoghurt heeft ze vaak geen zin in. Sowieso, als ze wel avondeten eet, dan is het ongeveer 1 opscheplepel in totaal. Met een 8 mnd potje zouden we 3 dagen kunnen doen (maar goed, dit eet ze sowieso niet). Ze is erg kieskeurig en als ze geen zin heeft, is het ook echt verkeerd. De avondfles is de enige die ze echt altijd wil (enige fles nog, de rest is tuitbeker), maar ook die gaat niet altijd op...

Krijgt ze nu over het totaal te weinig eten binnen? Ze is niet de dikste, dus ze zou wel meer mogen, maar ik zou niet weten wanneer ik dat dan nog zou moeten geven en wat dan...

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het schema er eigenlijk prima uitzien. Ik gaf met 11 maanden tussen de middag een beker halfvolle melk. Zo'n difrax bekertje, gaat precies 100 cc in. Mijn dochter kreeg wel bij de boterham tussen de middag ook nog een stuk fruit. Avondeten deed zij wel goed.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Is gewoon een net schema hoor. Bij ons vergelijkbaar
    8.00 Pap (brood eet hij heel slecht) zo'n 200cc
    10.00 Fruit 1 a 1,5 stuk
    12.30 Boterham + 120cc melk (gaat niet altijd op)
    15.00 Tussendoortje als hij niet slaapt
    17.00 Warm eten (3 a 4 eetlepels) + toetje
    18.30 Fles 150cc (gaat ook niet altijd op)

Het klopte in ieder geval met het schema wat ik van het CB heb gehad.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mijn zoontje is ook 10,5 maand en ons schema ziet er bijna hetzelfde uit:

07.00uur - 180/6 cc opvolgmelk
    10.00uur - fruit met drinken
    12.00uur - 2 boterhammen + Danoontje drinkyoghurt
    15.00uur - tussendoortje (soepstengel, fruit, koekje) met drinken
    17.00uur - Avondeten met toetje
    19.00uur - 180/6 cc opvolgmelk met 3 schepjes Nestlé pyjamapapje.

Op dit moment gaat het avondeten er ook erg moeizaam in. De fles heeft ie ook 2 weken geweigerd, de laatste dagen gaat het er weer in. Naar mijn weten is dit een prima schema, Ryan doet het er iig goed op.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze precies hetzelfde, alleen hebben we nu de middagfles vervangen met de 2de boterham, en ze krijgen om 15.00 yoghurt en niet na het avondeeten. (+ avondfles = 200cc)

Gentle, jouw schema ziet er prima uit. Dat minder eten komt ook door de warmte. Belabgrijkste is dat ie dan voldoende drinkt.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is toch een prima schema?

Zolang ze goed poept en plast is er niks aan de hand hoor!

Mijn ventje eet al weken alleen wat fruit, maar hij ziet er blakend uit!

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron mag nog geen yoghurt. Heb het laatst geprobeerd en hij kreeg er uitslag van. Vandaar dat wij nog 3 flessen geven. Af en toe krijgt hij wat sojapudding, maar dat geef ik liever niet elke dag.

Aaron eet trouwens ook aanzienlijk minder nu het warm is. Maar drinkt wel veel meer. Daarbij gaan ze nu ook richting het jaar en zullen ze sowieso wel minder gaan eten.

Je doet het gewoon goed hoor! :)

8. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    #8 Zoon, 6 jul 2010
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010

Niet te veel zorgen maken. Het is een prima schema en volgens mij doet je kindje het er prima op. Het minder eten en laten staan is te verklaren door het warme weer. (met warm weer heb ik vaak ook minder trek) Je kindje neemt tot zich wat het nodig heeft. Proppen werkt averechts. Je kindje maakt straks misschien wel een inhaalslag. Wat je zou kunnen doen is op wat extra willekeurige moenten een extra slokje water anbieden bijvoorbeeld, but than again als ze niet wil dan wil ze het niet.

Hier een mannetje dat eigenlijk altijd wel eet en goed ook! Kan me nog geen een keer herinneren dat dat mondje niet open ging voor iets :D
    08:00 papfles 180ml +6 +5
    09:45 fruit + water
    12:00 1,5 boterham met beleg + water
    15:30 liga (of iets dergelijks) + water
    17:30 warme maaltijd + toetje + water
    19:30 fles 180ml +6

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Is nagenoeg echt hetzelfde als ik geef. Alleen drinkt hij wat meer flesvoeding.

Deel Deze Pagina