Hallo allemaal, Mijn kleine man is 8 weken en krijgt vanmiddag zijn eerste entingen... pfff heb heel slecht geslapen en ben erg zenuwachtig als ik eraan denk dat het hem pijn zal gaan doen krijg ik al tranen in mijn ogen. Ik weet ook absoluut niet wat mij te wachten staat en hoe te handelen na de prikken, koude washandjes of flesje geven of speen... Krijgt hij koorts en wat moet ik dan doen..... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en wat hebben jullie gedaan???
Ik was ook superzenuwachtig en een beetje bang, maar het valt echt super mee. Hij had om 11:15 zijn prikjes, bij het prikken heeft hij wel gehuild zoo zielig. Daarna was hij stil, ik heb continue zijn tempratuur in de gaten gehouden, deze was 37,5 daarna 37,7 en daarna 38,0 ik heb toen een zetpil erin gedaan, en een paar uur later was deze alweer gezakt naar 37,5, en de volgende dag naar 37,2. Mijn zoontje was heel suf een paar uur na de prik (schijnt erbij te horen zeiden ze) hij sliep aan 1 stuk door, hij was echt supermoe, maar de volgende dag was hij weer de oude en was alles weer oke hihi. Het is echt niet eng, je zult het zien..
Tijdens het eerste prikje van de 2 prikken, werd ze helemaal afgeleid door de mobiel boven haar hoofd. Ze gaf dan ook geen kik ! De 2e was echter gemener en toen was het wel brullen. Maar ook maar 2 tellen: Ik pakte haar op en ze was zo weer stil! Ik was ook erg emotioneel van te voren, maar het viel me alles mee. Naderhand heeft ze uren geslapen, wat ze anders dus nooit doet en verder geen last meer gehad!
Het is voor ons erger dan voor die kleintjes. Aaron begon ook te gillen en meestal stoppen ze al voor ze de deur uit zijn nou aaron echt niet. Maar goed toen lekker in de auto naar huis en meneer sliep daarna op bed en weer geslapen. Let wel op als je inbakert mag dit niet na de prikjes (ik had het wel gedaan) en toen uit bed had aaron 38,4 dus zetpil erin koel aangekleed en zakte erg snel weer naar normaal. Probeer zelf wel een beetje te ontspannen want je kindje voelt dit ook. Na de prik gewoon lekker kroelen is het zo vergeten suc-6
bedankt voor jullie reakties, wij zijn om 16:15 pas aan de beurt dus ik zal wel laten weten hoe het was... Ik ben erg benieuwd want inbakeren is vast ritueel hier anders slaapt hij totaal niet en krijst alles bijelkaar dus inbakeren was ideaal hij slaapt als een nieuwe maar ja nu mag het dus ff niet, weten jullie trouwens hoelang dat niet mag??? Ik hoop dat hij er weinig last van zal hebben en lekker slaapt straks... Ik denk dat ik ook kapot ben aan het eind van de dag haha
O ja wat inbakeren betreft, we hadden besloten om vanaf die dag niet meer in te bakeren, en dat ging echt zo goed, ons zoontje slaapt sinds hij de prik heeft gehad niet meer ingebakerd! Zo dat ook weer mooi geregeld. Ik heb gisteren nog voor de gein de inbakerdoek geprobeerd, maar no way hij wilde echt niet. Dus inbakeren is hier verleden tijd, ben er best wel blij mee, want afleren schijnt erg moeilijk te zijn!