Ik lees overal dat baby's vanaf hun tweede levensweek op hun rug moeten liggen, nou is mijn zoontje vandaag 2 weken oud, moet ik hem op zijn rug leggen? En hoe doe je dat dan met een kruikje, waar leg je die? liefs, misspuma
Misspuma; ik heb Tijmen op de dag dat hij 2 weken was op zijn rug gelegd. Mocht het koud zijn, dan zou je een kruikje kunnen gebruiken, natuurlijk in een kruikenzak. Ik deed het aan het voeteneind. Tussen de kruik en zijn voetjes moet wel ruimte zitten, anders wordt het te warm.
Iman heeft vanaf het begin op haar rug geslapen, alleen in het ZH sliep ze op haar zij... Kan Keano zich nog niet goed warm houden of waarom gebruik je een kruikje (zo koud is het toch niet?) Kruikje idd bij de voeten
Nee, echt koud is het niet en hij kan zich goed warm houden. We zullen ook maar stoppen met het kruikje denk ik, anders heeft hij het straks te warm. Oke als meneertje straks wakker is voor de fles zullen we hem op zijn rugje leggen. Bedankt meiden! liefs, misspuma
Ja, een kruikje is echt alleen voor de eerste week ( misschien twee), daarna kunnen ze hun warmte vrij goed vasthouden. Volgens mij ben ik na anderhalve week opgehouden met temperaturen, omdat de temp toen constant was. xxx
Ja idd flappie, Iman was dysmatuur, maar na anderhalve week ben ik gestopt met temperaturen, mevrouw was altijd netjes constant Kruik heb ik helemaal niet gebruikt omdat het zomer was toen ze geboren werd... In het ZH had ze wel kruikjes (2) maar eenmaal thuis was het niet meer nodig! @ Misspuma: het is beter dat het lekker koel is, dan te warm als hij gaat slapen als hij zijn warmte goed vast kan houden... Hopelijk slaapt je mannetje lekker op zijn rug
Ik heb misschien tot nu toe 4x getemperatuurd..hehe en ik heb haar ook na 2 weken op haar ruggetje gelegd geloof ik..ik had het er een beetje moeilijk mee..was bang dat ze zou stikken..
Die kleine uk van mij ligt vanaf de 5de dag op z'n rug. Alleen omdat hij z'n enorme voorkeur naar rechts heeft leg ik hem nog wel eens op z'n zij zodat ie ook een keer op links ligt met z'n hoofdje. Af en toe is ie ook zo druk in bed dat hij vanzelf iets op z'n zij beland of zelfs helemaal overdwars in zijn bed... Greetz
Ik leg Steven altijd op z'n rug, wisselen met z'n hoofdje,maar nu hij wat ouder is draaid hij z'n hoofdje zelf om.
Mocht je het echt te koud vinden dan kun je er altijd nog voor kiezen het bedje eerst voor te warmen met de kruik en deze eruit halen zodra Keano er in gaat.
myrthe ging ok op de rug na 2 weken maar bij een tweede gebeurt dat niet meer, dan besparen we ons de bezoekjes naar de fysio en de osteopaat. myrthe had ook een voorkeur en daar door aan de linkerkant har koppie scheef,. de tweede komt hier lekker op de zij te liggen heb nu toch zo´n zijslaper die heb ik bij myrthe moeten gebruiken van de ostopaat