Handjes ontdekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Hallo,

Ik ben zo benieuwd naar wanneer hij zijn eigen handjes gaat ontdekken.
    En kan ik dit met iets stimuleren of is het iets wat hij helemaal zelf moet doen? Hoe oud waren jullie ukkies toen ze het ontdekten?

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Nou dat zal niet zo lang meer duren denk ik hoor! Maar misschien ook wel...;) jouw kindje volgt net als alle andere kinderen gewoon zijn eigen tempo. Of t dan nodig is om te stimuleren?...ach dat weet ik niet...gewoon lekker op zijn beloop laten en zijn eigen tempo laten volgen denk ik :D

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Zo rond de 3 maanden was dat hier het geval! Erg grappig, hield ie ze steeds voor zn gezicht om te bekijken en dan gauw weer zn mondje in om te sabbelen :D

4. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook denk ik, al weet ik het niet precies meer. Hij vindt ze nog steeds reuze interessant! En wat gaat-ie lekker scheel kijken, zo met die handjes voor z'n gezicht!
    Ik heb niets speciaals gedaan om het te stimuleren, hij ontdekt ze vanzelf.

5. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    Belgiƫ
    Bij mijn zoontje begon dat ongeveer 2 weken geleden (9 weken). Zat constant met het ene in het andere te knijpen en deed dit dan zo samen naar zijn voorhoofd toe... Dan weer in zijn mond en is hij nat tot over zijn neus. Maar hij keek er wel niet echt naar... Volgens mij schrok hij er ook telkens van, want hij schreeuwde altijd na een tijdje als iets hem niet lukte :-s.

Nu (11 weken) kijkt hij er wel naar en kan al bewust aan de beertjes draaien die voor hem aan zijn wippertje hangen... Leuk om te zien! Maar echt met zijn handjes voor zijn gezichtje doet hij (nog) niet...

Ik probeerde in het begin wel wat te stimuleren, omdat hij telkens zo kwaad werd op zijn eigen handjes leek het wel... Je kunt zo van die polsknuffeltjes kopen...of een gekleurd lintje aan de pols doen. Maar hier hielp (helpt) dat niet echt. Hij heeft ze volgens mij vooral ontdekt door de beertjes aan zijn wipper (babybjorn).

6. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    hier met 2enhalve maand ongeveer ;) elk kind heeft zijn geigen tempo

7. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    enne oh ja nix gedaan verder om het te stimuleren ging vanzelf :)

8. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    En ja hoor! Hij heeft ze eindelijk gevonden!
    Prachtig om te zien zeg echt super :)
    En hijzelf vind het ook fantastisch :)

9. NewMum

NewMum Lid

18 sep 2008
    43
    0
    0
    mijn zoontje is 13 weken oud en volgens mij heeft hij nog steeds zijn handjes niet ontdekt.. hij beweegt ze wel veel maar echt kijken ernaar doet hij nog niet.
    zijn er meer mensen waarbij ze hun handjes nog niet ontdekt hebben bij 13 maanden?

NewMum

10. NewMum

NewMum Lid

18 sep 2008
    43
    0
    0
    oooooooooeeepsss..... ik bedoel 13 weken. sorry

Deel Deze Pagina